Djurgården hockey i framtiden. Gameplan, ekonomi, strategier

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården hockey i framtiden. Gameplan, ekonomi, strate

Inlägg av Enbom »

Din knatte är säkert skitbra på alla sätt, men nu fokuserar vi på Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Stockholmare skrev:De som tycker att det inte alls berör med andras barn kan sluta läsa nu.

Framtiden är vår game plan. Det är mitt sätt att försöka få in min sons sång på detta forum utan att bli dissad för att jag är off topic. Nåväl, min son var(är) på den mest klickade sidan på difhockey.se(gissa om jag är stolt!).

Här finns länkar till både bild 1 och 2(se punkt nummer 5) samt aftonbladets referens:
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5008
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5733818.ab

Här kan man höra honom som han lät för en timma sedan.
http://www.datafilehost.com/download-1cd55885.html

Jag menar inte att min son är framtiden för Djurgården, men en positiv utveckling(från vårat perspektiv) för de yngre, det måste vara det bästa. Lev gott...
/D
"Let me tell you something folks; nobody cares about your children, okay? That's why they're your children, so we don't have to bother."
- George Carlin.
Säg den glädje som varar
JiWe

Inlägg av JiWe »

reservjesus skrev:
-daniel- skrev:
reservjesus skrev:Vad är vitsen med att ha en juniorsatsning när grabbarna lämnar för andra klubbar? Vad är orsaken till att de lämnar?
Orsaken borde te sig ganska klar; DIF sitter på för många kontrakt med breddspelare som man värvat utifrån så att juniorerna inte får plats.... Kempe, Tim, Almtorp, Carlsson etc.
Vilket är helt sjukt i mina ögon, när vi har sån jävla bra juniorverksamhet.
Kikar man på truppen som den är nu så innehåller den 25 spelare och av dessa har nio av dem kommit "underifrån" om jag såg rätt. Det är ungefär en 1/3 av truppen. Lägg därtill att Owuya, Ridderwall, Deilert, Eklund, Krüger och Strömberg lämnat från fjolårstruppen.

Under kommande säsong lär ju ett par nya spännande spelare dyka upp, jag gissar att Weigel och Åberg skulle kunna vara två av dem.

Så nog fan genererar vår juniorsatsning spelare. Sen är ju junisar just junisar och prestationerna kan ju variera ordentligt och somliga lyckas ta chansen med hull och hår medan andra inte lyckas lika bra.

Men om vi skulle spinna vidare på det där med att de inte får plats pga av värvningar utifrån - vilka av dagens junisar tror ni skulle fixa en säsong med iaf hyggligt spel? Har ingen större koll själv men vem av dem skulle tex ersätta herrarna från ssk?
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

DIF gör ett plusresultat den gångna säsongen runt 2 miljoner kronor. Siffrorna spikas definitivt till årsmötet i augusti.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

pulverapa skrev:DIF gör ett plusresultat den gångna säsongen runt 2 miljoner kronor. Siffrorna spikas definitivt till årsmötet i augusti.
Fan va underbart! Härliga Djurgårn!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

pulverapa skrev:DIF gör ett plusresultat den gångna säsongen runt 2 miljoner kronor. Siffrorna spikas definitivt till årsmötet i augusti.
Jajjemen! Sen så hade väl intäkterna på säsongskorten ökat med 30% jämfört med i fjol, så ni som var oroliga över att den försäljningen skulle påverkas av bristen på stjärnvärvningar kan andas ut. ;)

Värt att tilläggas är också att vinsten ifrån i fjol kommer att användas till att betala en eventuell momsfodring som kan komma i framtiden. Mats Larsson pratade mycket om att vi vill göra oss av med alla lik vi har i garderoben innan vi investerar pengarna i något annat, vilket jag tycker är ett väldigt sunt förhållningssätt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Tog några anteckningar från de mest intressanta delarna av VD-porren (powet point) från medlemsmötet. Någon siffra kan ju blivit fel, skyller på defekta ögon eller nått.

Publikutveckling
2008/09 - 6161 – 21,5 M
2009/10 – 7004 – 26,0 M
2010/11 – 7401 – 28,2 M

Kommande säsong
Sålt säsongskort +30%, 8 miljoner
Man har 3 derbyn
Bra spelschema, inleder med Modo och derby
Man är på rätt väg med publiksnittet och siktar på att köra om Frölunda

Företagsförsäljning
2006 – 17,6M
2007 – 21,3M
2008 – 21,8M
2009 - 19,3M
2010 – 22,8M
2011 – 28,8M
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Låter riktigt bra faktiskt. Känns verkligen som DIF Hockey är på rätt väg. Alla tummar upp.

Nämnde man någon siffra på säsongskort sålda nu jämfört med förra säsongen? Har man 30% måste det ju varit sjukt bra tryck... typ alla förlängt sina från förra säsongen?

Såg att någon nämnde något om Hovet och upprustningsplaner. Något intressant som sades där?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:Låter riktigt bra faktiskt. Känns verkligen som DIF Hockey är på rätt väg. Alla tummar upp.

Nämnde man någon siffra på säsongskort sålda nu jämfört med förra säsongen? Har man 30% måste det ju varit sjukt bra tryck... typ alla förlängt sina från förra säsongen?

Såg att någon nämnde något om Hovet och upprustningsplaner. Något intressant som sades där?
De kunde inte säga någonting om upprustningsplanerna förutom att de hoppades att någonting skulle hända. De visade inga ritningar eller någonting.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
-daniel- skrev:Låter riktigt bra faktiskt. Känns verkligen som DIF Hockey är på rätt väg. Alla tummar upp.

De kunde inte säga någonting om upprustningsplanerna förutom att de hoppades att någonting skulle hända. De visade inga ritningar eller någonting.
Ingenting om Hovet som sekundär arena i det kommande VM'et på hemmaplan? Känns ju helt sinnessjukt att inget hänt om nu arenan är tänkt att vara nationalarena då... Men alltför sent för några större planer nu förvisso.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:
pulverapa skrev:

Ingenting om Hovet som sekundär arena i det kommande VM'et på hemmaplan? Känns ju helt sinnessjukt att inget hänt om nu arenan är tänkt att vara nationalarena då... Men alltför sent för några större planer nu förvisso.
Som sagt, mötet var riktigt avslaget och de flesta ville väl hem efter någon timme.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bara bra om Hovet INTE rustas upp.

Upprustning = högre hyra vilket absolut inte är bra för oss.

Bättre att han en liten luggsliten arena som doftar hockey till lägre hyra.

Fast det klart rustas arena upp UTAN att det påverkar hyran så gärna för mig.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kall-El skrev:Upprustning = högre hyra vilket absolut inte är bra för oss.
Njae, nu är du väl fel ute?
En upprustning ökar publikkapaciteten, förbättrar synen för åskådarna och fräschar upp arenan vilket i sig lockar fler åskådare, vilket leder till ökade inkomster. Allt beror ju förstås på hur mycket hyran höjs med, men så länge som det inte blir en enorm förändring i hyran så är det till vår fördel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Alla upprustningar måste betala sig, vem tror du får pröjsa de pengarna?

Jo DIF hockey och AIK.

Så länge som inte Hovet säljs ut i mer eller mindre varje match har jag det hellre som det är nu.

Dessutom finns ju Globen till vissa matcher om man så skulle önska så jag ser inte behovet som direkt storts.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Bara bra om Hovet INTE rustas upp.

Upprustning = högre hyra vilket absolut inte är bra för oss.

Bättre att han en liten luggsliten arena som doftar hockey till lägre hyra.

Fast det klart rustas arena upp UTAN att det påverkar hyran så gärna för mig.
Det där är ju så feltänkt som det bara går att bli...självklart skall Hovet rustas upp, även om det påverkar hyran. Möjligheterna att tjäna pengar ökar kapitalt i takt med att arenan fräschas upp. Jag har vänner som inte vill gå på hockey enkom för att Hovet är så risig (ja, kalla de slipsnissar eller marginalsupportrar om du vill), och jag tror inte de är ensamma. Jag vill se en sänkning av isytan några meter så att man kan bygga platser i direkt anslutning mot rinken. Ca 2000 personer till bör vara rimligt att kunna få plats med.

Naturligtvis kommer inte DIF & AIK själva stå för hela notan; Hovet används till mycket annat och kommer bli en populärare arena för flertal events om det är uppfräschat. Som läget är nu är vår gamla borg under all jävla kritik när det kommer till faciliteter och det allmäna, antagligen korrekta. intrycket är att den är i särklass den mest ofräscha (men ack så underbara) arenan i hela ES...
Skriv svar