Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av B.I.B.A »

Kall-El skrev:
Robinhansen skrev:
Kall-El skrev:Wesslau har visat sig under ETT slutspel.

Tellqvist under flera år.

Tellqvist är en gammal hjälte som ville hem.

Obegripligt nog väljer man att signa Wesslau.

Gör inte Wesslau supersuccee kommer det bli ett satans liv den saken är säker.
tycker wesslau gjorde sig bra hela säsongen också,
var ju inte många som trodde på fasth heller chilla lite nu.
Under hösten var han rent ut sagt svag.

Wesslau har mig veterligen aldrig visat sig vara kapabel att hålla en hög jämn nivå sett över en hel säsong.

Nu när dessutom reserven är Sandberg kommer det att krävas att wesslau håller och håller en hel säsong.

Hade känts mycket tryggare att ha Tellqvist där istället.
Är mycket orolig att Wesslau inte kommer klara den pressen. Att han dessutom har ett trasigt knä talar ju inte heller för att han kommer hålla hela säsongen.
Avgå Jocke.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hade hellre sett att man fimpat Carlsson eller Almtorp och lagt de pengarna på att få hem Tellqvist istället.
Robinhansen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Robinhansen »

B.I.B.A skrev:
Kall-El skrev:
Robinhansen skrev:
Kall-El skrev:Wesslau har visat sig under ETT slutspel.

Tellqvist under flera år.

Tellqvist är en gammal hjälte som ville hem.

Obegripligt nog väljer man att signa Wesslau.

Gör inte Wesslau supersuccee kommer det bli ett satans liv den saken är säker.
tycker wesslau gjorde sig bra hela säsongen också,
var ju inte många som trodde på fasth heller chilla lite nu.
Under hösten var han rent ut sagt svag.

Wesslau har mig veterligen aldrig visat sig vara kapabel att hålla en hög jämn nivå sett över en hel säsong.

Nu när dessutom reserven är Sandberg kommer det att krävas att wesslau håller och håller en hel säsong.

Hade känts mycket tryggare att ha Tellqvist där istället.
Är mycket orolig att Wesslau inte kommer klara den pressen. Att han dessutom har ett trasigt knä talar ju inte heller för att han kommer hålla hela säsongen.
Man signar i regel ingen spelare som är skadad under hälsokontrollen.

antar då att han inte har ett par trasiga knän om han är signad utan att det är fixat och klart.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Jag är väl ändå rätt glad över att få se Tellqvist i elitserien igen, det ska bli kul. Synd förstås att comebacken inte sker i Djurgården, men det är ju enbart Järlans fel. Ska bli kul att hylla Tellqvist som aldrig förr.
Skönt att det är ett kort kontrakt också så att han eventuellt kan flytta hem senare.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Salas skrev:Jag är väl ändå rätt glad över att få se Tellqvist i elitserien igen, det ska bli kul. Synd förstås att comebacken inte sker i Djurgården, men det är ju enbart Järlans fel. Ska bli kul att hylla Tellqvist som aldrig förr.
Skönt att det är ett kort kontrakt också så att han eventuellt kan flytta hem senare.
När man tar in ett nyförvär så sker ju det i samspråk med hela träna staben, så att enbart skylla på järlan är fegt då han lyssnat på hardy's vilja också. Och dom andra inblandade.

VÄRT ATT TÄNKA PÅ.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Robinhansen skrev:Man signar i regel ingen spelare som är skadad under hälsokontrollen.

antar då att han inte har ett par trasiga knän om han är signad utan att det är fixat och klart.
Tro det eller ej, men gamla skador kan slitas upp igen. Målvakters knän är dessutom extremt känsliga med tanke på vad de utsätts för.

Just denna knäskadan avskräckte ett flertal konkurrenter från att ge Wesslau ett bud. Ingen vågade chansa...

Förutom DIF då, trots att man kunde fått Tellqvist.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

" Järlans fel " " Avgå JJ "

Är det Järlan som SJÄLV tar ALLA beslut gällande våran spelartrupp? njääääeeeee
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

B.I.B.A skrev:
Robinhansen skrev:Man signar i regel ingen spelare som är skadad under hälsokontrollen.

Tro det eller ej, men gamla skador kan slitas upp igen. Målvakters knän är dessutom extremt känsliga med tanke på vad de utsätts för.

Just denna knäskadan avskräckte ett flertal konkurrenter från att ge Wesslau ett bud. Ingen vågade chansa...

Förutom DIF då, trots att man kunde fått Tellqvist.

Absolut det vet jag med att dom kan, men det är många spelare med småskador hela tiden, även om nu inte knä't klassas som små skada, så är det ju helt nu och det är ju det vi får utgå efter, om man ska förutse saker om vad man tro ska hända, vad säger då t ex dom stora forum coacherna här inne om wesslau vinner målvakts ligan carlsson och almtorp gör en rikigt grym säsong och alla är nöjda med dom. Då skulle ju järlan gud förklaras
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag är mest spänd på hur Wesslau har utvecklats sedan AHL-tiden och hur han kommer anamma det i ES. Jag tror knappast att hans tid över atlanten har gjort honom sämre. Även om han inte haft ett kanonår där borta så har han ju fått en ny erfarenhet att luta sig emot vilket jag tror bara kommer gynna hans spel.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kan tyvärr inte låta bli att hysa visst förakt till värvningsansvariga. Tyvärr. Hoppas att de är beredda att ställas mot väggen på årsmötet.

Linkan
Möller
Tellqvist

Säga vad man vill, men de kan konsten att gå sin egen väg.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Tellan och DT var mina två största förhoppningar och det som kunde rädda "den löjliga säsongen" för min del.

Ruskigt tråkigt att inte få se Tellan tillbaka, och DT vill jag inte längre ha i DIF.

Vad kan rädda detta nu? Att Sedinarna vill hem till Sverige och kritar på för DIF mitt framför ögonen på MODO, ja kanske.. =)
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Nästan lite komiskt att läsa folks reaktioner och att vreden om Tellan återigen blossar upp. Karln måste försörja sig någonstans, DIF valde av flera olika skäl att inte signa Tellqvist. Detta har diskuterats på minst 50 sidor i den här tråden. Get. Over. It.

Vad som oroar mig mer är Honkens kommentar om Zibanejad i intervjun på förstasidan: "Sen har vi ju Mika Zibanejad. Han är aktuell inför draften, så vi får se om han försvinner eller stannar kvar". Naturligtvis vet ju inte spelarna mer än andra, men ändå oroande om snacket i truppen har gått om att Mika kanske försvinner... :|
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:Nästan lite komiskt att läsa folks reaktioner och att vreden om Tellan återigen blossar upp. Karln måste försörja sig någonstans, DIF valde av flera olika skäl att inte signa Tellqvist. Detta har diskuterats på minst 50 sidor i den här tråden. Get. Over. It.

Vad som oroar mig mer är Honkens kommentar om Zibanejad i intervjun på förstasidan: "Sen har vi ju Mika Zibanejad. Han är aktuell inför draften, så vi får se om han försvinner eller stannar kvar". Naturligtvis vet ju inte spelarna mer än andra, men ändå oroande om snacket i truppen har gått om att Mika kanske försvinner... :|
Med tanke på hans senare kommentar "Även Staffan Kronwall valde att sticka. Det är väl till Ryssland?" så kanske man inte ska lägga allt för stor vikt i hans uttalanden :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIF_Soldier skrev:Kan tyvärr inte låta bli att hysa visst förakt till värvningsansvariga. Tyvärr. Hoppas att de är beredda att ställas mot väggen på årsmötet.

Linkan
Möller
Tellqvist

Säga vad man vill, men de kan konsten att gå sin egen väg.
Ja, jag undrar vad som hände med "Vi tittar i första hand på tidigare DIF-spelare...". Det är ju inte direkt skitspelare vi ratat i förmån för betydligt mer osäkra kort.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Grymt besviken på att tellan inte hamnar i DIF utan i Modo.
Låst