Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mindrocker
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mindrocker »

Kom igen nu köttblöjor och ta kaptensdiskussionen under rätt tråd!
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kanske inte till den har sasongen, men om Zibanejad stannar ytterligare nagon sasong sa vore det en riktigt fet lagkapten! :)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Mindrocker skrev:Kom igen nu köttblöjor och ta kaptensdiskussionen under rätt tråd!
Jaja...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mindrocker skrev:Kom igen nu köttblöjor och ta kaptensdiskussionen under rätt tråd!
Förlåt att jag förstörde din kväll och att du blir sömnlös inatt. Jag är verkligen ledsen.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Ja, vi vet att du älskar Kyle och skulle offra din ena testikel för att ha honom som pappa. Men allvarligt talat - Kyle som kapten?
Vad är det för fel med tanken?
Först och främst så har vi ingen gedigen ledare, så låt mig gå igenom våra alternativ:

Ölvestad - Ledare, men ska inte bära det ansvaret.
Ottosson - Ledare, men vill inte vara kapten.
Fimpen - Bra pådrivare, men är inte den personen som ska sköta snacket med domarna.
Nilson - Skulle kunna vara en potentiell ledare, men han bör vara assisterande.

Så efter det, vad har vi kvar? Jag ser faktiskt bara potential i Mattias Carlsson och Kyle Klubertanz i dagsläget, och om jag ska välja där så går Kyle före alla dagar i veckan.
Allt beror på vem siste back in i laget är, och om det är en ledare så finns det inget att diskutera, men i dagsläget så ser jag faktiskt inget mer lämpligt alternativ än Kyle.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Daniel942 skrev:
Förlåt att jag förstörde din kväll och att du blir sömnlös inatt. Jag är verkligen ledsen.
Ingen fara. Jag är narkoleptiker.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
TB_xD

Inlägg av TB_xD »

Kanske JJ ska ringa självaste Niklas "Lidas" Lidström. (han kan ju vara sugen på att avsluta sin karriär i Sverige för en billig peng ;) )

Då löser vi ju alla problem med både vem som ska vara kapten och sista back in :D
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Skulle faktiskt förvåna mig om Fernholm nappar på vårt erbjudande. Han har inte tjänat några grova pengar hittills under sin karriär och bör kunna landa ett hyfsat lukrativt KHL-kontrakt istället. Skulle t.o.m. säga att det vore ett lite märkligt karriärval med tanke på hans situation och förhandlingsläge.

Inte för att jag tror det finns en suck att det kommer hända, men hur skulle ni reagera om vi signade snubben vars namn jag kastade ut tidigare i tråden, Lance Ward? Jag gillar elaka spelare och fysisk hockey och tycker det är en dimension som lite saknas i dagens Djurgårn trots att Ölvestad och Brodin glimtar till ibland. Han är rejäl i sitt spel, går sällan (läs aldrig) bort sig i ambitiösa, offensiva utflykter och jobbar hårt och självuppoffrande. En David Printz med ett "mean streak" skulle jag säga.

Många av er tycks önska mer av en tvåvägsback men jag gillar snarare systemet med väldigt tydliga roller i backparen - en offensiv, mer risktagande, kreativ back matchas med en defensivt orienterad rese som gör grovjobbet. Bombom, men även i någon mån Kyle, tycker jag bör spelas ihop med någon som inte är speciellt benägen att gå upp i banan i första taget. Josef måste ha någon bredvid sig som bundits fast i Wesslaus mål med ett kortare gummiband om han tänker lira som förra året. Att ha två alltför likartade backar tillsammans på isen bäddar lite för missförstånd och farliga spelvändningar mot oss, som jag ser det. Avigsidan med Ward är förstås hans benägenhet att hamna i utvisningsbåset, men kan han hålla sig ifrån de helt onödiga utvisningarna skulle jag ändå acceptera att han sitter där ibland. Det vore underbart att ha en snubbe i laget som personifierar begreppet järnkamin och som straffar alla som ens vågar närma sig Wesslau.

Ward, eller egentligen valfri likartad spelare, gärna transatlant, ser jag gärna som sista kille in på backsidan nu. Någon nordamerikansk center tycks vi ju ändå inte ha siktet inställt på.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen skulle jag föredra att en i huvudsak rent defensiv back anslöt, dock med det tillägget att killen kan slå ett säkert och snabbt första pass.

I fallet Ward ställer jag mig däremot personligen lite tveksam då han helt enkelt drar på sig för mycket utvisningar.

En hård, tuff back som vet sin roll inom laget hade jag dock älskat, fast då helst en som inte drar på sig onödiga utvisningar.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Jag skulle inte klaga om Timmy P återvände, ingen stjärnback direkt men har alltid tyckt att han har varit jämn och stabil, även under de tunga åren.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Janzoo skrev:"Fernholm är inte aktuell"

Nu då?
Det där säger ju egentligen inte mycket. Allt kan ändras väldigt snabbt, som med Kyle.

Har absolut ingenting emot honom som person. Han var tämligen medioker och stundtals sågad innan han lämnade för linköping. Sedan vart det ett jävla liv på folk av någon anledning när han lämnade. Säcken och Fernholm är inte dom bästa av vänner, så det var ganska naturligt att han drog.

Om det inte blir Fernholm vill jag se en stabil defensiv back med bra skridskoåkning. Inget kylskåp på 100kg.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Timmy P vore ett riktigt bra tillskott. Annars känns Dennis Persson som ett bra alternativ. Lance Ward - nja. Sjundeback i Hv...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Remy Lebeau skrev:
Janzoo skrev:"Fernholm är inte aktuell"

Nu då?
Det där säger ju egentligen inte mycket. Allt kan ändras väldigt snabbt, som med Kyle.

Har absolut ingenting emot honom som person. Han var tämligen medioker och stundtals sågad innan han lämnade för linköping. Sedan vart det ett jävla liv på folk av någon anledning när han lämnade. Säcken och Fernholm är inte dom bästa av vänner, så det var ganska naturligt att han drog.

Om det inte blir Fernholm vill jag se en stabil defensiv back med bra skridskoåkning. Inget kylskåp på 100kg.
Faktiskt! Håller med fullständigt.
Låst