Oavsett vad man har för jobb och lön så handlar det ju om en förhandlingssituation. Om man inte kommer överens så är det inte så mycket att orda om. Sådan är kapitalismen ... oavsett om man gillar den eller inte.-daniel- skrev:Fast det där är lite tveeggat. Man lär sig leva med en viss standard... din lön du tjänar är bra mycket bättre (får jag anta) än någon stackars arbetare i Bangladesh. Som att jämföra äpplen & päron.jbknigts skrev:Är ju skillnad om man är en vanlig arbetar med vanlig lön, killen har tjänt miljoner under sina år i NHL/KHL. Han får ingen dålig lön i DIF heller, du kan inte jämför det med ett vanligt jobb.Mindrocker skrev:Man kan givetvis ha åsikter om DT:s eventuella löneanspråk, men låt oss för sakens skull vända på det hela: Hur många härinne är beredda att vid nästa års löneförhandlingar med sina respektive arbetsgivare gå ner i lön bara för att arbetsgivaren är så himla trevlig och bra?
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Avgå DJ Yes!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Riktigt besviken pa Daniel, det fattas bara att han skriver pa for AIK och blir den storsta svikaren nagonsin. Det racker val med att de betalar 500kr mer i manadslon sa ar affaren i hamn.
/En som hoppats i fem ar. Forgaves.
/En som hoppats i fem ar. Forgaves.
Jag skulle göra det! Om jag valde att flytta från ett land till ett annat där lönenivåerna för mitt yrke är ett helt annat än i det land jag valde att flytta från. Det är inte så att DIF valt att sänka DT:s lön, DT har valt att flytta till en mindre marknad. En guldfisk i ett 30 liters akvarium kan inte tro att den är en haj.Mindrocker skrev:Man kan givetvis ha åsikter om DT:s eventuella löneanspråk, men låt oss för sakens skull vända på det hela: Hur många härinne är beredda att vid nästa års löneförhandlingar med sina respektive arbetsgivare gå ner i lön bara för att arbetsgivaren är så himla trevlig och bra?
Senast redigerad av Berra den 2011-06-01 19:35:44, redigerad totalt 1 gånger.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- -daniel-
Japp, så är det.Mindrocker skrev:Oavsett vad man har för jobb och lön så handlar det ju om en förhandlingssituation. Om man inte kommer överens så är det inte så mycket att orda om. Sådan är kapitalismen ... oavsett om man gillar den eller inte.-daniel- skrev:Fast det där är lite tveeggat. Man lär sig leva med en viss standard... din lön du tjänar är bra mycket bättre (får jag anta) än någon stackars arbetare i Bangladesh. Som att jämföra äpplen & päron.jbknigts skrev:Är ju skillnad om man är en vanlig arbetar med vanlig lön, killen har tjänt miljoner under sina år i NHL/KHL. Han får ingen dålig lön i DIF heller, du kan inte jämför det med ett vanligt jobb.Mindrocker skrev:Man kan givetvis ha åsikter om DT:s eventuella löneanspråk, men låt oss för sakens skull vända på det hela: Hur många härinne är beredda att vid nästa års löneförhandlingar med sina respektive arbetsgivare gå ner i lön bara för att arbetsgivaren är så himla trevlig och bra?
Jag tror möjligtvis att Tjärnqvist övervärderat sig själv en aning. Kanske kommer han till insikt, eller kanske inte.
- SkönaDjurgårn
Forresten ar dagens nyheter det basta som styrelsen kommit med pa valdigt lange. Att dissa en girig Tjarna och signa en hett efterlangtad Kyle. De far mycket skit men det har var verkligen bra jobbat, tycker jag. Tack.
-
Ja, han kanske gör det, eller hittar en annan svensk klubb som är beredd att betala vad han begär för sina tjänster. Det är ingen stor sak som många härinne vill göra gällande. Det är helt enkelt marknadens lagar som råder. Inget annat.-daniel- skrev:Japp, så är det.Mindrocker skrev:Oavsett vad man har för jobb och lön så handlar det ju om en förhandlingssituation. Om man inte kommer överens så är det inte så mycket att orda om. Sådan är kapitalismen ... oavsett om man gillar den eller inte.-daniel- skrev:Fast det där är lite tveeggat. Man lär sig leva med en viss standard... din lön du tjänar är bra mycket bättre (får jag anta) än någon stackars arbetare i Bangladesh. Som att jämföra äpplen & päron.jbknigts skrev:Är ju skillnad om man är en vanlig arbetar med vanlig lön, killen har tjänt miljoner under sina år i NHL/KHL. Han får ingen dålig lön i DIF heller, du kan inte jämför det med ett vanligt jobb.Mindrocker skrev:Man kan givetvis ha åsikter om DT:s eventuella löneanspråk, men låt oss för sakens skull vända på det hela: Hur många härinne är beredda att vid nästa års löneförhandlingar med sina respektive arbetsgivare gå ner i lön bara för att arbetsgivaren är så himla trevlig och bra?
Jag tror möjligtvis att Tjärnqvist övervärderat sig själv en aning. Kanske kommer han till insikt, eller kanske inte.
Avgå DJ Yes!
- -daniel-
Jag tycker också det är värt credd att man inte ger efter för alldeles för absurda krav, trots att det är en spelare man har drägglat efter i 5 år. Vill Tjärnqvist spela här får han sänka kraven helt enkelt. Elementärt.SkönaDjurgårn skrev:Forresten ar dagens nyheter det basta som styrelsen kommit med pa valdigt lange. Att dissa en girig Tjarna och signa en hett efterlangtad Kyle. De far mycket skit men det har var verkligen bra jobbat, tycker jag. Tack.
Tyvärr så verkar det ju som att denna vilja saknas. Att använda DIF:s resurser för egen rehab tycks dock gå bra. (Nej, jag är inte bitter, det bara verkar så)-daniel- skrev:Jag tycker också det är värt credd att man inte ger efter för alldeles för absurda krav, trots att det är en spelare man har drägglat efter i 5 år. Vill Tjärnqvist spela här får han sänka kraven helt enkelt. Elementärt.SkönaDjurgårn skrev:Forresten ar dagens nyheter det basta som styrelsen kommit med pa valdigt lange. Att dissa en girig Tjarna och signa en hett efterlangtad Kyle. De far mycket skit men det har var verkligen bra jobbat, tycker jag. Tack.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- -daniel-
Faktiskt rätt skeptisk till att någon svensk klubb har råd... möjligen HV så fall. Tror Modo vill satsa på yngre spelare (helt rätt i regel), LHC har inga pengar, FBK har en stark backbesättning, Frölunda har en bantad budget. Mitt tips är HV / DIF (efter sänkta krav) eller spel utomlands.Mindrocker skrev:Ja, han kanske gör det, eller hittar en annan svensk klubb som är beredd att betala vad han begär för sina tjänster.
-
-daniel- skrev:Faktiskt rätt skeptisk till att någon svensk klubb har råd... möjligen HV så fall. Tror Modo vill satsa på yngre spelare (helt rätt i regel), LHC har inga pengar, FBK har en stark backbesättning, Frölunda har en bantad budget. Mitt tips är HV / DIF (efter sänkta krav) eller spel utomlands.Mindrocker skrev:Ja, han kanske gör det, eller hittar en annan svensk klubb som är beredd att betala vad han begär för sina tjänster.
Man kan dra följandr slutsatser idag, Kyle är långt mer djurgårdare än Daniel. Daniel tjärnqvist vill jag aldrig se i djurgården igen, han får spela vart han vill jag bryr mig inte.
- -daniel-
Som vanligt onyanserat. Men jag är inte förvånad...alls.Robinhansen skrev:-daniel- skrev:Faktiskt rätt skeptisk till att någon svensk klubb har råd... möjligen HV så fall. Tror Modo vill satsa på yngre spelare (helt rätt i regel), LHC har inga pengar, FBK har en stark backbesättning, Frölunda har en bantad budget. Mitt tips är HV / DIF (efter sänkta krav) eller spel utomlands.Mindrocker skrev:Ja, han kanske gör det, eller hittar en annan svensk klubb som är beredd att betala vad han begär för sina tjänster.
Man kan dra följandr slutsatser idag, Kyle är långt mer djurgårdare än Daniel. Daniel tjärnqvist vill jag aldrig se i djurgården igen, han får spela vart han vill jag bryr mig inte.
-
-daniel- skrev:Som vanligt onyanserat. Men jag är inte förvånad...alls.Robinhansen skrev:-daniel- skrev:Faktiskt rätt skeptisk till att någon svensk klubb har råd... möjligen HV så fall. Tror Modo vill satsa på yngre spelare (helt rätt i regel), LHC har inga pengar, FBK har en stark backbesättning, Frölunda har en bantad budget. Mitt tips är HV / DIF (efter sänkta krav) eller spel utomlands.Mindrocker skrev:Ja, han kanske gör det, eller hittar en annan svensk klubb som är beredd att betala vad han begär för sina tjänster.
Så nu när vi slipper Daniel tjärnqvist kan jag tänka mig Fernholm. Hoppas!
Daniel T är inte värd dom där 340 000 kr som någon skrev. Han är lite över 35, vart mycket skadad, finns billigare och bättre och framföörallt:yngre alternativ.
Personligen skulle jag gärna se DT i dressen igen. Håller dock med om Kyle, det verkar som att vi har charmat jänkaren totalt. Tänk att någon som blivit född i USA kan hitta hem så snabbt och bli en riktig djurgårdareRobinhansen skrev:-daniel- skrev:Faktiskt rätt skeptisk till att någon svensk klubb har råd... möjligen HV så fall. Tror Modo vill satsa på yngre spelare (helt rätt i regel), LHC har inga pengar, FBK har en stark backbesättning, Frölunda har en bantad budget. Mitt tips är HV / DIF (efter sänkta krav) eller spel utomlands.Mindrocker skrev:Ja, han kanske gör det, eller hittar en annan svensk klubb som är beredd att betala vad han begär för sina tjänster.

-
Kyle är allt som Daniel tjärnqvist saknar utöver att kyle är en bättre hockey spelare så visar han medkänsla, han VILL spela i vår klubb och hörde av sig i tid. OCH han ställde inte till med någon monster lön. Daniel Tjärnqvist bodde se och lära av Kyle klubertanz.Berra skrev:Personligen skulle jag gärna se DT i dressen igen. Håller dock med om Kyle, det verkar som att vi har charmat jänkaren totalt. Tänk att någon som blivit född i USA kan hitta hem så snabbt och bli en riktig djurgårdareRobinhansen skrev:-daniel- skrev:Faktiskt rätt skeptisk till att någon svensk klubb har råd... möjligen HV så fall. Tror Modo vill satsa på yngre spelare (helt rätt i regel), LHC har inga pengar, FBK har en stark backbesättning, Frölunda har en bantad budget. Mitt tips är HV / DIF (efter sänkta krav) eller spel utomlands.Mindrocker skrev:Ja, han kanske gör det, eller hittar en annan svensk klubb som är beredd att betala vad han begär för sina tjänster.
- DIF_Soldier
Kan man förvänta sig nåt annat från någon över huvud taget? Nä.-daniel- skrev:
Som vanligt onyanserat. Men jag är inte förvånad...alls.
Fernholm är en bra back och skulle komplettera ett andra PP-backpar bra. Kyle och Honken är båda högerskyttar.
Klubertanz-Boumedienne
Honken-Fernholm
Säg den glädje som varar