Säsongen 2011/2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2011/2012
Ja....Edbergs plånbok sinar aldrig.
Riktigt stark forwardsuppsättning helt klart, men känns hyfsat felbyggt om de inte fyller på med några starkare kort på backsidan. Har förvisso inte någon vidare koll på någon av deras backar.
Riktigt stark forwardsuppsättning helt klart, men känns hyfsat felbyggt om de inte fyller på med några starkare kort på backsidan. Har förvisso inte någon vidare koll på någon av deras backar.
Edberg? Nix
Svindyra biljettpriser och billig grundstomme är svaret till växjös dyra värvningar
Svindyra biljettpriser och billig grundstomme är svaret till växjös dyra värvningar
- -daniel-
Det tror jag inte ett smack på. Man klämmer in upp med klassvärvningar som Kallio, Moran, Iggulden, Reddox som nykomling utan externa finansiärer.lakers11 skrev:Edberg? Nix
Vår officiella spelarbudget ligger på 35 miljoner kr, är det mycket i ES???-daniel- skrev:Det tror jag inte ett smack på. Man klämmer in upp med klassvärvningar som Kallio, Moran, Iggulden, Reddox som nykomling utan externa finansiärer.lakers11 skrev:Edberg? Nix
Och glöm inte att vi går från en spelarbudget på 8 mille till 35. Klart att utrymmet finns för dessa namn då
- -daniel-
Njae det är väl ungefär som DIF's (tror vi hade 36 senaste säsongen). Men externa finansiärers pengar behöver knappast vara officiellt inräknade i den uppgivna spelarbudgeten.lakers11 skrev:Vår officiella spelarbudget ligger på 35 miljoner kr, är det mycket i ES???-daniel- skrev:Det tror jag inte ett smack på. Man klämmer in upp med klassvärvningar som Kallio, Moran, Iggulden, Reddox som nykomling utan externa finansiärer.lakers11 skrev:Edberg? Nix
- -daniel-
Men hur många hade flerårskontrakt över förra och in på kommande säsong? Antagligen kan en stor del av stommen i laget kräva en bra mycket högre lön efter ett avancemang vid nya kontraktsförhandlingar.lakers11 skrev: Och glöm inte att vi går från en spelarbudget på 8 mille till 35. Klart att utrymmet finns för dessa namn då
Enligt Enestubbe på smp, som brukar ha koll på läget, så är vår AS stomme väldigt billig med ES mått mätt. Kan inte tänka mig att de att de kostar mer än 10 miljoner kr tillsammans. Många hade flerårskontrakt och 3 av våra dyraste spelare från AS fick inte förnyat kontrakt.
- -daniel-
Ok, jag tror fortfarande att det finns externa krafter med i lagbygget dock. Stefan Edberg uttalade väl sig att han var "mycket intresserad att hjälpa till" (eller något liknande) tidigare i våras.lakers11 skrev:Enligt Enestubbe på smp, som brukar ha koll på läget, så är vår AS stomme väldigt billig med ES mått mätt. Kan inte tänka mig att de att de kostar mer än 10 miljoner kr tillsammans. Många hade flerårskontrakt och 3 av våra dyraste spelare från AS fick inte förnyat kontrakt.
Känns spännande hursomhelst.
Tror faktiskt att det blev lite förstorat med Edberg. Han kan mycket väl ha köpt "endast" en vanlig sponsor paket. Glöm inte att han är känd för att vara en väldigt snål jäkel
Dessutom så tycker jag att ni har en bättre trupp på pappret än vi har. Men visst ser det intressant ut för oss såhär långt

Dessutom så tycker jag att ni har en bättre trupp på pappret än vi har. Men visst ser det intressant ut för oss såhär långt

- -daniel-
Jo, fast Edberg är en klok affärsman och ser i likhet med finansiärer i andra klubbar stora möjligheter till att få bra avkastning på investerat kapital. Men jag vet naturligtvis inte mer än någon annan i frågan.lakers11 skrev:Tror faktiskt att det blev lite förstorat med Edberg. Han kan mycket väl ha köpt "endast" en vanlig sponsor paket. Glöm inte att han är känd för att vara en väldigt snål jäkel![]()
Växjös forwardsuppsättning ser som sagt riktigt, riktigt vass ut. Ställer mig tveksam till resten av laget dock men jag tror ni kan lyckas etablera er i serien. Men som vanligt gäller det att få ihop allt till ett lag, dock mer troligt att transatlanter gör ett gott arbete och bidrar med en bra attityd (och således passar in och skapar en god lagkänsla) än opålitliga finnar & tjecker som vissa andra lag har en förkärlek att köpa in.
Jag skulle inte vilja byta Djurgårdens uppställning mot Växjös, inte för en sekund. Men det ser väl okej ut för att vara en första säsong i ES.
- SirDIFalot
Tror många överskattar vissa transatlanter som kommer hit och tror att de ska göra 50p. Vissa passar inte alls på stor rink och vissa passar utmärkt. Zigomanis är ett jättebra exempel, visst han var bra men jämför hans poängsnitt i Sverige jämfört med AHL som klassas som en bättre liga. Måste vara ruskigt svårt i scoutingen om du ska ha en "förstecenter" därifrån att hitta en som passar in i ES.
Expert.
- DIF_Soldier
Hade Zigomanis fått stannat hade han garanterat presterat bättre. Allt handlar om anpassning.SirDIFalot skrev:Tror många överskattar vissa transatlanter som kommer hit och tror att de ska göra 50p. Vissa passar inte alls på stor rink och vissa passar utmärkt. Zigomanis är ett jättebra exempel, visst han var bra men jämför hans poängsnitt i Sverige jämfört med AHL som klassas som en bättre liga. Måste vara ruskigt svårt i scoutingen om du ska ha en "förstecenter" därifrån att hitta en som passar in i ES.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Jupp, det tålamodet finns dock aldrig med dyra transatlanter, förståeligt. Försvarade alltid Zigomanis, utmärkt defensivt stark tredjecenter typ. Men antar att han hade en topplön och den fick han pga sin poängproduktion i AHL.DIF_Soldier skrev:Hade Zigomanis fått stannat hade han garanterat presterat bättre. Allt handlar om anpassning.SirDIFalot skrev:Tror många överskattar vissa transatlanter som kommer hit och tror att de ska göra 50p. Vissa passar inte alls på stor rink och vissa passar utmärkt. Zigomanis är ett jättebra exempel, visst han var bra men jämför hans poängsnitt i Sverige jämfört med AHL som klassas som en bättre liga. Måste vara ruskigt svårt i scoutingen om du ska ha en "förstecenter" därifrån att hitta en som passar in i ES.
Expert.
- Remy Lebeau
Då antar du helt felt. Zigomanis nobbade Modo och KHL's attraktiva erbjudande till förmån för DIF. Dock känns den diskussionen meningslös nu eftersom han inte spelar här, men rätt ska vara rätt.SirDIFalot skrev: Men antar att han hade en topplön och den fick han pga sin poängproduktion i AHL.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore