NHL 10/11

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL 10/11

Inlägg av Caveman »

Metal Machine skrev:Ni är ju fan sjuka i huvet. Man hejar väl ändå på svenskarna?! ;)
Nej, jag håller på Devils men då dom inte är i final så hoppas jag på Boston i mötet mot Vancouver. Jag håller absolut inte på ett lag bara för att det finns svenskar i laget det är sjukt om något. Jag gillar te.x inte syst...bröderna Sedin ett smack.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:
DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:Ni är ju fan sjuka i huvet. Man hejar väl ändå på svenskarna?! ;)
Inte för att jag bryr mig nämnvärt om vem som vinner, men se det såhär - om Sedinarna vinner Stanley Cup ökar det risken att de vänder hem till Modo tidigare än väntat och blir då ett hot mot DIF.
Äh, shitsnack. Jag unnar dem en titel!
Varför är det skitsnack? Speciellt då de har lovat att återvända till Modo i dugligt skick...
Tycker bara inte att vi ska vara onödigt negativa. :)
Caveman skrev:
Nej, jag håller på Devils men då dom inte är i final så hoppas jag på Boston i mötet mot Vancouver. Jag håller absolut inte på ett lag bara för att det finns svenskar i laget det är sjukt om något. Jag gillar te.x inte syst...bröderna Sedin ett smack.
Öhhh, nej? Det är knappast sjukt att känna större samhörighet med andra svenskar än folk från andra länder. Det är typ normalt. Bruins är ju dessutom NHL:s tråkigste lag, ihop med Devils. Men du gillar väl bara tråkig hockey, antar jag. :p
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Metal Machine skrev:
DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:
DIF_Soldier skrev:
Inte för att jag bryr mig nämnvärt om vem som vinner, men se det såhär - om Sedinarna vinner Stanley Cup ökar det risken att de vänder hem till Modo tidigare än väntat och blir då ett hot mot DIF.
Äh, shitsnack. Jag unnar dem en titel!
Varför är det skitsnack? Speciellt då de har lovat att återvända till Modo i dugligt skick...
Tycker bara inte att vi ska vara onödigt negativa. :)
Caveman skrev:
Öhhh, nej? Det är knappast sjukt att känna större samhörighet med andra svenskar än folk från andra länder. Det är typ normalt. Bruins är ju dessutom NHL:s tråkigste lag, ihop med Devils. Men du gillar väl bara tråkig hockey, antar jag. :p
Där ser man så lite du kan om NHL, Boston spelar en fysisk/hård hockey, med en stenhård forechecking med kopiöst mycket skridskoåkning precis som Devils, det är en sådan hockey som jag gillar. Dom har suveräna målvakter och giftiga forwards. Sedan så har Boston en brutalt bra backbesättning vilket man inte kan säga om Devils (men dom har haft).

Jag tycker inte det är normalt att hålla på en MASSA lag för att det spelar svenskar i dessa lag.
Metal Machine

Äh, du förstår väl att jag bara driver med dig. Jag har noll koll på NHL, men är fortfarande bitter över att Boston spöade mitt favoritlag i Winter Classics förra säsongen. Ingen aning om vilka som är roliga resp. inte roliga att titta på.

Men när det gäller just NHL hejar jag bara på enskilda spelare. D.v.s. de spelare som kommer från Sverige. Sedan fattade jag extra tycke för just Vancouver när Sundin gick dit. Fanken vad synd att de inte vann det året han lirade där!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=564817

Winnipeg sålde slut biljetterna på 4 minuter. :D
Metal Machine

Slänger in ett inlägg om AHL här. Lehner vann i natt, svensk tid, AHL-slutspelet och utsågs till MVP. Spelade nästan 20 matcher i slutspelet och hade en räddningsprocent på 93.9.

KUNG LEHNER!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Metal Machine skrev:Slänger in ett inlägg om AHL här. Lehner vann i natt, svensk tid, AHL-slutspelet och utsågs till MVP. Spelade nästan 20 matcher i slutspelet och hade en räddningsprocent på 93.9.

KUNG LEHNER!
Riktigt roligt för Lehner efter allt slit! Hoppas han får en ordentlig chans i NHL nästa år.
clowns to the left of me, jokers to the right
Metal Machine

reservjesus skrev:
Metal Machine skrev:Slänger in ett inlägg om AHL här. Lehner vann i natt, svensk tid, AHL-slutspelet och utsågs till MVP. Spelade nästan 20 matcher i slutspelet och hade en räddningsprocent på 93.9.

KUNG LEHNER!
Riktigt roligt för Lehner efter allt slit! Hoppas han får en ordentlig chans i NHL nästa år.
Det är jag övertygad om att han kommer få. Till skillnad från många andra NHL-lag verkar Ottawa faktiskt vara beredda att satsa på sina unga spelare. Detta gäller Lehner i synnerhet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Riktigt starkt av en 19-åring att göra det i en så tuff liga som AHL. Det är inte småpotatis vi snackar om här. Sjukt stort.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Metal Machine skrev:
reservjesus skrev:

KUNG LEHNER!
Det är jag övertygad om att han kommer få. Till skillnad från många andra NHL-lag verkar Ottawa faktiskt vara beredda att satsa på sina unga spelare. Detta gäller Lehner i synnerhet.
Det ända som talar emot är väl förlängningen på Anderson. Han är ingen duvunge direkt, riktigt bra målvakt. Men som sagt, tar Robin chansen när han får den så kommer han få spela en hel del. Tycker iaf det är kul som fan med framgångar där borta för våra svenska talanger.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Om knappt två timmar smäller det igen, hoppas stenhårt på en ny Boston seger, men jag tror på 3-3 och övertid.

Boston spelar en riktigt rolig ishockey, speciellt på hemmarplan och kommer som alltid komma ut stenhårt och visa vilka som bestämmer. Vancouver måste svara tillbaka och vända spelet snabbt och inte låta Boston bita sig fast i anfallszon, då kan det vara godnatt redan efter första perioden!

Vancouver saknar en viktig defensiv pjäs i Rome, jag såg inget av Keith Ballard förra matchen men jag hoppas han spelar ikväll och kanske då tar Rome's plats.

Boston får klara sig utan Nathan Horton resten av finalserien och jag hoppas man kan byter om Jordan Caron, hade varit kul att se en ung hungrig spelare göra finaldebut. En ''Enforcer'' i Shawn Thornton vet jag inte varför dom ska ha med i denna serien, förvisso kan han väl ändå åka skridskor hyggligt till skillnad från många andra lags poliser. Men Vancouver matchar ju inte upp med liknande typer av spelare så stryk honom.

Jag hoppas givetvis Vancouver vinner finalserien till slut och att dom gör det i en 7e och avgörande i Vancouver, hade varit grymt! Men gärna ny Boston seger inatt, allt för att serien ska bli så lång som möjligt :twisted:
Spela fult
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

LET'S GO BRUINS!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Efter detta slutspel ska i alla fall jag aldrig se en NHL-match igen. Maken till marknadsstyrd idrott är det bara lådbilsFormel 1 som kan matcha. Oerhört uppenbara läggmatcher. Det är på tok för värdefulla matcher och att en finalserie bara går till 4 matcher verkar i årets upplaga vara out of the question. Luongo kan omöjligt vara så där jävla kronusel och sett till hur resten av laget spelar när de får stryk så måste det handla om markandsstyrda läggmatcher. Vidrig liga där sporten kommer först på 3-4:e plats. Före kommer

3. Korvförsäljning
2. Souvenir-försäljning
1. Bud Light-försäljning

Skandal
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

:lol:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:Efter detta slutspel ska i alla fall jag aldrig se en NHL-match igen. Maken till marknadsstyrd idrott är det bara lådbilsFormel 1 som kan matcha. Oerhört uppenbara läggmatcher. Det är på tok för värdefulla matcher och att en finalserie bara går till 4 matcher verkar i årets upplaga vara out of the question. Luongo kan omöjligt vara så där jävla kronusel och sett till hur resten av laget spelar när de får stryk så måste det handla om markandsstyrda läggmatcher. Vidrig liga där sporten kommer först på 3-4:e plats. Före kommer

3. Korvförsäljning
2. Souvenir-försäljning
1. Bud Light-försäljning

Skandal
Jag tycker att det har vart en ovanligt jämn och spännande finalserie. I match 6 gick precis allt in för Boston i första, men tittar man på målen så är flera typ otagbara.

Jag tror knappast att du kan muta ett helt lag med korvförsäljning som jämfört med tv-rättigheterna lär vara växelpengar.

Måste fråga, är det även uppgjort när elitserieslutspelet går till 7 matcher, eller gäller denna regel endast för NHL? :)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar