Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev: Klarar du inte av att hänga med i enkla resonemang baserat på saker som hänt de senaste två säsonger ber jag dig vänligen men bestämt att inte kommentera mina inlägg.

För övrigt var jag stenhårt emot värvningen av Widing och ansåg värvning av Ekman vara märklig.
I fallet DT är inte parterna överens, det är inte JJs fel. Var själv besviken förra året när vi inte lyckades locka över Ossi, men det är bara att acceptera att sånt är livet. Vi kan inte erbjuda enorma löner.

Gläds istället åt de värvningarna som vi faktiskt ror hem.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Honken - ???
Kyle-Pritnz
Claesson - ???

Här är den stora frågan. Räknar man in BomBom som en back till förstaparet, och letar då en partner till Claesson? Eller väntas BomBom gå i tredje och man då letar efter en "toppback" ?
Man letar med största sannolikhet efter en "ersättare" till Tjärnqvist.
Bartley var ju andravalet efter Klubertanz. Det vore konstigt om planerna ändrats när det nu är ombytta roller.

Jag tror att det blir Daniel Fenholm som android tidigare nämnt, även om jag tycker att Dennis Persson verkar intressant. Han har dock inte den rutin vi behöver.
Behövs verkligen en "förstaback" då slår vi två flugor i en smäll eftersom Honken blir dubbelt så bra när han spelat bredvid "rätt" back.

Har svårt att se några svenska intressanta namn kvar. Ogillar Fernholm rätt mycket. Även om han var bra i VM. Väldigt överskattad i mina ögon. Gjorde EN bra säsong i Linköping men var efter det lagets sämsta back enligt vänner därborta.

Ytterligare en transatlant kanske?
Om man inte anser att Kyle är tänkt att spela i ett första backpar (och således förmodligen anser han är flertal snäpp upp från Bartley). Knappast tillsammans med Honken då...

Svårt att gissa sig till hur tankegångarna går. Men Fernholm är jag också hyfsat skeptisk till, dock bra ålder på killen och han kommer verkligen göra allt för att ge 110% varje match. Men nivån i Linköping var väl inte så värst jämn av det man hört från LHC-håll, precis som du skriver.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

SirDIFalot skrev:Undra hur hett Strålman-spåret är? Han verkar inte direkt het därborta efter en dålig säsong i Columbus i vintras så rapporterades det ju att hela ES jagade honom. Han berättade ju även att han var Djurgårdare som ung.

Där snackar vi drömvärvning.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Undra hur hett Strålman-spåret är? Han verkar inte direkt het därborta efter en dålig säsong i Columbus i vintras så rapporterades det ju att hela ES jagade honom. Han berättade ju även att han var Djurgårdare som ung.
Fast där blir det ju väldigt tveksamt att vi är de som skulle bjuda högst i ett eventuellt budgivningskrig...känns nog extremt osannolikt. Om han inte vill till STHLM av någon specifik anledning.

Tror inte vi ska skriva bort Kim Johnsson helt heller, men eftersom det är mer av en chansning så kanske det är mindre troligt nu när antagligen inte DT kommer?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Fast där blir det ju väldigt tveksamt att vi är de som skulle bjuda högst i ett eventuellt budgivningskrig...känns nog extremt osannolikt. Om han inte vill till STHLM av någon specifik anledning.

Tror inte vi ska skriva bort Kim Johnsson helt heller, men eftersom det är mer av en chansning så kanske det är mindre troligt nu när antagligen inte DT kommer?
Jo, skjuter bara med eventuella namn nu.

Min gissning är dock Fernholm (tyvärr) i andra hand ytterligare en transatlant.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Jo, skjuter bara med eventuella namn nu.

Min gissning är dock Fernholm (tyvärr) i andra hand ytterligare en transatlant.
Kanske finns någon duktig Tjeck/Slovak annars? Drömmen är att hitta någon som Sevc i FBK... I mitt tycke ES bästa back förra säsongen. Kostar väl därefter också.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Anton Strålman vore ju en dröm, men det känns inte så troligt. Jag hoppas personligen på en defensivt skicklig back, snäppet vassare än Printz. Det vore en drömvärvning enligt mig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Min dröm är Caslava, men också väldigt orealistiskt.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev: Kanske finns någon duktig Tjeck/Slovak annars? Drömmen är att hitta någon som Sevc i FBK... I mitt tycke ES bästa back förra säsongen. Kostar väl därefter också.
Petr Caslava hade faktiskt suttit ganska bra. Tyvärr har han ju kontrakt borta i KHL.

Anton Strålman ja jösses. Där snackar vi klass. Om, och jag säger om, han ens skulle överväga Elitserien behöver det inte betyda att vi inte är med i jakten.

Som tidigare spekulerat tror även jag att det i var lön gånger antal år som var problemet i affären Tjärnqvist - han krävde fler år helt enkelt.

Med Strålman skulle det vara annorlunda. Killen vill knappast ge upp sin NHL-dröm och då passar väl ett kontrakt på 1-2 år.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Har caslava klart med ny klubb? Var ju riktigt grym i timrå när det begavs sig.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caslava har kontrakt med CSKA ett år till, men det är möjligt att det gör sig av med honom i deras kommande storsatsning.

http://dagbladet.se/sport/ishockey/tikk ... ll-sverige
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Castlava vore faktiskt ett helt perfekt alernativ. Inte lika skadebenägen som Daniel och yngre. Skulle passa utmärkt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tror det kommer bli Fernholm, verkar ju som att han inte får ett kontrakt i KHL.
clowns to the left of me, jokers to the right
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

Enligt en utav GrönvitaSumos källor så nobbade D.Tjärnqvist ett bud på 340 000:-/månaden av DIF, vilket låter nästan absurt om det är sant.

Samma person säger sig också veta att DIF har lagt ett konkret kontraktsförslag till Ferholm då han ej får förlängt kontrakt i KHL.

Ska bli intressant och se hur detta utvecklar sig.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirLeas skrev:Enligt en utav GrönvitaSumos källor så nobbade D.Tjärnqvist ett bud på 340 000:-/månaden av DIF, vilket låter nästan absurt om det är sant.

Samma person säger sig också veta att DIF har lagt ett konkret kontraktsförslag till Ferholm då han ej får förlängt kontrakt i KHL.

Ska bli intressant och se hur detta utvecklar sig.
340k/månaden?! Tack gode gud för att den giriga jäveln tackade nej, är Djurgården helt jävla pantade eller? 340k?!
Det finns med andra ord gott om pengar över till andra värvningar av allt att döma då. Så välkommen Kyle, och hej då för gott Daniel. Nu får det fan vara nog med hans jävla attityd. Glöm och gå vidare Djurgården, DT är historia.
Låst