Hade gärna sätt Hannu från modo men alldeles för alkoliserad tyvärr.DIF_Soldier skrev:Kan man förvänta sig nåt annat från någon över huvud taget? Nä.-daniel- skrev:
Som vanligt onyanserat. Men jag är inte förvånad...alls.
Fernholm är en bra back och skulle komplettera ett andra PP-backpar bra. Kyle och Honken är båda högerskyttar.
Klubertanz-Boumedienne
Honken-Fernholm
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Kommer Fernholm så blir jag riktigt jävla förbannad/besviken, PUNKT.
-
Varför? och har du några bättre alternativ du kan radda upp?Caveman skrev:Kommer Fernholm så blir jag riktigt jävla förbannad/besviken, PUNKT.
Vem fan som helst. Fernholm är en spelare/människa som jag inte respekterar, sedan så tycker jag att han är duktigt överskattad.Robinhansen skrev:Varför? och har du några bättre alternativ du kan radda upp?Caveman skrev:Kommer Fernholm så blir jag riktigt jävla förbannad/besviken, PUNKT.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Fernholm är väl knappast en favoritspelare, men jag skulle inte gråta blod ifall han ansluter... 

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det finns både billigare och yngre alternativ MEN inte bättre. Nämn gärna ett namn. (nog för att Fernholm är bra, men han har en bit till DT´s klass)Robinhansen skrev:-daniel- skrev:Som vanligt onyanserat. Men jag är inte förvånad...alls.Robinhansen skrev:-daniel- skrev:Faktiskt rätt skeptisk till att någon svensk klubb har råd... möjligen HV så fall. Tror Modo vill satsa på yngre spelare (helt rätt i regel), LHC har inga pengar, FBK har en stark backbesättning, Frölunda har en bantad budget. Mitt tips är HV / DIF (efter sänkta krav) eller spel utomlands.Mindrocker skrev:Ja, han kanske gör det, eller hittar en annan svensk klubb som är beredd att betala vad han begär för sina tjänster.
Man kan dra följandr slutsatser idag, Kyle är långt mer djurgårdare än Daniel. Daniel tjärnqvist vill jag aldrig se i djurgården igen, han får spela vart han vill jag bryr mig inte.
Så nu när vi slipper Daniel tjärnqvist kan jag tänka mig Fernholm. Hoppas!
Daniel T är inte värd dom där 340 000 kr som någon skrev. Han är lite över 35, vart mycket skadad, finns billigare och bättre och framföörallt:yngre alternativ.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ni som sågar DT fullständigt måste vara helt sjuka i huvudet. Han är en enormt bra spelare och skulle förmodligen vara Elitseriens bästa back.
Men men. Nu får vi nån annan istället.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Jim Morrison
Tror inte någon säger annat. Det man sågar honom för är hans agerande i hela denna process. Speciellt för någon som säger sig ha "djurgårdshjärta"Mäklaren skrev:Ni som sågar DT fullständigt måste vara helt sjuka i huvudet. Han är en enormt bra spelare och skulle förmodligen vara Elitseriens bästa back.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror ingen ifrågasätter hans sportsliga kvalitéer. Men han fyller 35 år i oktober.Mäklaren skrev:Ni som sågar DT fullständigt måste vara helt sjuka i huvudet. Han är en enormt bra spelare och skulle förmodligen vara Elitseriens bästa back.
Och Engströms citat
"Vi har varit så väldigt långt ifrån varandra i de ekonomiska diskussionerna och vi (Djurgården) kände att vi kommer nog inte att komma varandra närmare sedan heller"
Stämmer det att han tackade nej till 340k, och det var fortfarande "så väldigt långt ifrån varandra" så måste det innebära att han krävt... 400? Kanske ännu mer.
Det tycker jag är lite girigt då DIF alltid ställt upp för honom.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller med dig till 100%.Mäklaren skrev:Ni som sågar DT fullständigt måste vara helt sjuka i huvudet. Han är en enormt bra spelare och skulle förmodligen vara Elitseriens bästa back.
Sedan är snacket om hans ålder löjligt. Han är en klassback oavsett om hans siffra så vore 25 eller 38.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Det är väl skillnad att dänga upp ett kontrakt till en spelare som är in his prime, eller på väg uppåt än en spelare som är på väg nedåt i sin karriär? Och dessutom haft en del läskiga hjärnskakningar.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med dig till 100%.Mäklaren skrev:Ni som sågar DT fullständigt måste vara helt sjuka i huvudet. Han är en enormt bra spelare och skulle förmodligen vara Elitseriens bästa back.
Sedan är snacket om hans ålder löjligt. Han är en klassback oavsett om hans siffra så vore 25 eller 38.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
För mig är det spelarens kvalité som avgör, inte ålder.SirDIFalot skrev:Det är väl skillnad att dänga upp ett kontrakt till en spelare som är in his prime, eller på väg uppåt än en spelare som är på väg nedåt i sin karriär? Och dessutom haft en del läskiga hjärnskakningar.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med dig till 100%.Mäklaren skrev:Ni som sågar DT fullständigt måste vara helt sjuka i huvudet. Han är en enormt bra spelare och skulle förmodligen vara Elitseriens bästa back.
- SirDIFalot
Kompetens går före ålder, nationalitet och allting. Men man bör ändå ta det i beräkningen att spelaren knappast kommer bli bättre. Främst om det handlar om ett längre kontrakt.BOMBOM BOUCHARD skrev:För mig är det spelarens kvalité som avgör, inte ålder.SirDIFalot skrev:Det är väl skillnad att dänga upp ett kontrakt till en spelare som är in his prime, eller på väg uppåt än en spelare som är på väg nedåt i sin karriär? Och dessutom haft en del läskiga hjärnskakningar.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med dig till 100%.Mäklaren skrev:Ni som sågar DT fullständigt måste vara helt sjuka i huvudet. Han är en enormt bra spelare och skulle förmodligen vara Elitseriens bästa back.
Expert.
Tycker det är märkligt att han inte skriver på. Han har hus i Stockholm, brorsan spelar i DIF och erbjuds en bra lön. Sen tror jag inte han får det han vill ha nånstans i Sverige.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Ja därav bitterheten. Vi får "någon annan" samtidigt som "någon annan" får den bästa backen i ES.Mäklaren skrev:Ni som sågar DT fullständigt måste vara helt sjuka i huvudet. Han är en enormt bra spelare och skulle förmodligen vara Elitseriens bästa back.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.