Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Shitkicker skrev:
-daniel- skrev:Fast Axelsson fallet kan väl knappast vara ett prejudikat, då hade man väl från DIFs sida hänvisat till det och låtit Modo vara dem som tar upp Krüger-caset som en tvist?

Jag håller dock med dig helt i analysen av Måns, tror han vart duktigt sur. Hade väl räknat med räkmacka enbart pga efternamnet...
Om inte Djurgårn insisterar på något annat, och hävdar sin rätt till Måns hänvisande till att han redan är registrerad som vår spelare hade det, vad jag förstår, inte varit några som helst problem för MoDo att skriva kontrakt med honom och sedan låta honom spela inom deras organisation. Så var det ju även med Dick, hade inte Huddinge jävlats och aktivt satt käppar i hjulet för övergången hade det ärendet avlöpt helt smärtfritt. Så nog är Axelsson-saken ett prejudikat och parallellfall alltid. På medlemsmötet refererades det väl vidare till just detta som orsak till varför DIF är obstinata, man har själv drabbats av exakt samma sak tidigare och håller därför på principerna.
Fast är Axelsson-fallet ett prejudikat borde man hänvisat till det vid sin skrivelse till skiljenämnden - vilket väl inte gjordes?
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

-daniel- skrev:
Fast är Axelsson-fallet ett prejudikat borde man hänvisat till det vid sin skrivelse till skiljenämnden - vilket väl inte gjordes?
Det kan jag givetvis inte svara på, eftersom jag inte har läst den. Vad som klart och tydligt slogs fast i fallet Axelsson är ju dock att spelarregistrering juridiskt övertrumfar alla typer av personliga kontrakt. Så lyder tävlingsbestämmelserna. Klart och tydligt. Det vet givetvis herrarna i skiljenämnden om och jag vet inte om DIF behöver utveckla sin ståndpunkt så mycket? Men saken och ärendet måste ju utredas ändå. Gunnar Lavett (tufft namn förresten) säger ju i intervju med Marie Hallman att han inte ser att det finns en motpart, det tolkar jag faktiskt som att han tycker det är ett ganska simpelt fall. Vi har rätten till den här spelaren och är inte beredda att släppa honom om inte MoDo kompenserar oss ekonomiskt. Risken för lille Måns är ju nu att han blir så kallat ettårsfall och får sitta och böla på läktaren i Fjällräven arena nästa år. Karma is a bitch, motherf*cker.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

DIF har ju ett par trådar ute när det gäller sista backen. Som Engström sa så har man börjat disskutera med olika och inte behöver jobba från ruta 1.

Därav känns det som att den sista backen bör anlända inom snar framtid + att Järlan & Co vill ha laget klart tidigt.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Vad det gäller snorvalpen Krüger vet jag inte vem/vad som är rätt eller fel. Men hans uttalanden gör ju det betydligt svårare för honom att kunna återvända till DIF i framtiden. Den dagen han beslutar sig för att flytta hem till Stockholm så finns bara ajk som alternativ. Att som 19-åring och inte ens torr bakom öronen, börja pissa på den klubb som hjälpt honom att utvecklas till den han är bådar inte gott.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Buford skrev:Vad det gäller snorvalpen Krüger vet jag inte vem/vad som är rätt eller fel. Men hans uttalanden gör ju det betydligt svårare för honom att kunna återvända till DIF i framtiden. Den dagen han beslutar sig för att flytta hem till Stockholm så finns bara ajk som alternativ. Att som 19-åring och inte ens torr bakom öronen, börja pissa på den klubb som hjälpt honom att utvecklas till den han är bådar inte gott.
Hoppas nu att han lämnar vill inte se den lilla skitungen i vår klubb.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Skönt att vi har den bättre av Krüger-bröderna "knuten" till DIF i alla fall... Sparka ut den där jävla fjanten Måns nu.

För övrigt är Pesonen den enda finne jag känner intresse för. Herregud vilken bra lirare, skulle vara en dröm om han spelade för oss kommande säsong. Men det kommer aldrig hända.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Gustafsson1993

Inlägg av Gustafsson1993 »

Men visst måste väl liknande övergångar äga rum rätt ofta utan någon ersättning? Antar att det är just p.g.a att DIF själva råkade ut för det omvända med Axelsson som man nu är så envetna. Ska bli intressant att se hur det här slutar för just nu verkar ju ingen av parterna intresserade av att vika sig en tum, klart verkar ju åtminstone vara att Måns inte spelar i Djurgården något mer.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Klart som fan att vi ska ha pengar för en spelare som vi har utbildat. Hur fan tänker modo? "han är bara ett barn", vilket jävla argument. Om 19-åringar är barn så finns det barn som spelar stanley cup final just nu...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Shitkicker skrev:
-daniel- skrev:
Det kan jag givetvis inte svara på, eftersom jag inte har läst den. Vad som klart och tydligt slogs fast i fallet Axelsson är ju dock att spelarregistrering juridiskt övertrumfar alla typer av personliga kontrakt. Så lyder tävlingsbestämmelserna. Klart och tydligt. Det vet givetvis herrarna i skiljenämnden om och jag vet inte om DIF behöver utveckla sin ståndpunkt så mycket? Men saken och ärendet måste ju utredas ändå. Gunnar Lavett (tufft namn förresten) säger ju i intervju med Marie Hallman att han inte ser att det finns en motpart, det tolkar jag faktiskt som att han tycker det är ett ganska simpelt fall. Vi har rätten till den här spelaren och är inte beredda att släppa honom om inte MoDo kompenserar oss ekonomiskt. Risken för lille Måns är ju nu att han blir så kallat ettårsfall och får sitta och böla på läktaren i Fjällräven arena nästa år. Karma is a bitch, motherf*cker.
Jag tror vi skriver om varandra här, jag menar precis att du har rätt i frågan men det hela gäller ju att om det nu är så självklart och ett prejudikat har fastslagits i Dick-fallet så borde inte ens DIF behöva skicka in någon skrivelse till skiljenämnden. Det hela borde ligga på Modos ansvar att strida för sin syn på det hela. DIF borde rakt ut kunna hänvisa till Axelsson affären och sen nöja sig med det, vill Modo hävda något annat torde det alltså ligga på dem att ta upp saken vidare...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Inte ett skvatt med DIF att göra men måste ändå ta upp det här:
Som bekant har ju Mikael Tellqvist nyligen gjort klart med Modo och i samband med det lämnade Tuomas Tarkki klubben för just Neftechimik.

Inga konstigheter med det, men så uttalade sig Neftechimiks tränare Vladimir Krikunov om klubbens senaste nyförvärv och sa så här till Sovjetskij Sport:

– Vi fick upp ögonen för Tarkki under Euro Hockey Tour.

Problemet med det uttalandet är då: Tuomas Tarkki har inte spelat något i Euro Hockey Tour, det är hans lillebror Iiro Tarkki – klar för Anaheim Ducks – som gjort det...

Bara...i....KHL. :lol:
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

-daniel- skrev:Inte ett skvatt med DIF att göra men måste ändå ta upp det här:
Som bekant har ju Mikael Tellqvist nyligen gjort klart med Modo och i samband med det lämnade Tuomas Tarkki klubben för just Neftechimik.

Inga konstigheter med det, men så uttalade sig Neftechimiks tränare Vladimir Krikunov om klubbens senaste nyförvärv och sa så här till Sovjetskij Sport:

Problemet med det uttalandet är då: Tuomas Tarkki har inte spelat något i Euro Hockey Tour, det är hans lillebror Iiro Tarkki – klar för Anaheim Ducks – som gjort det...

Var väl lite samma story med Linkan, KHL klubben trodde han var en defensiv center..
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:Inte ett skvatt med DIF att göra men måste ändå ta upp det här:

Hahaha!
Dagens garv, det tackar vi för!
DIF!
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Buford skrev:Vad det gäller snorvalpen Krüger vet jag inte vem/vad som är rätt eller fel. Men hans uttalanden gör ju det betydligt svårare för honom att kunna återvända till DIF i framtiden. Den dagen han beslutar sig för att flytta hem till Stockholm så finns bara ajk som alternativ. Att som 19-åring och inte ens torr bakom öronen, börja pissa på den klubb som hjälpt honom att utvecklas till den han är bådar inte gott.

Hahahahha har pratat med en polare han e modo:it

han tycker djurgården är osportsliga osv och behandlar barn illa osv.
Så länkade jag artikeln där marie hellman avslöjar att modo gjort likadant 2003... Gissa svaret man fick "måste man gå efter det förflutna?"
Användarvisningsbild
hammarn

Inlägg av hammarn »

Edin skrev:Verkar som att vi kommer att få ge två olika spelare två olika mottagningar på Hovet i hemmapremiären...

Vad menar du?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

hammarn skrev:
Edin skrev:Verkar som att vi kommer att få ge två olika spelare två olika mottagningar på Hovet i hemmapremiären...

Vad menar du?
Tänkte på våra möten mot Modo

Mikael Tellqvist - Hjärtligt välkommen tillbaka, Micke Tellqvist håller på Djurgårn etc.

Måns Krüger - not so much...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst