Intro 2011/12
Intro 2011/12
Vilket intro borde DIF använda kommande säsong?
Förra säsongens intro låt Hardy Nilssons järnkaminer var urusel och tänkt att användas med ice projection som inte går att använda på hovet.
Introt med Pirates of the Caribbean låten är mycket omtyckt och den enda techno låten jag kan acceptera i ett intro.
Själv så föredrar jag Heroes-introt, fast DIF är ju Oasis
Mitt drömscenario vore att spelarna sakta glider in på isen till Heroes då jag helst skippar eld, blinkande ljus och techno
Eget drömscenario? Vilken låt vill du används och varför?
Förra säsongens intro låt Hardy Nilssons järnkaminer var urusel och tänkt att användas med ice projection som inte går att använda på hovet.
Introt med Pirates of the Caribbean låten är mycket omtyckt och den enda techno låten jag kan acceptera i ett intro.
Själv så föredrar jag Heroes-introt, fast DIF är ju Oasis
Mitt drömscenario vore att spelarna sakta glider in på isen till Heroes då jag helst skippar eld, blinkande ljus och techno
Eget drömscenario? Vilken låt vill du används och varför?
- Jim Morrison
Re: Intro 2011/12
David Bowie - Heroes. Garanterat. Tycker fan allt annat känns "bonnigt", speciellt den där Hardy Nilssons järnkaminer skiten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag vill hålla det så simpelt som möjligt. Jag är så jävla trött på allt detta NHL fjanteri som pågår i hockeysverige, och helst av allt så ser jag att introt är av ren känsla och passion och inte massa dunk dunk dunk alá NHL.
2:13 in i klippet (efter: "We can be heroes, just for one day"), då ska elden komma och spelarna ska komma ut direkt efter det. Vad för musik som ska spelas efter det vet jag inte, men jag ser nog ändå helst av allt att Heroeslåten sakta men säkert tystnar och publiken får ta över. Jävligt drygt med det eviga techno-dunket när spelarna kommer in som överröstar publiken.
2:13 in i klippet (efter: "We can be heroes, just for one day"), då ska elden komma och spelarna ska komma ut direkt efter det. Vad för musik som ska spelas efter det vet jag inte, men jag ser nog ändå helst av allt att Heroeslåten sakta men säkert tystnar och publiken får ta över. Jävligt drygt med det eviga techno-dunket när spelarna kommer in som överröstar publiken.
- Christopher J
Förra säsongen hade dem ju även Airbase-rock som intro.
Ser gärna något helt nytt tills nästa säsong. Givetvis så kan dem ha kvar Heroes i någon form innan det nya introt.
Var i Boston i höstas och såg detta.
Det var rätt mäktigt.
Ser gärna något helt nytt tills nästa säsong. Givetvis så kan dem ha kvar Heroes i någon form innan det nya introt.
Var i Boston i höstas och såg detta.
Det var rätt mäktigt.
Jag håller med Salas, bort med technodunket och låt oss i publiken bära fram laget med sång.
Kanske något att testa vore att sjunga ''Sjung för gamla Djurgården'' som intro? När den är färdig så skrinar spelarna in och heroes låten spelas?
Kanske något att testa vore att sjunga ''Sjung för gamla Djurgården'' som intro? När den är färdig så skrinar spelarna in och heroes låten spelas?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Även Heroes känns ju lite "mjaa" med tanke på att Tellqvist är med i den.
Säg den glädje som varar
Det måste ju gå att klippa bort på något sätt.DIF_Soldier skrev:Även Heroes känns ju lite "mjaa" med tanke på att Tellqvist är med i den.
Jag förknippar hockey med rock annars. Verkligen inte techno i alla fall.
Pirates of the caribbean solklart!
Varje gång jag hör den så får jag rysningar och tänker på den grymma säsongen 0910. Att blanda Pirates med Heroes skulle vara det ultimata... Börja mjukt med Heroes sen Piratesrefrängen med den nya kaptenen som gör en Nilson i 0910 introt och skriker Komigen då nu kör vi!
Varje gång jag hör den så får jag rysningar och tänker på den grymma säsongen 0910. Att blanda Pirates med Heroes skulle vara det ultimata... Börja mjukt med Heroes sen Piratesrefrängen med den nya kaptenen som gör en Nilson i 0910 introt och skriker Komigen då nu kör vi!
Allt annat än Heroes är skandal, det finns inget intro som är mer DIF än så.
För mig får det gärna spelas inför varje match in i all oändlighet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriver under på det.Edin skrev:Allt annat än Heroes är skandal, det finns inget intro som är mer DIF än så.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
- Christopher J
hammarn skrev:Pirates of the caribbean solklart!
Laibachs the great seal borde köras som intro.
Se länktips:
Borde funka utmärkt.
Får väl dock vara glad så länge man slipper skrikiga gitarrer dock.
Se länktips:
Borde funka utmärkt.
Får väl dock vara glad så länge man slipper skrikiga gitarrer dock.
Nänä
Självkart ska vi ha dschinghis khan´s parad nummer från ´79!
http://www.youtube.com/watch?v=KhqQcYYyY7I
Självkart ska vi ha dschinghis khan´s parad nummer från ´79!
http://www.youtube.com/watch?v=KhqQcYYyY7I
- S:t Djurgården
- Säsongskort: Ja
Här har vi introlåten:
Lite koppling till "Klockan slår". Jag vill inte se något tramsigt intro där spelarna fladdrar runt på något kontor eller skjuter puckar på någon barbröstad målis. Nej bara spelarporträtt med namn och nummer.
Lite koppling till "Klockan slår". Jag vill inte se något tramsigt intro där spelarna fladdrar runt på något kontor eller skjuter puckar på någon barbröstad målis. Nej bara spelarporträtt med namn och nummer.