Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

Om det inte var pengar som avgjorde kan jag inte för mitt liv förstå varför man valde Wesslau, tyvärr - jag ser det inte. Som påpekat ganska rasslig säsong i AHL plus stora skadebekymmer medan Tellqvist enligt uppgifter varit stabil i KHL.

Det måste helt enkelt vara en pengafråga, det kan inte vara något annat.
Misstanke 1: "Tellqvist krävde långt kontrakt" - skriver 1 år med Modo.
Misstanke 2: "Tellqvist krävde för mycket i lön" - tackade nej till hög lön i Malmö.

Något är galet här. Är det nåt jävla groll mellan Hardy och honom?
Nä, knappast va? Eller?

Det MÅSTE helt enkelt varit en pengafråga, om än bara lite.

Enligt Tellqvist hann man aldrig förhandla om pengar. Kan det vara så att Djurgården var så slarviga att man bara förutsatte att han krävde hög lön? Med tanke på hur man kommunicerade med Mitman börjar man så smått att undra.

Jag tror att man ville spara de där extra tusenlapparna för att man ansåg att det fanns någon som var ännu viktigare att satsa på - Daniel Tjärnqvist. Men han pissade ändå Djurgården i ansiktet trots att man budgeterat extra för honom, och nu börjar så smått ågren krypa på.

Så väljer jag att se det.

Pressen på Wesslau kommer bli stor - pressen på Janne ännu större. Om Wesslau inte presterar bättre än Tellqvist, alternativt att DIF tar hem guldet/är snubblande nära, kommer någon att få bära det kolossala hundhuvudet, och vi människor gillar att hitta en ensam syndabock att peka på. Det kommer i slutändan bli Janne.

Varför? Jo, Hardy har "kultstatus" eftersom han var den senaste att mätta svältande Djurgårdsfans, och Micke är Micke. Tommy och Mats är för bra på att gömma sig. Sanna mina ord, Janne kommer få skiten.

Håll i dig Janne, nästa säsong kan det börja blåsa rejält.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-06-07 22:41:15, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

DIF_Soldier skrev:Om det inte var pengar som avgjorde kan jag inte för mitt liv förstå varför man valde Wesslau, tyvärr - jag ser det inte. Som påpekat ganska rasslig säsong i AHL plus stora skadebekymmer medan Tellqvist enligt uppgifter varit stabil i KHL.

Misstanke 2: "Tellqvist krävde för mycket i lön" - tackade nej till hög lön i Malmö.

Nä, knappast va? Eller?

Enligt Tellqvist hann man aldrig förhandla om pengar. Kan det vara så att Djurgården var så slarviga att man bara förutsatte att han krävde hög lön? Med tanke på hur man kommunicerade med Mitman börjar man så smått att undra.

Jag tror att man ville spara de där extra tusenlapparna för att man ansåg att det fanns någon som var ännu viktigare att satsa på - Daniel Tjärnqvist. Men han pissade ändå Djurgården i ansiktet trots att man budgeterat extra för honom, och nu börjar så smått ågren krypa på.

Pressen på Wesslau kommer bli stor - pressen på Janne ännu större. Om Wesslau inte presterar bättre än Tellqvist, alternativt att DIF tar hem guldet/är snubblande nära, kommer någon att få bära det kolossala hundhuvudet, och vi människor gillar att hitta en ensam syndabock att peka på.

Kan inte säga det bättre själv. Håller med till 100%. Tror ni att det finns någon tanke i ettårskontraktet med Modo? Jag menar, Wesslau har 1 år i DIF, Tellqvist har 1 år i Modo, kanske hoppas han på att komma hem till nästa säsong?
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Vem är sista back in nu då???
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sjöwall skrev:
DIF_Soldier skrev:Om det inte var pengar som avgjorde kan jag inte för mitt liv förstå varför man valde Wesslau, tyvärr - jag ser det inte. Som påpekat ganska rasslig säsong i AHL plus stora skadebekymmer medan Tellqvist enligt uppgifter varit stabil i KHL.

Nä, knappast va? Eller?

Pressen på Wesslau kommer bli stor - pressen på Janne ännu större. Om Wesslau inte presterar bättre än Tellqvist, alternativt att DIF tar hem guldet/är snubblande nära, kommer någon att få bära det kolossala hundhuvudet, och vi människor gillar att hitta en ensam syndabock att peka på.

Kan inte säga det bättre själv. Håller med till 100%. Tror ni att det finns någon tanke i ettårskontraktet med Modo? Jag menar, Wesslau har 1 år i DIF, Tellqvist har 1 år i Modo, kanske hoppas han på att komma hem till nästa säsong?
Givetvis är det så. Han har dessutom 1+1 så att han kan säkra med Modo ett år till om vi väljer att spotta på honom ytterligare en gång.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hela Tellqvist grejen är märklig.

Om han gick med på att signa 1+1 med MODO vore det ju märkligt om han inte hade gått med på att göra det för oss oxå.

Undrar om det kan vara så att man hellre tog Wesslau för det är mer av "JJs" och Hardys spelare?

Att våga signa en uttalad etta med knäproblem är dessutom direkt farligt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

"Han kräver för långt kontrakt", "Han är för dyr", har der låtit här inne. Sedan skriver Micke Tellqvist på ett ettårskontrakt med en av de ekonomiskt sett sämst skötta klubbarna i serien.

Förmodligen så är anledningen att Tellan inte spelar i DIF att Janne med flera inte orkade ringa till honom.

Sorgligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Jag tycker det har hintats rätt friskt i intervjuer med ledningen om att Målvaktstränare Magnusson haft en hel del inflytande i den här saken. Gissningsvis är det väl så att man ser Tellan som färdigutvecklad som målvakt medan det kanske finns potential och utrymme för förbättring hos Wesslau. Det sagt hade inte jag gjort samma val som ledningen, en flärdfri, rutinerad, pålitlig målvakt med hög lägstanivå och som sprider lugn och trygghet i laget är guld värd. I alla lägen att föredra framför en målvakt som varvar fullständigt briljanta prestationer med bottennapp.

Wesslau känns som om han kan bli fågel, fisk eller mittemellan. I Tellqvist känner jag att vi hade haft ett lite säkrare kort kanske. Skit samma, nu är det bara att gilla läget. Det är Vesslan som står i mitt lag, heja Gustaf.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Wesslau kommer åka över nästa år, Tellqvist kommer krita på. Tada!
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kall-El skrev:Hela Tellqvist grejen är märklig.

Om han gick med på att signa 1+1 med MODO vore det ju märkligt om han inte hade gått med på att göra det för oss oxå.

Undrar om det kan vara så att man hellre tog Wesslau för det är mer av "JJs" och Hardys spelare?

Att våga signa en uttalad etta med knäproblem är dessutom direkt farligt.
Han signar ju 1+1 för att han vill ha chansen att spela i DIF nästa säsong, så tolkar jag det.
Ser det som ganska självklart att han inte vill sitta på ett långtidskontrakt med Modo.

Men kommer han hit (där han vill spela) så vill han nog vara säker på att stanna några säsonger.
DIF!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Då sätter Magnusson en sjuhelsickes press på Wesslau den saken är säker.

Och på klubben i övrigt oxå.

Killen måste prestera vecka ut och vecka in.
Highwind

Inlägg av Highwind »

DIF_Soldier skrev:Pressen på Wesslau kommer bli stor - pressen på Janne ännu större. Om Wesslau inte presterar bättre än Tellqvist, alternativt att DIF tar hem guldet/är snubblande nära, kommer någon att få bära det kolossala hundhuvudet, och vi människor gillar att hitta en ensam syndabock att peka på. Det kommer i slutändan bli Janne.
Jag tycker inte att vi har rätt att kräva guld med den spelarbudget vi har. Förvisso är ekonomin numera stabil men det skulle förvåna mig om vi har en spelarbudget på den övre halvan.

Signar vi en ytterliggare en duktig back är mina förväntningar också höga. I alla fall semi. Men guld är att kräva mycket från ett lag som egentligen inte har dom ekonomiska resurserna för det.
Wedd

Inlägg av Wedd »

Alltså ursäkta mig, med alla dessa klagomål på wesslaus knän, har alla utom jag missat att tellan varit ganska skadebenägen dom två senaste säsongerna?
Alltid Oavsett.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Målvaktsfrågan slutar aldrig vara på tapeten. Säger bara att valet redan är gjort. Det blir ingen Tellqvist i år. För egen del var jag betydligt mer besviken förra året när vi valde att satsa på Ridderwall istället för Daniel Larsson. Sedan visade det sig att Owuya gjorde en bättre säsong än de båda. Ni kan räkna med att pressen på Tellqvist blir stor där uppe i Modo, och risken finns att han inte kan leva upp till förväntningarna.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Då sätter Magnusson en sjuhelsickes press på Wesslau den saken är säker.

Och på klubben i övrigt oxå.

Killen måste prestera vecka ut och vecka in.
Jaha, så den pressen hade inte funnits på Tellqvist om man hade valt honom? Jag kan verkligen inte förstå hur folk resonerar i fallet kring Tellan. Helt obegripligt för mig hur man kan vara så enögda.

Vad är det som säger han skulle få vara skadefri (med tanke på att det gnälls på Wesslaus skadebenägenhet stup i kvarten men aldrig nämns något om Tellqvists dito)? Vad är det som säger han skulle leverera i 55 omgångar + slutspel?

Tellqvist valdes bort av flera anledningar, och inte enbart den ekonomiska. Vad är så oerhört komplicerat att förstå? Säger inte att det är rätt val, det vet man aldrig när det gäller värvningar i idrott.

Har egentligen lovat mig själv att hålla mig utanför den här patetiska diskussionen som pågår innuendo men det är svårt när 95% av alla poster återigen börjar handla om målvaktsfrågan....
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Varför är det patetiskt att diskutera detta då många av oss behöver få gnabba om det. Bara för att de som tältar här inne på forumet inte tycker det passar så är det väl ett fritt forum. Hoppas verkligen på Wesslau men är så in i helvete besviken. Någon mod får väl starta en Tellqvist tråd som man kan skriva av sig så slipper de som stör sig läsa det.
Låst