Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Vore jävligt skoj om vi tog pengarna menat till DT, till typ T.J Hensick istället. Där har vi en förstacenter som heter duga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Frågan är ju hur det verkligen ligger till, i "frågan DT". Om man kollar på Hallmans blogg, så kom inlägget från DT 31 maj och det från Engström den 1 juni.
Blev det alltså klart med Kyle bara över natten egentligen?
Lustig sits det där tycker ja. Själv skulle jag verkligen vilja veta hur det ligger till, innan man börja snacka om girighet osv.
Blev det alltså klart med Kyle bara över natten egentligen?
Lustig sits det där tycker ja. Själv skulle jag verkligen vilja veta hur det ligger till, innan man börja snacka om girighet osv.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Även jag skulle helst se en sådan lösning. Visst skulle en defensiv klippa sitta fint men en grym center skulle nog spetsa till oss ännu mer. Jag litar på att Claesson tar hand om defensiven.Jim Morrison skrev:Vore jävligt skoj om vi tog pengarna menat till DT, till typ T.J Hensick istället. Där har vi en förstacenter som heter duga.

Det här blir jag dock upprörd av: "– Ja, det är tråkigt, det tycker jag med och vi har sagt att vi får se nästa år." (Tommy Engström, DIF)
FÖR I HELVETE, släpp den där mannen nu. Är så förbannat jävla övertrött på dessa diskussioner. Han är ju ytterligare ett år äldre då och har förmodligen knappt gått ner en spänn i löneanspråk.
För mig är han tio ggr mer svikare än Fernholm. Eller nej, det går inte ens att jämföra. Tackar nej till 340k?! Hahaha, seriöst, han skulle blivit den bäst betalde Djurgårdsspelaren i historien, eller?
Så jävla bra är han inte, hoppas han går till LHC, det passar honom.
Egentligen borde man höra båda sidor av detta, MEN..
Grejjen är ju den att DIF med all sannolikhet har erbjudit en väldigt bra lön men att DT inte vart speciellt benägen att förhandla. Jag kan ana en viss frustration i Engströms beskrivning att DT är "tydlig" i sina krav, speciellt då spelaren ifråga påstår sig så gärna vill spela för oss.
Vill man verkligen göra något (och inte bara säger det) så är man villig att kompromissa. Så visst finns det andra aspekter än bara siffror och vem som betalar mest hit och dit.
Som åskådare börjar jag bli less på hela DT-affären nu efter 5-6 års nötande. Det finns gott om spelare därute, kanske kan vi hitta spelare med framtiden framför sig som verkligen trivs här.
Visst, löser det sig så fine. Men jag bryr mig inte om det blir andra fräscha namn.
Grejjen är ju den att DIF med all sannolikhet har erbjudit en väldigt bra lön men att DT inte vart speciellt benägen att förhandla. Jag kan ana en viss frustration i Engströms beskrivning att DT är "tydlig" i sina krav, speciellt då spelaren ifråga påstår sig så gärna vill spela för oss.
Vill man verkligen göra något (och inte bara säger det) så är man villig att kompromissa. Så visst finns det andra aspekter än bara siffror och vem som betalar mest hit och dit.
Som åskådare börjar jag bli less på hela DT-affären nu efter 5-6 års nötande. Det finns gott om spelare därute, kanske kan vi hitta spelare med framtiden framför sig som verkligen trivs här.
Visst, löser det sig så fine. Men jag bryr mig inte om det blir andra fräscha namn.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Om Fernholm kommer hit så lär ju samma IQ-befriade människor som häver ur sig okvädningsord mot egna spelare på fotbollen, göra det mot honom också. Tyvärr.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
- Säsongskort: Ja
Det där med att han skulle ha JK-märket tatuerat, var det menat som någon form av metafor eller har han verkligen det?Salas skrev: Daniel Fernholm ser jag personligen som en av de i ishockeyvärlden som har mest känslor för Djurgårdens IF, och det grundar jag på att han stod med tårar i ögonen under en intervju efter att ha skjutit ut Djurgården ur kvartsfinalen efter ett matchavgörande mål, samt att han har JK-märket tatuerat på kroppen.
- -daniel-
Fast Mindrocker har ju helt rätt; från spelarnas perspektiv är det oerhört sällsynt med några slags speciella känslor för en klubb. Du beskriver det hela från ditt egna perspektiv som supporter, och det är en helt annan sak.AMMC skrev:För fans och supportrar så är inte hockey i allmänhet och Djurgårn i synnerhet bara business.Mindrocker skrev:Är det inte dags att inse att det där med klubbkänsla inte existerar i någon högre grad längre? Man kan förstås tycka att det är sorgligt att utvecklingen har gått åt det hållet och att det borde vara annorlunda, men så är det. Att då fördöma spelare till höger och vänster för att de inte visar lojalitet gentemot en klubb som de har spelat i tidigare är bara extremt naivt, för att inte säga infantilt. Om man är ute efter ett mer ideellt och icke-kommersiellt förhållningssätt hos idrottsutövarna så kan man ju i så fall vända sin blick mot till exempel bangolf eller något liknande.
DT är förstås i sin fulla rätt att begära den ersättning som han tycker att han är värd utan att för den skull fördömas som illojal. Om nu de summor som har nämnts stämmer så gör dock Djurgården helt rätt som avböjer hans tjänster och satsar pengarna på annat. Marknadsekonomin är inte svårare än så.
Vi förbehåller oss rätten att fördöma spelare som illojala hur och när vi vill.
- -daniel-
Ja, det finns risk för det och det vore oerhört jävla störande. Hur är egentligen uppfattning om Fernholm bland klackfolk nuförtiden, jag fick en liten känsla av att hetsen mot honom som person började avta en aning mot slutet av hans sista säsong i LHC? Men jag kan ha fel.Mäklaren skrev:Om Fernholm kommer hit så lär ju samma IQ-befriade människor som häver ur sig okvädningsord mot egna spelare på fotbollen, göra det mot honom också. Tyvärr.

Det är säkert så att prio 1 för Daniel Tjärnqvist är att få en monsterlön i DIF. Prio 2 är nog att få en monsterlön i ett annat lag.
Fernholm känns klockren till sista backplatsen. Han håller bra klass defensivt, och om man matchar han med en offensiv back t ex kyle/josef så får dom möjligheten att ta för sig ännu mer offensivt.
http://gronvitasumo.blogg.se/
Enligt Grönvitasumo så har vi lämnat ett kontraktsförslag till Fernholm!
Enligt Grönvitasumo så har vi lämnat ett kontraktsförslag till Fernholm!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SkönaDjurgårn
Det känns ändå som att vi håller på att sluta leden litegrann. Kyle var en rejäl boost för oss supportrar och likaså att styrelsen visar "balls" och säger tack men nej tack till Tjärnqvist.
Vi får säkert in ytterligare en bra back, typ Fernholm och då måste jag säga att truppen ser ganska bra ut. Speciellt Wesslau och backarna är riktigt, riktigt bra men även forwardssidan får duga, även om man hoppats på mer just där.
Det som tidigare såg nattsvart ut känns ändå ganska lovande och hoppfullt nu, tycker jag.
Vi får säkert in ytterligare en bra back, typ Fernholm och då måste jag säga att truppen ser ganska bra ut. Speciellt Wesslau och backarna är riktigt, riktigt bra men även forwardssidan får duga, även om man hoppats på mer just där.
Det som tidigare såg nattsvart ut känns ändå ganska lovande och hoppfullt nu, tycker jag.

Att få in Fernholm som våran sista back skulle faktiskt inte vara så tokigt alls! Jag antar att han går in i ett första backpar med Holmqvist om affären går i lås.
Holmqvist - Fernholm
Printz - Klubertanz
Claesson - Boumedienne
Lassen
Vilket i mitt tycke är ett på pappret bättre uppställning än vad vi mönstrade i fjol.
Holmqvist - Fernholm
Printz - Klubertanz
Claesson - Boumedienne
Lassen
Vilket i mitt tycke är ett på pappret bättre uppställning än vad vi mönstrade i fjol.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ja, forwards sidan är kanske inte vad man hade hoppats på. Men ser hellre bra backar å en sådär forwarduppställning än tvärtom(truppen 10/11)SkönaDjurgårn skrev:Det känns ändå som att vi håller på att sluta leden litegrann. Kyle var en rejäl boost för oss supportrar och likaså att styrelsen visar "balls" och säger tack men nej tack till Tjärnqvist.
There is no I in TEAM!!!!
Ja det viktigaste är att så spelande backar, Klubertanz var ju grym på att lägga dom långa passningarna och hänga med i anfallen, det var Keonwall också förra säsongen ialf dom 5 första matcherna....
Hoppas vi får in en rörlig 2 vägsback till. Då behöver vi inte ha värsta anfallet för dom får så mycket att jobba med ändå.
Hoppas vi får in en rörlig 2 vägsback till. Då behöver vi inte ha värsta anfallet för dom får så mycket att jobba med ändå.