Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av stolpskott »

Marcus Nilson tror jag hade varit det bästa Captensvalet, då han ser ut att alltid prestera bäst under press.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Är inte helt på det torra med hur jag vill ha det...

Men jag TROR att det blir...

C: Otto
A: Mackan
A: Någon yngre spelare som när Krüger fick ett A, typ Brodin. Som är lite leader by example med sin inställning.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Ge Brodin ett C för tusan, varför inte? Det finns ingen annan naturlig ledare, så vi kan lika gärna ge det till Jimpa light.

För övrigt gillar jag idén med Klubertanz, han var ju assisterande kapten under sin tid i collagehockeyn.
Men det kan ju vara så att min förälskelse till Kyle har försämrat mitt omdöme.

Säger ändå;

C - Brodin
A - Mackan
A - Klubertanz/Printz/Fimpen (blir troligtvis C om jag får gissa)

Som Datsyuk säger så kanske Almtorp är vad man funderar på. Jag säger dock nej tack. Det finns ändå ett par stycken före i kön.
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

C: Bombom
A: Kyle
A: M. Nilson
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Daniel Brodin kapten i Djurgårdens IF? Nej tack. Om tio år kanske. En lagkapten ska även kunna föra diskussioner med media, motspelare och domare. Det ser jag inte direkt som Daniels styrkor.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

C: Fimpen
A: Otto
A: Printz

Done and done. Svårare än så behöver det inte vara. ;)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Såhär tror jag det kommer se ut !

C. Otto
A. Mackan
A. Almtorp
Spela fult
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Alltså, seriöst... fattar inte vad vissa av er ser i Printz. Visst, han är en helt okej defensiv back. Men vad har han för särskilda kaptensegenskaper? Typ, inga? Zibanejad som assisterande vore klockrent redan i höst. Dessutom vore Otto ultimat som kapten. I övrigt har vi inte mycket att hurra över. Almtorp kanske? Men vill vi verkligen utse ett nyförvärv till en av lagkaptenerna?
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

C : Brodin
A : Printz
A : Zibanejad

Helt okej...
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jag tror:
C: Mackan (Känns rätt naturligt på något sätt)
A: Fimpen (Tror inte man ser Fimpen som tillräckligt framträdande för att få mer än "A")
A: Tjärna/Ölvestad (Ren gissning, men känns som att någon av dem får det andra "A":et)

Jag hade hellre sett:
C: Mackan (Långt ifrån perfekt, men det bästa valet trots allt)
A: Kyle (Känns som en mogen, ung, förebild för många)
A: Printz (Gör inte alla rätt, men står upp för laget i alla situationer) Alt. kan fimpen få detta "A".
Avgå Jocke.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

sensei skrev:C: Bombom
Det där skulle möjligen kunna vara ett psykologiskt bra sätt att plocka ut det bästa ur BomBom. Kanske reagerar han positivt på att få det förtroendet och börjar ta mycket mer ansvar, skiter i att ta dumma utvisningar och blir en smula mer försiktig ibland. Å andra sidan har han inte direkt gjort sig förtjänt av den ärekransen. Jag vet inte.

Printz, Fimpen, Zibanejad och Kyle tycker jag alla på sitt sätt har egenskaper som lämpar dem för bokstäver på bröstet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Blir det inget med DT ser jag det som självklart att Fimpen tillfrågas.

Killen har rätt "mentalitet" och fungerar väl dessutom i mediasammanhang.

Att det finns bättre hockeyspelare i DIF råder det ingen tvekan om, men bättre kaptensämne, inte i min bok i alla fall.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Kall-El skrev:Blir det inget med DT ser jag det som självklart att Fimpen tillfrågas.

Killen har rätt "mentalitet" och fungerar väl dessutom i mediasammanhang.

Att det finns bättre hockeyspelare i DIF råder det ingen tvekan om, men bättre kaptensämne, inte i min bok i alla fall.
Håller helt med, Fimpen känns gjuten i en kaptensroll.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Fimpen är en skojare som höjer lagmoralen rejält, men han är verkligen inte en kapten. En kapten ska vara lugn och sansad för att kunna ta ett snack med domarna vid behov med en lugn och rejäl ton, och Fimpen är knappast lämpad för den rollen. Det finns många i Djurgården som gör det bättre. En kapten ska dessutom vara tongivande i laget enligt mig, och inte på gränsen till att inte platsa bland de ordinarie.
Jag verkar vara helt ensam om det tydligen, men jag tror att Kyle hade lyft sig rejält som kapten. Han har alla egenskaper för att kunna leda ett lag på lång sikt. Han är lugn, rejäl, trevlig, omtyckt samt att han verkar tycka om Djurgården väldigt mycket. Dessutom så är han en tongivande spelare i Djurgården med mycket speltid. Den enda nackdelen är att han inte pratar svenska, men mer eller mindre alla professionella hockeyspelare och hockeydomare kan engelska, så det ska inte vara något problem.
Men jag känner dock på mig att siste back in i laget blir kapten. Jag känner på mig att Djurgården letar efter en riktig ledare i defensiven som ska kunna bära det ansvaret som Ragge tidigare gjorde.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag gillar Kyle som fan men vill inte att lagkaptenen ska vara den enda i laget som inte talar samma språk som de andra.

Tror det blir Ottosson till slut.
Expert.
Skriv svar