Nej han vart aldrig dömt, bara anklagad sedan släppte dom fallet. Så bara barnsligt och dra upp det nu.-daniel- skrev:Gah, vill undvika en debatt i frågan (föreslår att vi tar en annan tråd till det så fall) men det där känns så oerhört fånigt att ta upp. Det är dessutom 5-6 år sen, minst och han vart väl aldrig dömd.DIF_Soldier skrev:Inga våldtäktsmän i DIF helst.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- DIF_Soldier
Hur många år sedan det var är knappast relevant. Han blev inte dömd för att han spelade i landslaget i hockey, det är min personliga uppfattning.-daniel- skrev:Gah, vill undvika en debatt i frågan (föreslår att vi tar en annan tråd till det så fall) men det där känns så oerhört fånigt att ta upp. Det är dessutom 5-6 år sen, minst och han vart väl aldrig dömd.DIF_Soldier skrev:Inga våldtäktsmän i DIF helst.
Säg den glädje som varar
Drule Johson vart väl inte heller dömd? Men skit ska dom ha! Nej ingen snuskgubbe i fina DIF.
Här tar vi ett stopp angående våldtäktsdömda/ej våldtäktsdömda spelare. Det är OT så det svider om det och dessutom taktlöst och generande. Släpp det nu. Ta det via pm. Fortsatt diskussion om detta kommer att rensas ut. //Mod.
Här tar vi ett stopp angående våldtäktsdömda/ej våldtäktsdömda spelare. Det är OT så det svider om det och dessutom taktlöst och generande. Släpp det nu. Ta det via pm. Fortsatt diskussion om detta kommer att rensas ut. //Mod.
Ingen som sitter på något kul såhär på en måndag kväll? Eller är det stendött fram till Augusti då vi presenterar någon halvbra finsk spelare som sista back? ;D
Hoppas på att DT mot alla odds kommer till DIF nästa säsong eller att Timmy kommer hem igen.
Hoppas på att DT mot alla odds kommer till DIF nästa säsong eller att Timmy kommer hem igen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3165123.ab
Satt och tänkte lite på dom dära backarna bland annat, back som Janne Niinimaa och Hannu Pikkarainen är ju 2 enormt underbart duktiga spelare, inget snack om sådana spelare?
( även min egna åsikt, älskar Ladislav Nagy, dra över han! Riktig kung!!
)
Satt och tänkte lite på dom dära backarna bland annat, back som Janne Niinimaa och Hannu Pikkarainen är ju 2 enormt underbart duktiga spelare, inget snack om sådana spelare?
( även min egna åsikt, älskar Ladislav Nagy, dra över han! Riktig kung!!

Vi är i stort behov av en back med största styrkan i defensiven till första backpar, och där passar varken Pikkarainen eller Niinimaa.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Pikkarainen är definitivt ingen som passar men Niinimaa var enligt mitt tycke en av seriens bästa allround backar förra säsongen. Tycker den allmänna beskrivningen av honom på bla Eliteprospects är haltande.Enbom skrev:Vi är i stort behov av en back med största styrkan i defensiven till första backpar, och där passar varken Pikkarainen eller Niinimaa.
Nåväl, det kommer inte landa på den gode Janne, det är jag 99% säker på.
-
Är DT helt ute ur bilden nu eller? jag som fortfarande hoppades på honom? hur lång tid har man på sig att bestämma sig vart man ska ta vägen? han missar ju försäsongen med vilket lag det nu än blir. En person som kör sommarträningen själv måste ha en galet bra moral för att hålla riktigt hög nivå. eller? är det många som kör sommarträningen själv?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- SkönaDjurgårn
Jag hoppas för mitt liv att vi har släppt honom och gått vidare.Pogue Mahone skrev:Är DT helt ute ur bilden nu eller? jag som fortfarande hoppades på honom? hur lång tid har man på sig att bestämma sig vart man ska ta vägen? han missar ju försäsongen med vilket lag det nu än blir. En person som kör sommarträningen själv måste ha en galet bra moral för att hålla riktigt hög nivå. eller? är det många som kör sommarträningen själv?
- starvin_marwin
Väntar JJ & Co. in free agent frenzyn månne?
-
Varför hoppas man på något sådant? vore väl kung om DT kunde komma och förstärka backsidan? självklart vill jag inte att han ska komma för ett 5års kontrakt med en monster monsterlön men om vi kan få honom på 1+1 eller liknande med en lön som de andra "toppspelarna" i DIF har så skulle det vara en dröm i min mening. Vad finns det för alternativ med liknande spelstil dom DT? någon som har koll?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- SirDIFalot
Minns gräns för DT går helt klar vid 300k, inte ett öre mer. Tackade han nej till 340k och då var man dessutom "alldeles för långt ifrån varandra". Då tvivlar jag STARKT på att DT vill signa för under 300k helt plötsligt. Av den anledningen letar jag hellre efter någon annan back.Pogue Mahone skrev:Varför hoppas man på något sådant? vore väl kung om DT kunde komma och förstärka backsidan? självklart vill jag inte att han ska komma för ett 5års kontrakt med en monster monsterlön men om vi kan få honom på 1+1 eller liknande med en lön som de andra "toppspelarna" i DIF har så skulle det vara en dröm i min mening. Vad finns det för alternativ med liknande spelstil dom DT? någon som har koll?
Kom igen nu Frasse! PRESTERA ELLER DRA!

Expert.
Fast det där får man väl som med allt under en silly ta med en grävskopa salt. Summan 340k kom väl dessutom av en kille som kommenterade ett inlägg i grönvitasumos blogg? Sen är det väl mycket spel för gallerierna, agenten och sportchefer som gör uttalanden till höger och vänster för att förbättra förhandlingspositionen.SirDIFalot skrev:Minns gräns för DT går helt klar vid 300k, inte ett öre mer. Tackade han nej till 340k och då var man dessutom "alldeles för långt ifrån varandra". Då tvivlar jag STARKT på att DT vill signa för under 300k helt plötsligt. Av den anledningen letar jag hellre efter någon annan back.Pogue Mahone skrev:Varför hoppas man på något sådant? vore väl kung om DT kunde komma och förstärka backsidan? självklart vill jag inte att han ska komma för ett 5års kontrakt med en monster monsterlön men om vi kan få honom på 1+1 eller liknande med en lön som de andra "toppspelarna" i DIF har så skulle det vara en dröm i min mening. Vad finns det för alternativ med liknande spelstil dom DT? någon som har koll?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Ja förstås det vet jag mycket väl.Edin skrev:Fast det där får man väl som med allt under en silly ta med en grävskopa salt. Summan 340k kom väl dessutom av en kille som kommenterade ett inlägg i grönvitasumos blogg? Sen är det väl mycket spel för gallerierna, agenten och sportchefer som gör uttalanden till höger och vänster för att förbättra förhandlingspositionen.SirDIFalot skrev:Minns gräns för DT går helt klar vid 300k, inte ett öre mer. Tackade han nej till 340k och då var man dessutom "alldeles för långt ifrån varandra". Då tvivlar jag STARKT på att DT vill signa för under 300k helt plötsligt. Av den anledningen letar jag hellre efter någon annan back.Pogue Mahone skrev:Varför hoppas man på något sådant? vore väl kung om DT kunde komma och förstärka backsidan? självklart vill jag inte att han ska komma för ett 5års kontrakt med en monster monsterlön men om vi kan få honom på 1+1 eller liknande med en lön som de andra "toppspelarna" i DIF har så skulle det vara en dröm i min mening. Vad finns det för alternativ med liknande spelstil dom DT? någon som har koll?
Expert.
- SkönaDjurgårn
Äsch, det handlar bara om att mitt tålamod för DT trytit för länge, länge, länge sedan. I säkert fem år har det varit snack om honom och när man nu äntligen trodde det var dags så tyckte han att DIF var för snåla. Så mycket betydde DIF, Stockholm och Sverige för honom.Pogue Mahone skrev:Varför hoppas man på något sådant? vore väl kung om DT kunde komma och förstärka backsidan? självklart vill jag inte att han ska komma för ett 5års kontrakt med en monster monsterlön men om vi kan få honom på 1+1 eller liknande med en lön som de andra "toppspelarna" i DIF har så skulle det vara en dröm i min mening. Vad finns det för alternativ med liknande spelstil dom DT? någon som har koll?
SÅÅÅÅÅ jävla bra är han inte. Jag ser mycket hellre någon annan kompetent back på hans plats, det finns säkert många som är nån enstaka procent sämre än Daniel (men kanske är yngre och kan bli bättre än honom) men även de som är snäppet bättre redan nu. Kanske till en lägre lön än han krävt?