Och jag antar att du även stöder fatwan som utfärdades mot Salman Rushdie ...Daniel942 skrev:Hata Fernholm!
Håller med i vad Kall-El säger förutom Touma-grejen.
Båda två är personer jag aldrig vill se i DIF igen.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Avgå DJ Yes!
Varför inte? I slutändan är det som vilket jobb som helst, räkningarna ska betalas.sportfåne skrev:235k och 75 öre går min gräns![]()
Och -daniel- jag förstår vad du menar men jämför inte din arbetsplats men en Idrottsförning snälla...
Men något som förmodligen väger tyngre än pengarna för de flesta ishockeyspelare och proffsidrottare i allmänhet är chansen att vinna. Har man tagit sig så långt som Elitserien så lever man för att vinna och att vara bäst. Att därför lämna det brödgäng som DIF var på den tiden för en guldkandidat som dessutom betalade bättre bör ju ses som en no-brainer.
Hela den här grejen känns så fruktansvärt överdriven, klart att även jag var upprörd då, men som Buddha sa:
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Du, det där var inte juste. Nu måste Danne googla..Mindrocker skrev:Och jag antar att du även stöder fatwan som utfärdades mot Salman Rushdie ...Daniel942 skrev:Hata Fernholm!
Håller med i vad Kall-El säger förutom Touma-grejen.
Båda två är personer jag aldrig vill se i DIF igen.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mindrocker kollar för mycket på Axess-TV.
Humor på hög nivå att se personer som fortfarande hatar Fernholm. Väx upp för fan.
Det funkar ju inte att hata - det är kass. Det som funkar är att låta by-gones be by-gones.Salas skrev:Humor på hög nivå att se personer som fortfarande hatar Fernholm. Väx upp för fan.

- SirDIFalot
Äh, det är väl ändå upp till var och en.Salas skrev:Humor på hög nivå att se personer som fortfarande hatar Fernholm. Väx upp för fan.
Personligen har jag inga problem med Fernholm bortsett från att han är överskattad som spelare.
Expert.
-
Fast det behöver man ju inte kolla på Axess för att känna till.pulverapa skrev:Mindrocker kollar för mycket på Axess-TV.
Avgå DJ Yes!
Givetvis är det upp till var och en hur man tycker, men hatar man seriöst Fernholm efter alla dessa år så är man omogen, precis som alla de Djurgårdare som buade ut Sharbel.SirDIFalot skrev:Äh, det är väl ändå upp till var och en.
Personligen har jag inga problem med Fernholm bortsett från att han är överskattad som spelare.
- SirDIFalot
Tycker du ja... Men det är som sagt upp till var och en. Så nej, det behöver inte betyda att man är omogen.Salas skrev:Givetvis är det upp till var och en hur man tycker, men hatar man seriöst Fernholm efter alla dessa år så är man omogen, precis som alla de Djurgårdare som buade ut Sharbel.SirDIFalot skrev:Äh, det är väl ändå upp till var och en.
Expert.
Det betyder att man är långsint.SirDIFalot skrev:Tycker du ja... Men det är som sagt upp till var och en. Så nej, det behöver inte betyda att man är omogen.Salas skrev:Givetvis är det upp till var och en hur man tycker, men hatar man seriöst Fernholm efter alla dessa år så är man omogen, precis som alla de Djurgårdare som buade ut Sharbel.SirDIFalot skrev:Äh, det är väl ändå upp till var och en.
-
Och omogen.Magnutz skrev:Det betyder att man är långsint.SirDIFalot skrev:Tycker du ja... Men det är som sagt upp till var och en. Så nej, det behöver inte betyda att man är omogen.Salas skrev:Givetvis är det upp till var och en hur man tycker, men hatar man seriöst Fernholm efter alla dessa år så är man omogen, precis som alla de Djurgårdare som buade ut Sharbel.SirDIFalot skrev:Äh, det är väl ändå upp till var och en.
Avgå DJ Yes!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det finns en sak som inte har tagits upp, något vi saknar. Vem ska leda det här laget? Vem går i bräschen? Det finns ingen naturlig ledargestalt i laget. Närmst är Jimmie, men han ska inte ha någon kaptensroll, heller inte Otto.
Ska Marcus Nilson vara lagkapten? Killen som struntade i sin silvermedalj och satte sig i omklädningsrummet? Faktum är att det saknas en tvättäkta ledare för att vi ska lyckas. Ragge var urkaptenen. Vem blir det nu?
Wallin, Davidsson, Mange Johansson... De mest framgångsrika lagen på senare år har även de ultimata kaptenerna.
Daniel Tjärnqvist hade haft den kapaciteten.
Ska Marcus Nilson vara lagkapten? Killen som struntade i sin silvermedalj och satte sig i omklädningsrummet? Faktum är att det saknas en tvättäkta ledare för att vi ska lyckas. Ragge var urkaptenen. Vem blir det nu?
Wallin, Davidsson, Mange Johansson... De mest framgångsrika lagen på senare år har även de ultimata kaptenerna.
Säg den glädje som varar
Omogen, det verkar vara ditt problem.... (Så bara för det gått en massa år så är det ogjort...)Salas skrev:Givetvis är det upp till var och en hur man tycker, men hatar man seriöst Fernholm efter alla dessa år så är man omogen, precis som alla de Djurgårdare som buade ut Sharbel.SirDIFalot skrev:Äh, det är väl ändå upp till var och en.
Så om någon inte tycker som du så är denna någon omogen?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klart mackan struntar i en silver medalj, han har vinnarskalle vem vill ha en silver medal då?DIF_Soldier skrev:Det finns en sak som inte har tagits upp, något vi saknar. Vem ska leda det här laget? Vem går i bräschen? Det finns ingen naturlig ledargestalt i laget. Närmst är Jimmie, men han ska inte ha någon kaptensroll, heller inte Otto.