Håller med dig i det mesta du skrivit, men inte det översta stycket! han kanske rent av ville spela kvar i sverige förstår inte vad problemet är rikigt.Kall-El skrev:Om Fernholm ville ha bättre betalt eller inte tålde tränaren kunde han ha valt att gå till Finland eller Tyskland eller Schweiz. Han valde att gå till en direkt konkurrent i samma serie som vi hör hemma i och det är för mig inte ok.
Visst spelarna har detta som sitt yrke, men de får jävligt bra betalt för detta yrke oavsett vilket elitserieklubb de spelar i. Kan tänka mig att det inte krävs många månadslöner för en medelspelare i elitserien att komma upp i pengar som en person med ett vanligt arbete drar in på ett år.
Kort sagt hockeyspelare sitter i en jävligt bra ekonomisk sits och dessutom borde de inte ha några större problem att kombinera hockeyspelandet med studier på halvfart vilket för med sig att när väl karrirären spelmässigt är över har de både utbildning och ordentligt med flis på sitt lönekonto.
Kort sagt hockeyspelare är ekonomiskt "bortskämda" helt enkelt...
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- Lee Harvey Oswald
Salas skrev:Tack för dagens skratt.JesperDIF skrev:Sallas o difsoldier va gör ni härinne? För mig är ni låtsas gårdare! Difsoldier? Byt nick för fan. Tråkigt att man måste bli förbannad. på folk som håller på samma lag men som inte fattat vad moral är!
Du har redan i ditt femte inlägg lyckats idiotförklara dig själv, så min fråga till dig är, vad gör du här?
Om du är 34 år som du säger så tycker jag faktiskt synd om dig. Du skriver sämre än min kusin som går i femman. Och snälla nån, väx upp. Om du är 34 år så borde du mycket väl veta om vad det innebär att vara ute i arbetslivet.
Fernholm gjorde det som var bäst för honom personligen i det långa loppet, och vem kan klandra honom? För jag menar, vem hade inte gjort samma sak i hans situation? Påstår man att man hade tackat nej till en rejäl löneförhöjning samt bättre utvecklingsmöjligheter så ljuger man för sig själv.
Kul för övrigt att du frågar vad DIF_Soldier gör här på forumet i ditt femte inlägg, som är en av de första och mest respekterade skribenterna på DIF Hockeys forum. Humor är bara förnamnet.
Tack,
så slapp jag.....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Christopher J
Fernholm är INTE välkommen tillbaka. Hur många spelare är det egentligen för utom Fernholm som har sagt hur mycket DIF betyder,att man har stått i klacken som ung och att man verkligen brinner för föreningen? Klart det finns många som gör det, men hur många har sagt det i media?
Fernholm kom tillbaka när vi verkligen var nere i skiten och han hjälpte oss då. Han var inte direkt någon jätte, men han stärkte upp vår då svaga defensiv kraftigt. Han sa hur mycket DIF betydde och han sa att han var hemma. Att sedan lämna under en tid när vi verkligen behövde allt bra som vi kunde få är inte okej om man tidigare har gått ut och sagt hur mkt man brinner för klubben. Att dessutom gå till en elitserie konkurrent är inget annat än ett hån mot föreningen och mot oss supportrar.
Att jämföra det här med ett vanligt jobb och mena att det är självklart att lämna om man erbjuds ett bättre jobb som vissa hävdar går inte att jämföra med det här. Fernholm kunde spelat utomlands istället om han ville tjäna stålar. Han svek oss och jag vill inte se han mer i DIF-tröjan.
Otto, Falk, Linkan mm är riktiga hjältar som stannade när det gick dåligt och hjälpte oss tillbaka.
Fernholm kom tillbaka när vi verkligen var nere i skiten och han hjälpte oss då. Han var inte direkt någon jätte, men han stärkte upp vår då svaga defensiv kraftigt. Han sa hur mycket DIF betydde och han sa att han var hemma. Att sedan lämna under en tid när vi verkligen behövde allt bra som vi kunde få är inte okej om man tidigare har gått ut och sagt hur mkt man brinner för klubben. Att dessutom gå till en elitserie konkurrent är inget annat än ett hån mot föreningen och mot oss supportrar.
Att jämföra det här med ett vanligt jobb och mena att det är självklart att lämna om man erbjuds ett bättre jobb som vissa hävdar går inte att jämföra med det här. Fernholm kunde spelat utomlands istället om han ville tjäna stålar. Han svek oss och jag vill inte se han mer i DIF-tröjan.
Otto, Falk, Linkan mm är riktiga hjältar som stannade när det gick dåligt och hjälpte oss tillbaka.
Det handlar inte bara om pengar när man blir erbjuden en högre lön någon annan stans, det finns en psykologisk effekt också att man inser att ens tjänster är högre värderade hos andra arbetsgivare. Frågan är sjukt mycket mer komplex än bara pengar, hora och allt vad det är för skitsnack här inne.
Jag har inga problem med Fernholm men jag tycker det är trist att DT verkar vara så "tydlig" med sina krav (dvs. han är inte villig att kompromissa en millimeter trots hans påstådda önskan att spela i DIF. Vi hörs..)
Jag har inga problem med Fernholm men jag tycker det är trist att DT verkar vara så "tydlig" med sina krav (dvs. han är inte villig att kompromissa en millimeter trots hans påstådda önskan att spela i DIF. Vi hörs..)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Fernholm är definitivt en spelare vi skulle behöva. 95% av alla djurgårdare välkomnar honom med öppna armar. De återstående 5% är bara bitterfittor. Säkert fotbollssupportrar i grunden också.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Okej.. nu är ju detta ett hockeyforum där det är väldigt inne att dissa fotbollen, men jag måste bara fråga...Vad är egentligen syftet med att försöka ställa fotbollen och hockeyn emot varandra som fiender hela tiden?Jag utesluter faktiskt att du tror att de som skrikit "Daniel Fernholm, en hora en hora" bara är några virriga fotbollssupportrar som kommit in på hockeyn. Så... Vad är egentligen syftet?pulverapa skrev:Fernholm är definitivt en spelare vi skulle behöva. 95% av alla djurgårdare välkomnar honom med öppna armar. De återstående 5% är bara bitterfittor. Säkert fotbollssupportrar i grunden också.
Och hävdar du att dom djurgårdare som råkar vara frälst av fotbollen före hockeyn skulle vara mer korkade säger det en hel del om den egen intelligens. Det är fan till 80% exakt samma folk som går på hockeyn som fotbollen. Och det skriks exakt likadana ramsor på båda matcherna. Om inte mer på hockeyn där det till och med sjungits att en sån som Daniel Larsson är en hora. Men förståeligt då det flyttar mer spelare inom Sverige i hockeyn.
Men sitter du och har ett hat mot DIF fotboll och förutfattade meningar mot dom som går till Stadion för att stödja DIF så är det väl ändå bäst för alla om du håller dessa för dig själv?
Det är såklart helt okej att man gillar en sport mer än en annan. Det är bara naturligt. Men varför försöka ställa hockeyn och fotbollen emot varandra? Det skadar ju bara DIF på alla sätt?
Expert.
Salas skrev:Tack för dagens skratt.JesperDIF skrev:Sallas o difsoldier va gör ni härinne? För mig är ni låtsas gårdare! Difsoldier? Byt nick för fan. Tråkigt att man måste bli förbannad. på folk som håller på samma lag men som inte fattat vad moral är!
Du har redan i ditt femte inlägg lyckats idiotförklara dig själv, så min fråga till dig är, vad gör du här?
Om du är 34 år som du säger så tycker jag faktiskt synd om dig. Du skriver sämre än min kusin som går i femman. Och snälla nån, väx upp. Om du är 34 år så borde du mycket väl veta om vad det innebär att vara ute i arbetslivet.
Fernholm gjorde det som var bäst för honom personligen i det långa loppet, och vem kan klandra honom? För jag menar, vem hade inte gjort samma sak i hans situation? Påstår man att man hade tackat nej till en rejäl löneförhöjning samt bättre utvecklingsmöjligheter så ljuger man för sig själv.
Kul för övrigt att du frågar vad DIF_Soldier gör här på forumet i ditt femte inlägg, som är en av de första och mest respekterade skribenterna på DIF Hockeys forum. Humor är bara förnamnet.
Fan blir riktigt äcklad av dig. Du kallar dig Djurgådare? Du sitter o rackar ner på en person som har hållt på DIF sedan jag låg i morsan mage. Jag har Skölden o Blue Saints gaddat på bröstet! Men du kan vara lugn jag lämnar detta forum nu. För härinne är det inte många riktiga Djurgårdare.
Kalla sig Dif_Soldier o sedan försvara Fernholm det är för mig märkligt!
ha ha ha ha Djurgårdare icke!!!DIF_Soldier skrev:Ålder har ingenting med mognad att göra.JesperDIF skrev:Salas skrev:Alltid ett nöje med användare som inleder sin forumkarriär med att benämna andra som horor i sitt femte inlägg.DrDyngrak skrev:Kan bara instämma. Att den horan skulle få bekläda sig DIF-tröjan skulle göra att det vände sig i magen flera gånger om...
Du hade gjort precis samma sak i Fernholms situation, så sitt inte och snacka skit. Besviken får man vara, men att vara förbannad efter 4-5 säsonger är bara löjligt. Förmodligen så gick du väl i lågstadiet när Fernholm "svek" oss, så uttala dig inte om sådant som du inte har en blekaste aning om.
Salas: Jag är 34 år o tycker precis likadant som många andra här som skriver att Fernholm är en ****. Jag vet 70åringar som tycker likadant. Så det är inte bara fjunisar som tycker detta om Ferholm. Det Fernholm gjorde gör man inte. Att ens komma på tanken att ta tebaka honom är en tanke som äcklar mig o många andra.
Allt går inte ut på att tjäna laxar! Har man ingen som helst stolthet i sin kropp så gör man som Fernholm.
Sedan har vi DT som är en ytterst pinsam kille fy fan sicken stor G***!!
Sorry skrev i all hast för jag var förbannad. Sedan hoppas jag du inte kallar mig Ajk:are.Edin skrev:DIF skrivs med versaler och endast versaler. Sedan är det bara solnatattare som kallar oss "gårdare".JesperDIF skrev:Sallas o difsoldier va gör ni härinne? För mig är ni låtsas gårdare! Difsoldier? Byt nick för fan. Tråkigt att man måste bli förbannad. på folk som håller på samma lag men som inte fattat vad moral är!
Sedan måste jag säga att det rent ut sagt är pisstråkigt att så många fortfarande är arga på Fernholm. Jag kommer bli fruktansvärt otaggad om folk kommer att stå i klacken och härja likadant som man gjorde mot Touma i fjol om Ferna skriver på.
Lee Harvey Oswald skrev:Salas skrev:Tack för dagens skratt.JesperDIF skrev:Sallas o difsoldier va gör ni härinne? För mig är ni låtsas gårdare! Difsoldier? Byt nick för fan. Tråkigt att man måste bli förbannad. på folk som håller på samma lag men som inte fattat vad moral är!
Tack,
så slapp jag.....
Sicken tönt!
Christopher J skrev:Fernholm är INTE välkommen tillbaka. Hur många spelare är det egentligen för utom Fernholm som har sagt hur mycket DIF betyder,att man har stått i klacken som ung och att man verkligen brinner för föreningen? Klart det finns många som gör det, men hur många har sagt det i media?
Mkt bra skrivet!
Men för fan Jesper. Folk får väl ha andra åsikter än dig och kalla sig Djurgårdare trots att du har gaddat dig? Måste jag ha skölden över hela ryggen för att bräcka dig i mest-DIF-vinner tävlingen.
Skaffa egna trådar om ni vill snacka vem som är mest DIF, om fotboll är starkare än hockey etc.
Min tråd, mina regler. Snacka Silly Season och litegrann DIF-hockey i allmänhet.
Skaffa egna trådar om ni vill snacka vem som är mest DIF, om fotboll är starkare än hockey etc.
Min tråd, mina regler. Snacka Silly Season och litegrann DIF-hockey i allmänhet.
Född till sportchef.
Satt och funderade lite, utav 9 nyförvärv är endast 4st utifrån, resten är ifrån de egna leden (J20). DIF kommer väl nästan att ha den lägsta snittåldern i ES.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Har redan förklarat min ståndpunkt i Fernholm-såpan ett anta antal gånger tidigare men då diskussionen blossat ut igen känner jag för ett förtydligande.
Personligen har jag svårt att förstå hur man resonerar när man sätter sin egen syn som supporter och mer eller mindre tar förgivet att professionella idrottsmän skall ha samma tankar och värderingar som en själv. Idrott i dagens samhälle handlar om så mycket mer än klubbtillhörighet och klubbhjärta. Ja, det finns helt klart en del eldsjälar som verkligen brinner för ett lag och dess supportrar, men det är vad jag upplevt extremt ovanligt att man har spelare som accepterar en roll i ett lag till vilket pris som helst när man dels kanske få mycket mer betalt samt möjlighet att få en mer betydande roll i ett annat lag. Som flera påpekat är lönesättning en komplex process; folk vill få betalt för det som marknaden anser en individ vara värd. Det finns en psykologisk aspekt här och inte enbart en praktisk.
Summa summarum; människor i dagens läge samhälle ser till sig själv, sin familj och de sina i första hand. Tror man att en idrottsman skall resonera annorlunda är man i mitt tycke väldigt naiv.
Personligen har jag svårt att förstå hur man resonerar när man sätter sin egen syn som supporter och mer eller mindre tar förgivet att professionella idrottsmän skall ha samma tankar och värderingar som en själv. Idrott i dagens samhälle handlar om så mycket mer än klubbtillhörighet och klubbhjärta. Ja, det finns helt klart en del eldsjälar som verkligen brinner för ett lag och dess supportrar, men det är vad jag upplevt extremt ovanligt att man har spelare som accepterar en roll i ett lag till vilket pris som helst när man dels kanske få mycket mer betalt samt möjlighet att få en mer betydande roll i ett annat lag. Som flera påpekat är lönesättning en komplex process; folk vill få betalt för det som marknaden anser en individ vara värd. Det finns en psykologisk aspekt här och inte enbart en praktisk.
Summa summarum; människor i dagens läge samhälle ser till sig själv, sin familj och de sina i första hand. Tror man att en idrottsman skall resonera annorlunda är man i mitt tycke väldigt naiv.
- Järnkaminen90
Kan vi släppa Fernholm debatten en stund!!?!?
Någon som hört något kring den sista backen som ska in?
Kim Johnsson?
Douglas Murray?
Karel Rachunek?
Anton Strålman?
Timmy Pettersson?
Visst några är inte så troliga just nu kanske men man måste ju drömma lite

Någon som hört något kring den sista backen som ska in?
Kim Johnsson?
Douglas Murray?

Karel Rachunek?
Anton Strålman?
Timmy Pettersson?
Visst några är inte så troliga just nu kanske men man måste ju drömma lite