reservjesus skrev:Undrar vilken back man kommer att ta in istället, blir spännande att se.
Absolut, men skall man följa "logiken" i årets silly så betyder JJs utspel att DT är klockrent klar för DIF..
Jag bryr mig ärligt talat inte speciellt mycket vem det blir, är MYCKET nöjd nu med Kyle. Det värmer verkligen djurgårdshjärtat att han vill komma tillbaks och dessutom har signat någon form av waiver för eventuella NHL-anbud.
Trodde verkligen inte DIF och DT skulle ligga så långt ifrån varandra. Men tycker Djurgården gör ett genomtänkt och moget val att inte gå med på för stora löneanspråk som möjligt; en spelare kan liksom inte komma in och kräva vadsomhelst...
Problemet är bara att vi inte kommer få in den backtypen vi behöver på sista platsen. Tror det blir en budgetvärvning och inte en back som är tänkt som en länk i ett 1:a backpar.
Alltså... DIF har ju jagat DT i 4-5 år. Varit förstaval på backen enda sedan lockouten. Så man har nog garanterat inte kommit med något skambud till honom. Absolut inte.
Antar att han bara är lika girig som han alltid framstått, tyvärr. (Även om Engström säger att han inte varit det för att hålla en god dialog till fortsättningen)
Tror inte alls att sista ordet är sagt i kapitlet Daniel Tjärnqvist. Tycker DIF sätter en rejäl press på Daniel iom detta utspel från Engström. Blir nog en vända till tids nog...
Fiskmaesen skrev:Frasse, Hur ligger det egentligen till med Tjärna?
Ett konkret svar och du har två fina flaskor amarone att plocka upp på postförskott
Spelar DT i något annat lag än i DIF i höst så ska han få höra när han är på besök i hovet!.
Som någon sa tidigare har vi jagat honom ett par år nu och jämt åkt på dissen jävligt trött på hans grisande om detta nu stämmer.
Doyle skrev:Tror inte alls att sista ordet är sagt i kapitlet Daniel Tjärnqvist. Tycker DIF sätter en rejäl press på Daniel iom detta utspel från Engström. Blir nog en vända till tids nog...
Tror inte heller det här helt kört där, men känns som vi inte skall ha allt för stora förhoppningar.
Nog för att DT är bra men... Tror inte det är DIF som är boven i just den här dispyten.
DIF har alltid haft honom som förstaval på backsidan. Enda sedan lockouten. Men han har valt andra klubbar. DIF har KNAPPAST kommit med ett skambud nu när han äntligen ville hem. Och man säger att man lagt FLERA bud. Men är inte i närheten av varandra?
DT verkar lika girig nu som han alltid verkat vid sidan av planen tyvärr...
Kall-El skrev:Intre DTs fel att styrelsen består av ett gäng snubbar som förordar att värva dyra medelmåttor från SSK istället för att lägga ut lite extra på spets.
Först ingen Tellqvist och sedan detta.
Om inte detta lagbygge tar sig till minst semifinal nästa säsong måste hela ledningen ställa sin poster till förfogande.
Men sluta nu, så du tycker man skall ge en spelare precis vilka jävla summor som helst? Jag förstår DIF's förhållning till det här fullt ut.
Jag har ändå varit en av dem som allra mest velat se D.Tjärnqvist kommande säsong men tycker ändå det här känns rätt agerat. Det finns liksom en gräns någonstans.
Kall-El skrev:Intre DTs fel att styrelsen består av ett gäng snubbar som förordar att värva dyra medelmåttor från SSK istället för att lägga ut lite extra på spets.
Först ingen Tellqvist och sedan detta.
Om inte detta lagbygge tar sig till minst semifinal nästa säsong måste hela ledningen ställa sin poster till förfogande.
Men sluta nu, så du tycker man skall ge en spelare precis vilka jävla summor som helst? Jag förstår DIF's förhållning till det här fullt ut.
Jag har ändå varit en av dem som allra mest velat se D.Tjärnqvist kommande säsong men tycker ändå det här känns rätt agerat. Det finns liksom en gräns någonstans.
Med tanke på att DT alltid gett ett girig intryck tyder nog det mesta på att det är han som är boven här. Framför allt då men vet hur gärna DIF ville ha in honom.