Ärligt talat vill jag inte ha en målvakt som är här för att vara "hemma" och planerar att vara här i 3-4 år. Föredrar verkligen en målvakt som strävar för att nå NHL/KHL. Tror man ser rätt tidigt på målvakter vad som händer när de är nöjda med att vara hemma. Lex Honken. Wesslau kommer nog dessutom inte nå NHL igen men kommer fighta stenhårt för att nå dit... Tror hur som helst han gör minst två säsonger. Och då går ju Owuyas nuvarande kontrakt ut med Toronto.-daniel- skrev:Mm kanske, fast jag tror ändå Gustafs personliga mål är att få ett 1-vägs kontrakt i NHL och således göra en riktigt jävla vass säsong på hemmaplan. Har man haft NHL som mål så tror jag inte man ger upp drömmen alldeles för lätt... men visst, är väl nog inte så väldigt troligt att så blir fallet.SirDIFalot skrev:Sen tror jag många här överskattar möjligheterna med att Wesslau drar tillbaka till NHL. Tror den risken är rätt minimal. Känns bara som folk var gardera upp sig. Om han floppar "jo, vi skulle tagit Tellan", om han gör succé men stannar "Jo, vi skulle tagit Tellan, ren jävla tur att Wesslau inte drog till NHL igen"-daniel- skrev:Bra frågeställning, men jag tror det också handlar om att man hoppas Wesslau kan växa ut och utvecklas under säsongen. Man hoppas givetvis på ett liknande scenario som 09/10.Struten skrev:Nu måste jag ta upp en sak. Har läst igenom det senaste inläggen om Tellan och en eventuell anledning till att vi nobbade honom skulle vara att han inte är utvecklingsbar.
Men saken är den att som klubb, gällande A-laget iaf så ska väl målet vara att försöka vinna matcher och titlar? D.v.s att ställa upp med bästa möjliga lag. Om man jämför Tellan och Wesslau så skulle jag tro att de båda kommer att klara sig ungefär lika bra i Elitserien.
Om vi då väljer den ena framför den andra med faktorn "Utvecklingsbar" som främsta orsak tycker jag det låter lite konstigt. Jag tänker mig föjande scenario:
Wesslau och Tellqvist ligger efter säsongens slut på nästan samma räddnings-% och har varsin säsong som hamnar under kategorin Bra samtidigt som vi och Modo inte går hela vägen. Gustaf väljer senare att lämna oss för ett nytt försök i NHL.
Vi vet alla att risken är stor att Wesslau försvinner efter denna säsong och då ställer jag mig föjande fråga: Vad fan var meningen med en utvecklingsbar målvakt om han ändå drar efter ett år? Hade vi haft Tellan skulle vi då ha en likvärdig målvakt (hypotetiskt sett) som stannar hos oss i 1-2 år till.
Sen tror jag, som också nämnts antal gånger förut, att tränarstaben (med framförallt Magnusson i spetsen) anser det vara bra mycket mer spännande att träna en stor målvakt som fullt ut följer den moderna målvaktsstilen.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, nog håller jag med om det. Rent generellt så vill man ha spelare som siktar högt; därför är jag inte alltför förtjust i långtidskontrakt. Oavsett position på spelare.SirDIFalot skrev: Ärligt talat vill jag inte ha en målvakt som är här för att vara "hemma" och planerar att vara här i 3-4 år. Föredrar verkligen en målvakt som strävar för att nå NHL/KHL. Tror man ser rätt tidigt på målvakter vad som händer när de är nöjda med att vara hemma. Lex Honken. Wesslau kommer nog dessutom inte nå NHL igen men kommer fighta stenhårt för att nå dit... Tror hur som helst han gör minst två säsonger. Och då går ju Owuyas nuvarande kontrakt ut med Toronto.
- SirDIFalot
Ja, de ska kriga för nytt kontrakt i DIF eller utomlands. Och nu med NHL-avtalet finns det än mindre anledning till långa kontrakt. Spelarna måste alltid ha något att kriga för personlig vinning, som nytt kontrakt mer högre lön etc, det där med att de ska kriga för fansen, lagkänsla och bla bla är snarare bara en fantasibild man har supporter.-daniel- skrev:Ja, nog håller jag med om det. Rent generellt så vill man ha spelare som siktar högt; därför är jag inte alltför förtjust i långtidskontrakt. Oavsett position på spelare.SirDIFalot skrev: Ärligt talat vill jag inte ha en målvakt som är här för att vara "hemma" och planerar att vara här i 3-4 år. Föredrar verkligen en målvakt som strävar för att nå NHL/KHL. Tror man ser rätt tidigt på målvakter vad som händer när de är nöjda med att vara hemma. Lex Honken. Wesslau kommer nog dessutom inte nå NHL igen men kommer fighta stenhårt för att nå dit... Tror hur som helst han gör minst två säsonger. Och då går ju Owuyas nuvarande kontrakt ut med Toronto.
Expert.
Vafan håller modo på med!!!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 3145988.ab
Vadå barn? Han är ju fan 19 bast! Ska man få sno folk bara för man är barn då eller? Bara för vi tagit över deras plats som plantskola nummer 1!!!
Tellqvit ska hyllas som sig bör men lill-kruger kan gott få höra att han har väldens äldsta yrke och det är inte hockeyspelare jag pratar om då!!!
Vadå barn? Han är ju fan 19 bast! Ska man få sno folk bara för man är barn då eller? Bara för vi tagit över deras plats som plantskola nummer 1!!!
Tellqvit ska hyllas som sig bör men lill-kruger kan gott få höra att han har väldens äldsta yrke och det är inte hockeyspelare jag pratar om då!!!
Nej, han är inte ett barn. Där har de helt klart fel.mb81 skrev:Vafan håller modo på med!!!
Å andra sidan om killen inte har kontrakt så ska vi inte hålla kvar honom. Men jag kan förstå om man vill ha pengar för "utbildningen".
Liknar inte det här fallet med Dick för några år sedan? Var ju massa turer med Huddinge. Någon som minns?
i
- -daniel-
Det är ju oerhört beklämmande om nu inte DIF har haft ett skriftligt kontrakt med Måns. Så fall är det fruktansvärt pinsamt att gnälla efter ersättning. Hela det här caset borde vara glasklart; finns det ett skriftligt kontrakt är det naturligtvis bindande och Modo kan räkna med att få betala, finns det bara en spelarregistrering så kan naturligtvis inte Djurgården kräva pengar. 

- Lee Harvey Oswald
mb81 skrev:Vafan håller modo på med!!!
Haha..
Troll-Sås heter Vd:n i efternamn
Annars har jag svårt att se hur DIF ska få rätt i denna fråga, om nu "Bebis-Krüger" står utan kontrakt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- detvarsaemrefoerr
Släpp iväg alla som inte brinner för Djurgården (apropå bäbis-Kryger). Har man spelat hela juniortiden i Djurgården, men inte vill satsa på en plats i A-laget kan man lika bra dra... Svikarhjärta som Dick A.
- -daniel-
Likväl skall ju klubben som fostrat och utvecklat spelaren naturligtvis ha rätt till ersättning. Om nu det hyfsat viktiga kriteriet gällande kontrakt råder.detvarsaemrefoerr skrev:Släpp iväg alla som inte brinner för Djurgården (apropå bäbis-Kryger). Har man spelat hela juniortiden i Djurgården, men inte vill satsa på en plats i A-laget kan man lika bra dra... Svikarhjärta som Dick A.
Jag sitter verkligen här och hoppas att Måns aldrig kommer bli mer än en habil spelare i Allsvenskan.
Bra att det piskas upp lite hets, mer sånt! Det ska vara krig mellan klubbarna.
(Dock vill jag inte se en repris på anmälningskarusellen till disciplinnämnden vilket var nära att ta död på mitt hockeyintresse)
Modos löjliga barn-argument ser jag bara som ett tecken på svaghet, de borde ha bättre på fötterna innan de går in i en tvist.
(Dock vill jag inte se en repris på anmälningskarusellen till disciplinnämnden vilket var nära att ta död på mitt hockeyintresse)
Modos löjliga barn-argument ser jag bara som ett tecken på svaghet, de borde ha bättre på fötterna innan de går in i en tvist.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Håller med. I så fall borde det väl vara vårt argument? Det är inte vi som försöker lura ett "barn" att flytta hemifrån och lämna klubben som fostrat honom.sensei skrev:Modos löjliga barn-argument ser jag bara som ett tecken på svaghet, de borde ha bättre på fötterna innan de går in i en tvist.
Låt barnen vara Modo!!
Avgå Jocke.
B.I.B.A skrev:Håller med. I så fall borde det väl vara vårt argument? Det är inte vi som försöker lura ett "barn" att flytta hemifrån och lämna klubben som fostrat honom.sensei skrev:Modos löjliga barn-argument ser jag bara som ett tecken på svaghet, de borde ha bättre på fötterna innan de går in i en tvist.
Låt barnen vara Modo!!

Won't someone please think of the children?!
Personligen så ser jag inte riktigt vad problemet kan vara, antingen så har han ju kontrakt eller så har han det inte, borde ju vara glasklart. Det kan bli en rätt pinsam historia om skiljenämnden ger Modo rätt när vi har satt oss på tvären och krävt ersättning utan någon riktigt grund att stå på, men samtidigt känns det rätt otroligt att vi skulle göra så med tanke på att vi måste hanterat såna här situationer förut och att Mats Larsson dessutom är jurist.
Nåväl, Måns kommer väl i varje fall att spela i Modo inom en snar framtid, så man får väl hoppas på att han blir en omvänd Stefan Batan...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Remy Lebeau
Det är väl bara önska Måns lycka till om han så gärna vill gå till Modo. Förstår att DIF vill ha ersättning för honom, men utan kontrakt går det ju inte.
Detta ger dock ingen bra publicitet för Djurgården, och en del talanger kan nog tänka till både en och två gånger innan dom väljer DIF i framtiden.
Dels detta med Måns, men även om det stämmer som Mitman sa i intervjun.
Hoppas för den sakens skull att folk inte börjar sjunga och kalla honom för "Hora" m.m.
Det tjänar ingen på, och allra minst DIF.
Detta ger dock ingen bra publicitet för Djurgården, och en del talanger kan nog tänka till både en och två gånger innan dom väljer DIF i framtiden.
Dels detta med Måns, men även om det stämmer som Mitman sa i intervjun.
Hoppas för den sakens skull att folk inte börjar sjunga och kalla honom för "Hora" m.m.
Det tjänar ingen på, och allra minst DIF.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Måns Kruger bör buas ut och behandlas som ett svin på Hovet. Eller förresten, han lär inte ens platsa l Elitserien. "Jättelöfte" är ju en helt sjuk överdrift och jag tror knappast att han kommer att bli någon bra elitseriespelare med sin dåliga inställning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.