Säckens vara eller inte vara...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jojje

Säckens vara eller inte vara...

Inlägg av Jojje »

Någn mer än jag som är missnöjd med att sen säcken och challe tog över så är det tre saker som händer för ofta.

1. Ras under sista 10.
2. Släpper in mål i PP.
3. För många spelare på isen.

Jag kan aldrig minnas att dessa tre incidenter har hänt så ofta som under säcken och challes ledning. Det är fan en jävla skandal att släppa in ett mål i PP, att släppa in två stycken under samma PP, det finns inte ord för det. Spelarna borde fått betala tillbaks entrepengarna ur egen ficka.

Sen är det pinsamt att DIF inte ens kan ta emot 7000 personer på ett vettigt sätt. Grattis DIF, idag förlorade ni många åskådare av just den sorten ni vill få tag på, de som bara går på ett par matcher. De lär knappast gå igen på ett bra tag och jag förstår dem.

Är så besviken på detta lag så det finns inte. Under all kritik.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag har aldrig gillat Säcken/Challe men jag tycker att efter sex omgångar är det lite tidigt att skrika "avgå!".

Nåt som är bra däremot attt hittills så har Djurgåden gjort flest PP-mål av alla lagen, vilket är bra! Sen att de kompenserar det genom att släppa in mål i PP är inte alls bra.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Säcken är rätt man att leda Djurgården. Han har ihop med Challe gjort ett strålande jobb med små resurser.

Den som tror att den trupp vi har nu är ett topplag borde tänka om. Man blir inte ett topplag bara för att man spelar bra på försäsongen. Sänk kraven, slutspel är en bonus med det lag vi har.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det läcks in på tok för mycket mål i PP.

Över en hel säsong skall man inte släppa in mer 4-5 baljor på detta sätt. Vi har väl redan läckt in detta antal på bara ett fåtal matcher.

Tycker nog att Säcken är väldigt duktig på att jobba med unga spelare, däremot kanske man skulle behöva ha en "vilding" a'la Bäckman i båset under match. Tror nog laget hade agerat lite annorlunda under tredje med en elaking i båset.

Jag tycker nog snarast att vi spelar för ojämnt under matcher och att tappen kommer lite när som helst, men när de väl kommer är de rejäla. Tycker nog snarast att vi varit rätt usla på att starta matcher, inte avsluta dem.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Trodde en stund där att vi kunde utmana om plats 4-6.

Det var nog bara önsketänkande.

Men att släppa in tre mål med en man mindre på 6 matcher är fan inte ok.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Jojje skrev:Trodde en stund där att vi kunde utmana om plats 4-6.

Det var nog bara önsketänkande.

Men att släppa in tre mål med en man mindre på 6 matcher är fan inte ok.
shit happens ;)
tror ju inte att detta lär hända och fortsätta i samma kurva att vi släpper in 3 baklängesmål var 6:e match precis

Tyckte det va intressant det Skellefteås tränare sa efter matchen, att de hade fått signaler att DIF åker mycket skridskor och jagar och sätter de puckar som de ska, detta får man nog säga har hänt i andra matcher inte den idag iallafall :)

Men efter 6 omgångar säga att säcken ska avgå är inte rätt, inte ens i Malmö skriker de om tränarbyte, de säger att det inte är hans fel, och de har 1p!!! efter 6 omg. är liksom 147 p att slåss om fortf.
Det är DIF vi talar om, de kämpade iallfall i slutet, tyvärr för sent då man gärna vills e DIF kämpa i 60 min. Kan hålla med dig att de tappar oftast i slutet, och det är förståss inte bra då man möter jämna lag eller om det är jämt efter andra perioden.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Tror inte coacherna är det stora problemet. Min teori är att en skakig målvakt tillsammans med en något oerfaren trupp som inte riktigt har elitseriemässig bredd (dock fin spetskompetens) kan resultera i väldiga skillnader mellan toppform och mindre bra form. För laget ÄR bättre än förra året. Men inte topp 6-bra. De har material för en botten-4 placering och en slutspelsplats om de har lite tur. Det har jag skrivit förr och det håller jag fast vid.

Som en del av en lösning på det problemet så kan jag ju bara informera alla om att Daniel Fernholm har, för andra året i ordningen, blivit nerflyttad från AHL-laget Wilkes/Barre till Wheeling i ECHL. Dvs han har fått flytta till farmarligans farmarliga.. Dags att komma hem nu kanske? Stuva om i kedjorna är kanske också något man bör göra.. sprida ut ungdomen och erfarenheten lite mer jämnt över kedjorna.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Betvivlar att Fernholm skulle betyda ett större lyft om jag skall vara ärlig. Tror snarast att det laget vi har nu behöver få mer erfarenhet och flera matcher i benen. Fast det klart kan Ferna tänka sig att komma hem och krita på för några år skall vi ju givetvis plocka in honom. Dock är behovet av en stabil målis viktigast. Ett oerfaret lag behöver verkligen ha en målvakt av klass för att lyckas. Det har vi tyvärrinte just nu.
axakaxa

Inlägg av axakaxa »

Jag tycker att både Säcken o Challe gör så gott dom kan. Har visserligen alltid tyckt att Challe e en pajas men de e inte lätt att leda ett lag som Djurgården. Tror att om klubben hade haft mer pengar så skulle man satsat på andra tränare.
PÅ DEN SKÖLD DU KLÄR..
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

Ritterwand skrev:Tror inte coacherna är det stora problemet. Min teori är att en skakig målvakt tillsammans med en något oerfaren trupp som inte riktigt har elitseriemässig bredd (dock fin spetskompetens) kan resultera i väldiga skillnader mellan toppform och mindre bra form. För laget ÄR bättre än förra året. Men inte topp 6-bra. De har material för en botten-4 placering och en slutspelsplats om de har lite tur. Det har jag skrivit förr och det håller jag fast vid.

Som en del av en lösning på det problemet så kan jag ju bara informera alla om att Daniel Fernholm har, för andra året i ordningen, blivit nerflyttad från AHL-laget Wilkes/Barre till Wheeling i ECHL. Dvs han har fått flytta till farmarligans farmarliga.. Dags att komma hem nu kanske? Stuva om i kedjorna är kanske också något man bör göra.. sprida ut ungdomen och erfarenheten lite mer jämnt över kedjorna.
Jag skulle säga att coacherna är det STORA problemet. Återigen uppvisar man dålig coachning genom att inte göra några förändringar. 8 min kvar av tredje börjar man ändra i femmorna. Lite sent ute!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Att byta tränare är inte ett bra val....
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Boråsaren skrev:Att byta tränare är inte ett bra val....

Beror på vad alternativen heter. Jag trodde att mycket av problemet förra säsongen berodde på truppen, men nu när samma skit upprepas igen så måste det vara något annat. Det var taffliga byten som gjorde att vi förlorade och det är till 100% tränarnas ansvar.

Men kommer de att få gå? Nä, inte en chans. DIF har inte råd och de står under kontrakt. Så det blir att lida med taskiga byten, usel coachning samt insläppta i pp hela säsongen.
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Det luktar lite Pan(ik)athinakos över temat på denna tråden.
Den kan dock leda fram till till konstruktiv kritik - men skrika på Säckens och Challes vara eller inte vara känns konstigt. :?

Glöm inte att:
  • + De höll kvar oss i ES förra säsongen med ett lag som man kunde se allt bättre än kvalserien som en framgång - tack vare en insikt om vad man hade för material att tillgå (till skillnad mot Leksand).
    + Laget och tränarstaben har gjort en kanon-försäsong.
    + Inga solklara förluster. Förutom matchen igår mot Skellefeteå som inte var bra - dock visade man att man är redo att käka grus och taggtråd i slutet. Håller med om att insatserna sattes in lite väl sent och två mål i arslet i PP är två för mycket.
    + Challe pajas? Denna "pajas" var ju som aktiv en starkt bidragande orsak till lagets framgång i sin roll som lagkapten.
    + Våran förstalina ligger jäkligt högt i poängligan.
    + Lassila har varit stabilare (dock inte igår) och får ju en backhjälp värd namnet.
Konstruktiv kritik är dock aldrig fel.
Jag är övertygad om att vi har slutspel framför oss.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Det kunde ju varit värre, men en sån match måste vi bara vinna. Å andra sidan är det ju det som är tjusningen i hockey, överraskningarna smattrar i nästan varenda omgång. :wink:
Hade gärna sett att vi hade poäng i ryggen inför några intressanta matcher mot HV, Timrå och Luleå, men då kan det ju lika gärna vara vi som överraskar.
Senast redigerad av Kid Notorious den 2006-10-04 07:44:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Royen

3-3

Inlägg av Royen »

Säcken skulle vært sparket etter Luleå-kampen i vår.

Den handlingslammelse de viste i den kampen skulle alene være nok til å sørge for trenerbytte.

Har litt mer tålmodighet med Challe, som tross alt er helt fersk som trener, og er villig til å gi ham litt mer tid som coach.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Skriv svar