Favoritsporter?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Favoritsporter?

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev:
Vänta nu... Är du ironisk nu eller är det en sport på riktigt? Jag är förvirrad.
Ironisk, jag..?

Jo då, den finns.
Dock kanske inte som OS-gren längre...
Ah. Det lät faktiskt rätt spännande, ploj eller ej. Därför frågade jag.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev:
Vänta nu... Är du ironisk nu eller är det en sport på riktigt? Jag är förvirrad.
Ironisk, jag..?

Jo då, den finns.
Jo, det är väll en OS-gren fortfarande? Tror sporten till och med är lite av en "huvudsport" för handikapp-OS.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

lajjnus skrev:
DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev:
Ironisk, jag..?

Jo då, den finns.
Jo, det är väll en OS-gren fortfarande? Tror sporten till och med är lite av en "huvudsport" för handikapp-OS.

Goalball är namnet och här har ni en försmak, jag hade då lirat upp bollen på läktaren
http://www.youtube.com/watch?v=oty8jlS7hd4
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

1. Ishockey. - I mitt tycke en helt överlägsen sport. Både att utöva och att se på. En avancerad sport där teknisk färdighet skall blandas med kraft och fart. Det finns inga tråkiga hockeymatcher.

2. Pingis. - J-O Waldner är en av mina största idoler och jag har själv spelat pingis i seriösa former. Otroligt spännande.

3. Tennis. - Sjukt kul att spela, nästan lika roligt att titta på.

4. VM, EM, Premier League och CL i fotboll. Fotbollsmatcher måste hålla så hög nivå för att det ska bli underhållande.

5. Golf. - Underskattad tv-sport. Skönt att titta på en slö söndag. Också väldigt väldigt roligt att spela, speciellt när slagen verkligen sitter. Var nere på 4,1 i hcp för några år sedan, men nu har det stigit till 6,4. Skärpning där.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Märkligt att friidrott, skidor och trav inte verkar vara något vidare populärt. :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

1) Hockey.
.
.
.
.
.
.
2) Fotboll (i stora sammanhang, framförallt större mästerskap och typ Champions League. Allsvenskan är OK när DIF spelar, enbart därför...underhållningsvärdet är ju inte skyhögt direkt).

3) Tennis (spelat själv på halvhög nivå)

4) Cykling (egentligen grymt mycket roligare att själv utföra än at titta på men i brist på annat)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Favoritsporter?

Inlägg av seppuko »

Hockey
Massa andra sporter.
Är en riktig sportnörd och kan se/följa det mesta bara det innehåller spänning. Men måste hålla med lho där om plingbollen (om han nu inte var ironisk) för det var en otroligt häftig sport där utövarna verkligen förfinat sitt sjätte sinne ;)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Titta i princip bara på hockey förutom när landslaget spelar i fotboll då det känns som en plikt att hejja på sitt land i världens största sport.
Avskaffa tre mot tre.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:Undrar om inte det här är ett ganska bra personlighetstest? "Säg mig vilka dina favoritsporter är och jag skall säga vem du är!"

Själv får jag iaf konkreta bilder i huvudet av vad ni är för typer, och hur ni ser ut, era kotlettfrissor där. :D

Nån som exempelvis plitar ner "vakant" måste ju vara duktigt fantasilös och tråkig..hoho.
Haha, orkade inte skriva ner en 4e. Skulle kunnat vara fickpingis.. ;) men jag gillar löpning, långdistans fast jag väger dryga 100 pannor.. ;) terapisport.

Kotlettfrissan är inte så kotlettartad, mest rakat här. ;)
Lightweight. Sist jag gav mig ut i joggingspåret skalv marken kring Fukushima, Ban Ki-moon ringde och bad mig sluta. Ta din vikt, addera en halv Daniel Brodin och du har mig. PM'ar dig för gemensam löparrunda.

-daniel- skrev: 4) Cykling (egentligen grymt mycket roligare att själv utföra än at titta på men i brist på annat)
Härligt Daniel. Cykelsport är lite svårtillgängligt först, ibland är vad man råkar se på tv bara en transportsträcka, men ger man det verkligen chansen och börjar följa de stora etapploppen kommer man in i det fort. Man får personliga favoriter. lär sig mer och mer om sporten och börjar snart förstå vilka sinnessjukt hårdtränade idrottsmän det verkligen är. Att följa bergsetapperna under Tour de France på TV, med en liten peng satsad, och ett par väl kylda Kronenbourg nära till hands är enormt trevligt. Det rekommenderas.
pulverapa skrev:Märkligt att friidrott, skidor och trav inte verkar vara något vidare populärt. :)
Längdskidåkning älskar jag, men egentligen bara under de stora mästerskapen och det känns skitlöjligt att hävda att det är en av mina favoritidrotter då jag inte ägnar de aktiva så mycket som en tanke annat än då de ställer upp i VM eller OS.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

seppuko skrev:Hockey
Massa andra sporter.
Är en riktig sportnörd och kan se/följa det mesta bara det innehåller spänning.
Men måste hålla med lho där om plingbollen (om han nu inte var ironisk)för det var en otroligt häftig sport där utövarna verkligen förfinat sitt sjätte sinne ;)

Sorry, jag var ironisk, försökte skoja till det lite,
Så tror alla att jag var allvarlig, bra betyg på det skämtet.. . :?
(Soldaten från Flen tvekade dock en smula)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Favoritsporter?

Inlägg av seppuko »

Lee Harvey Oswald skrev:
seppuko skrev:Hockey
Massa andra sporter.
Är en riktig sportnörd och kan se/följa det mesta bara det innehåller spänning.
Men måste hålla med lho där om plingbollen (om han nu inte var ironisk)för det var en otroligt häftig sport där utövarna verkligen förfinat sitt sjätte sinne ;)

Sorry, jag var ironisk, försökte skoja till det lite,
Så tror alla att jag var allvarlig, bra betyg på det skämtet.. . :?
(Soldaten från Flen tvekade dock en smula)
Antog det :)
Dock, det är en skoj sport att kika på ;)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

1) Hockey, behöver inte ens berätta varför.

2) Fotboll, spelar fortfarande.

3) Handboll, vid stora mästerskap kan det vara kul att kolla på. :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev: Lightweight. Sist jag gav mig ut i joggingspåret skalv marken kring Fukushima, Ban Ki-moon ringde och bad mig sluta. Ta din vikt, addera en halv Daniel Brodin och du har mig. PM'ar dig för gemensam löparrunda.
Hahaha! ;) Ja, har väl varit ruggigt nära 110kg vid något tillfälle men dragit i nödbromsen och stapplat ner till ~90.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Alkohol/supa/bli full.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

DIF_Soldier skrev:Alkohol/supa/bli full.
Vi märker det, ja. :lol:
Skriv svar