Och tror du på själv? En stor anledning till att han kan sticka över är att han helt enkelt har tillräckligt mycket talang och är tillräckligt skicklig idag för att ett NHL-lag ska satsa på honom fullt ut i NHL. ALDRIG någonsin att han skulle få "sparsamt med speltid i AHL". Och det finns inte så mycket sanning i att det skulle vara bäst för honom att stanna hemma. Får han spela NHL därborta tror jag garanterat det nyttjar hans utveckling att spela där.Salas skrev:Jag förstår faktiskt inte vad Zibanejad ska göra i Nordamerika nästa säsong. Visst är han en enorm talang, men han måste kunna kontrollera sina känslor lite. Att dra så snabbt som möjligt till NHL har aldrig visat sig vara speciellt lyckosamt egentligen förutom i vissa enskilda fall.
Jag hoppas och tror att han tänker med hjärnan och gör det som är bäst för honom själv, det vill säga att bli tongivande i elitserien och få äran att representera svenska landslaget i junior-VM. Det lär han må betydligt bättre av än att harva omkring i en collegeliga eller eventuellt få sparsamt med speltid i AHL.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Expert.
Tror du själv på att han får speltid i NHL redan nästa säsong?SirDIFalot skrev:Och tror du på själv? En stor anledning till att han kan sticka över är att han helt enkelt har tillräckligt mycket talang och är tillräckligt skicklig idag för att ett NHL-lag ska satsa på honom fullt ut i NHL. ALDRIG någonsin att han skulle få "sparsamt med speltid i AHL". Och det finns inte så mycket sanning i att det skulle vara bäst för honom att stanna hemma. Får han spela NHL därborta tror jag garanterat det nyttjar hans utveckling att spela där.
Det är väldigt få som får förtroendet så pass tidigt. Zibbe är en talang, helt klart, men han är knappast en talang av dom måtten. Då hade han öst in poäng i elitserien redan ifjol. Spelare som debuterar i NHL som 18-åringar heter Sidney Crosby eller Alexander Ovechkin, inte Mika Zibanejad.
Han lär väl få lira i en andrakedja i något bottenlag i AHL med en kass lön i någon håla där han inte känner en enda person om han sticker över nu, och om det är så pass speciellt bra för honom vet jag inte.
Får han ett envägskontrakt ska han ju givetvis dra över direkt, men sannolikheten för att det inträffar är lika stor som att Djurgården Fotboll skulle vinna samtliga resterande matcher av allsvenskan denna säsong.
Som sagt, valet är givetvis Zibbes, men för hans eget bästa så är jag övertygad om att Sverige är det bästa alternativet. Då kan han avsluta sina studier, få ett till år med sina vänner och mogna till som person innan ett nytt kapitel i hans liv börjar skrivas.
- SirDIFalot
Jag tar gärna ett vad med dig om ett par tusen kronor (mer om du är villig) om hur vida Mika kommer få debutera i NHL nästa säsong om han drar över. PM om du är sugen.Salas skrev:Tror du själv på att han får speltid i NHL redan nästa säsong?SirDIFalot skrev:Och tror du på själv? En stor anledning till att han kan sticka över är att han helt enkelt har tillräckligt mycket talang och är tillräckligt skicklig idag för att ett NHL-lag ska satsa på honom fullt ut i NHL. ALDRIG någonsin att han skulle få "sparsamt med speltid i AHL". Och det finns inte så mycket sanning i att det skulle vara bäst för honom att stanna hemma. Får han spela NHL därborta tror jag garanterat det nyttjar hans utveckling att spela där.
Det är väldigt få som får förtroendet så pass tidigt. Zibbe är en talang, helt klart, men han är knappast en talang av dom måtten. Då hade han öst in poäng i elitserien redan ifjol. Spelare som debuterar i NHL som 18-åringar heter Sidney Crosby eller Alexander Ovechkin, inte Mika Zibanejad.
Han lär väl få lira i en andrakedja i något bottenlag i AHL med en kass lön i någon håla där han inte känner en enda person om han sticker över nu, och om det är så pass speciellt bra för honom vet jag inte.
Får han ett envägskontrakt ska han ju givetvis dra över direkt, men sannolikheten för att det inträffar är lika stor som att Djurgården Fotboll skulle vinna samtliga resterande matcher av allsvenskan denna säsong.
Som sagt, valet är givetvis Zibbes, men för hans eget bästa så är jag övertygad om att Sverige är det bästa alternativet. Då kan han avsluta sina studier, få ett till år med sina vänner och mogna till som person innan ett nytt kapitel i hans liv börjar skrivas.
Expert.
Sticker han över så är det mycket möjligt att han får någon minut i en oviktig match om någon ordinarie spelare är skadad, det säger jag inte emot. Men att Zibbe är ordinarie som 18-åring i NHL finns inte på kartan, så bra är han inte.SirDIFalot skrev:Jag tar gärna ett vad med dig om ett par tusen kronor (mer om du är villig) om hur vida Mika kommer få debutera i NHL nästa säsong om han drar över. PM om du är sugen.
- SirDIFalot
Tror han skulle göra en första säsong som Josefson ungefär. Hälften AHL och hälften NHL. Om inte ännu mer NHL. Han är duktigt hypad därborta och väntas ju draftas kring 5-10 platserna. Dvs ett väldigt dåligt lag. Om Winnipeg tar honom är det ju mycket möjligt att de gör honom till deras "young gun" att försöka bygga ett lag kring.Salas skrev:Sticker han över så är det mycket möjligt att han får någon minut i en oviktig match om någon ordinarie spelare är skadad, det säger jag inte emot. Men att Zibbe är ordinarie som 18-åring i NHL finns inte på kartan, så bra är han inte.SirDIFalot skrev:Jag tar gärna ett vad med dig om ett par tusen kronor (mer om du är villig) om hur vida Mika kommer få debutera i NHL nästa säsong om han drar över. PM om du är sugen.
Expert.
Allt är ju möjligt, men Josefson var ändå ett år äldre och hade mer rutin och kött på benen. Trots det så tycker jag att Jacob stack över för tidigt. Vad är det för mening att spela i världens kanske tråkigaste hockeyliga AHL, och få ett par enstaka chanser i NHL, när man kan få bo hemma ett år till och bli klar med sina studier och etablera sig i Sverige? Jag är helt övertygad om att det bästa alternativet är att slå sig in i NHL direkt utan att AHL ska vara allt för aktuellt, så som Krüger och Lander är på väg att göra. Dom är två personer med en verklighetsförankring, och jag hoppas att Zibanejad har samma egenskaper.SirDIFalot skrev:Tror han skulle göra en första säsong som Josefson ungefär. Hälften AHL och hälften NHL. Om inte ännu mer NHL. Han är duktigt hypad därborta och väntas ju draftas kring 5-10 platserna. Dvs ett väldigt dåligt lag. Om Winnipeg tar honom är det ju mycket möjligt att de gör honom till deras "young gun" att försöka bygga ett lag kring.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Salas skrev:Tror du själv på att han får speltid i NHL redan nästa säsong?SirDIFalot skrev:Och tror du på själv? En stor anledning till att han kan sticka över är att han helt enkelt har tillräckligt mycket talang och är tillräckligt skicklig idag för att ett NHL-lag ska satsa på honom fullt ut i NHL. ALDRIG någonsin att han skulle få "sparsamt med speltid i AHL". Och det finns inte så mycket sanning i att det skulle vara bäst för honom att stanna hemma. Får han spela NHL därborta tror jag garanterat det nyttjar hans utveckling att spela där.
Otroligt dåliga mot argument.
Jaha, på vilket sätt då? Och förresten, motargument är ett ord.Robinhansen skrev:Otroligt dåliga mot argument.
-
Det enda du ser i en spelare är poäng och inget annat, zibbe är en man för nhl inget snack om den saken, och du nämner att man ska heta crosby osv, det där är bara rent billshit.Salas skrev:Jaha, på vilket sätt då? Och förresten, motargument är ett ord.Robinhansen skrev:Otroligt dåliga mot argument.
Kan du inte se att zibbe är en man för nhl så då kan du fortsätta läxa upp folk och sedan på vägen kunna lära dig hockey.
Om Mika Z drar så måste det in en ny (klass)forward och det hoppas jag Janne J & co vet om.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Tyckte nog de argumenten var ganska bra.Robinhansen skrev:Salas skrev:Tror du själv på att han får speltid i NHL redan nästa säsong?SirDIFalot skrev:Och tror du på själv? En stor anledning till att han kan sticka över är att han helt enkelt har tillräckligt mycket talang och är tillräckligt skicklig idag för att ett NHL-lag ska satsa på honom fullt ut i NHL. ALDRIG någonsin att han skulle få "sparsamt med speltid i AHL". Och det finns inte så mycket sanning i att det skulle vara bäst för honom att stanna hemma. Får han spela NHL därborta tror jag garanterat det nyttjar hans utveckling att spela där.
Otroligt dåliga mot argument.
Varför stressa?
Han har ju säkerligen 12-15 år till minst som han kan var verksam så vad är det som brinner så förtvivlat?
Han lär ju inte precis bli sämre, snarare tvärtom och då kan man ju eventuellt slippa AHL.
Zibbe skulle helt klart kunna ta en plats i ett lag redan nu... kan tänka mig att det finns plats för honom i tredje/fjärde både i Edmonton och Colorado t.ex. Jag är ganska tveksam till att han stannar kvar, även fast jag vill det mer än något annat.
Unga spelare tenderar ju att gå en hel del upp och ner i sina prestationer så Mika skulle om jag får gissa pendla mellan AHL och NHL under sina första säsong.
Givetvis hänger då rätt mycket också på vilket lag som draftar honom, men jag utgår från att det blir ett av de sämre.
Givetvis hänger då rätt mycket också på vilket lag som draftar honom, men jag utgår från att det blir ett av de sämre.
- -daniel-
Grejen är ju dock den att Mika har visat sig vara oerhört mogen för att vara nyss fyllda 18 bast. Både mentalt och inte minst fysiskt. Märks tydligt att han skulle klara av steget till NHL galant... Många spelare ställer man sig galet tveksam till (för deras egen utvecklings skull) när det börjar svamlas om NHL, men i Zibanejad's fall är det klockrent; är det någon som skulle passa för att NHL-debutera redan kommande säsong är det han.Salas skrev:Jag förstår faktiskt inte vad Zibanejad ska göra i Nordamerika nästa säsong. Visst är han en enorm talang, men han måste kunna kontrollera sina känslor lite. Att dra så snabbt som möjligt till NHL har aldrig visat sig vara speciellt lyckosamt egentligen förutom i vissa enskilda fall.
Jag hoppas och tror att han tänker med hjärnan och gör det som är bäst för honom själv, det vill säga att bli tongivande i elitserien och få äran att representera svenska landslaget i junior-VM. Det lär han må betydligt bättre av än att harva omkring i en collegeliga eller eventuellt få sparsamt med speltid i AHL.
Men jag tror ju inte att spel i ES och få en tämligen ledande roll i Djurgården skulle göra honom till en sämre spelare på sikt, kanske t.om tvärtom. Men det jag vill ha sagt att jag har full förståelse ifall han sticker. Jag hoppas bara han klargör direkt efter draften och att formaliteterna med den bliviande NHL-klubben är avklarad hur han skall ha det. Inget "kanske", tack. Ge i sådana fall Järlan & co lite tid att leta efter lämplig ersättare.
visst kommer gnaget få pengar om zibbe går till nhl....?