Tänkte precis samma häromdagen...både Sillen & Kempe har potential att vara riktigt vassa ES-spelare. Det är dags för bägge att ta ett steg till i karriären och visa det!Jim Morrison skrev:Spelare jag förväntar mig höjer sig och etablerar sig som tongivande; Patrick Cehlin och Mario Kempe. Båda dessa herrar har fantastisk elitseriepotential och det skulle vara grymt om dom nådde lite av den potentialen i alla fall.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- starvin_marwin
Helt annat defensivt tänk i Svensk elithockey jämfört med junis-VM/college hockey i Nordamerika, kan vara en förklaring?Enbom skrev:Att Cehlin är så jävla bra i juniorlandslaget och så dålig i DIF är en gåta värdig Gandalf.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Man tycker ju ändå att han någon gång borde blixtra till offensivt, även om han tar defensivt ansvar. :\starvin_marwin skrev:Helt annat defensivt tänk i Svensk elithockey jämfört med junis-VM/college hockey i Nordamerika, kan vara en förklaring?Enbom skrev:Att Cehlin är så jävla bra i juniorlandslaget och så dålig i DIF är en gåta värdig Gandalf.
Fokus hos juniorerna verkar vara anfall. Anfall är bästa försvar och så vidare. Det är ju bitvis jävligt skakigt i defensiven hos juniorerna och det är väl då på grund av deras otroligt offensiva läggning. Likadant tycker jag det är i fotbollen.starvin_marwin skrev:Helt annat defensivt tänk i Svensk elithockey jämfört med junis-VM/college hockey i Nordamerika, kan vara en förklaring?Enbom skrev:Att Cehlin är så jävla bra i juniorlandslaget och så dålig i DIF är en gåta värdig Gandalf.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- starvin_marwin
Yes, jag var mer inne på att han har svårare att blixtra till offensivt i ES jämfört med juniorligorna/JVM, detta då back-check, markerings- och försvarsspelet gör det svårare för honom att glänsa här. Tycker iofs han presterar OK i DIF.Enbom skrev:Man tycker ju ändå att han någon gång borde blixtra till offensivt, även om han tar defensivt ansvar. :\starvin_marwin skrev:Helt annat defensivt tänk i Svensk elithockey jämfört med junis-VM/college hockey i Nordamerika, kan vara en förklaring?Enbom skrev:Att Cehlin är så jävla bra i juniorlandslaget och så dålig i DIF är en gåta värdig Gandalf.
Problemet med Cehlin är ju att han inte lyckades blixtra tillräckligt ofta förra säsongen, framförallt under en ungefär 2-månader lång period där det verkligen inte stämde för honom. Att han inte någon gång skulle blixtra till offensivt känns ju lite fånigt att påstå.Enbom skrev:Man tycker ju ändå att han någon gång borde blixtra till offensivt, även om han tar defensivt ansvar. :\starvin_marwin skrev:Helt annat defensivt tänk i Svensk elithockey jämfört med junis-VM/college hockey i Nordamerika, kan vara en förklaring?Enbom skrev:Att Cehlin är så jävla bra i juniorlandslaget och så dålig i DIF är en gåta värdig Gandalf.
Lite mer info om nya juniorerna (Åberg), från lite mer oberoende källor
Pontus åberg
"Sweden’s Pontus Åberg has been lights out in the 2010 Ivan Hlinka Tournament thus far, with 4 goals in 2 games. It’s not surprising for anyone that knows the 5?11?, 181-pound left winger, because scoring goals is just something that comes natural to him. This past season, Åberg potted 22 goals (Most in J18 Elit) and 39 points in 22 games for his Djurgården J18 Elit club, he also added 23 points (7G,16A) in 14 games in the Allsvenskan league with Djurgården as well, and was voted top forward in the playoffs after racking up 4 goals and 11 points in 5 games en route to leading them to a silver medal. The 16-year old twice represented the Swedish U17 team, winning a bronze at the 2010 World Under-17 Hockey Championships, and tallying 13 points (7G,6A) in 9 games total. He is a lightning quick forward, with great hands, a good shot, good hockey sense, great vision, and he works incredibly hard each and every shift. Åberg is also a very dependable defensively, and has unlimited potential to become a very good pro. Because the Swedish winger is a late-born ‘93, he won’t be available until the 2012 NHL Entry Draft." (http://dansallows.com/player-profile-pontus-aberg/)
"Pontus Åberg är utan tvekan en sniper som är given i ett svenskt U18-VM lag. Han är - som jag ser det - en förmodad första-rundare i NHL-draften, 2012. En ruggig supertalang som är väldigt osvensk i sin stil och som vågar sticka ut." (Östberg)
Pontus åberg
"Sweden’s Pontus Åberg has been lights out in the 2010 Ivan Hlinka Tournament thus far, with 4 goals in 2 games. It’s not surprising for anyone that knows the 5?11?, 181-pound left winger, because scoring goals is just something that comes natural to him. This past season, Åberg potted 22 goals (Most in J18 Elit) and 39 points in 22 games for his Djurgården J18 Elit club, he also added 23 points (7G,16A) in 14 games in the Allsvenskan league with Djurgården as well, and was voted top forward in the playoffs after racking up 4 goals and 11 points in 5 games en route to leading them to a silver medal. The 16-year old twice represented the Swedish U17 team, winning a bronze at the 2010 World Under-17 Hockey Championships, and tallying 13 points (7G,6A) in 9 games total. He is a lightning quick forward, with great hands, a good shot, good hockey sense, great vision, and he works incredibly hard each and every shift. Åberg is also a very dependable defensively, and has unlimited potential to become a very good pro. Because the Swedish winger is a late-born ‘93, he won’t be available until the 2012 NHL Entry Draft." (http://dansallows.com/player-profile-pontus-aberg/)
"Pontus Åberg är utan tvekan en sniper som är given i ett svenskt U18-VM lag. Han är - som jag ser det - en förmodad första-rundare i NHL-draften, 2012. En ruggig supertalang som är väldigt osvensk i sin stil och som vågar sticka ut." (Östberg)
Född till sportchef.
- SkönaDjurgårn
Låter klockrent, Android. Känns som att jag redan nu berett plats bredvid Jacob Josefson och Mika Zibanejad för Pontus Åberg, som mina favoritjunisar (och jag har inte ens sett honom spela än). 

Brodin, Cehlin och Kempe måste upp en nivå nästa säsong för att tillföra laget något. Ärligt talat tror jag att Kempe får svårt att ta en plats. Ser hellre att en ny junior får chansen, exempelvis Åberg. Brodin och Cehlin är jag fundersam till. Brodin spelade bra i landslaget. Cehlin var tongivande i JVM, men i DIF har det varit sorgligt anonyma under den gågna säsongen. Tycker att både Norman och Zibanejad var betydligt bättre. Kanske har vi någon annan junior som tar deras plats.
- swallat
dom får ju inte spela på det sättet som dom ska i DIF, det är där skon klämmerrikkard skrev:Brodin, Cehlin och Kempe måste upp en nivå nästa säsong för att tillföra laget något. Ärligt talat tror jag att Kempe får svårt att ta en plats. Ser hellre att en ny junior får chansen, exempelvis Åberg. Brodin och Cehlin är jag fundersam till. Brodin spelade bra i landslaget. Cehlin var tongivande i JVM, men i DIF har det varit sorgligt anonyma under den gågna säsongen. Tycker att både Norman och Zibanejad var betydligt bättre. Kanske har vi någon annan junior som tar deras plats.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
-
Okunniga människor som diskuterar spelare e underhållning =) Andriod håller stilen dock. Tack
Djurgårdens IF
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
För en del spelare är andraåret på seniornivå tufft, särskilt om man ska följa upp ett succégenombrott. Helt plötsligt ska man leva upp till allas förväntningar. Får hoppas att både Sillen och Brodin kommer igen nu till vintern.rikkard skrev:Brodin, Cehlin och Kempe måste upp en nivå nästa säsong för att tillföra laget något. Ärligt talat tror jag att Kempe får svårt att ta en plats. Ser hellre att en ny junior får chansen, exempelvis Åberg. Brodin och Cehlin är jag fundersam till. Brodin spelade bra i landslaget. Cehlin var tongivande i JVM, men i DIF har det varit sorgligt anonyma under den gågna säsongen. Tycker att både Norman och Zibanejad var betydligt bättre. Kanske har vi någon annan junior som tar deras plats.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Känner ni till att lax, på norska heter kempesill?-daniel- skrev:Tänkte precis samma häromdagen...både Sillen & Kempe har potential att vara riktigt vassa ES-spelare. Det är dags för bägge att ta ett steg till i karriären och visa det!Jim Morrison skrev:Spelare jag förväntar mig höjer sig och etablerar sig som tongivande; Patrick Cehlin och Mario Kempe. Båda dessa herrar har fantastisk elitseriepotential och det skulle vara grymt om dom nådde lite av den potentialen i alla fall.
Ett samarbete de emellan kan driva upp dif-fans på rosa moln.
Hoppas på att de får lira i samma kedja, och driva på varandra!
Hahaha, Kempesill... Det blir väl inget smeknamn de vill bära med sig antar jag! Epic!maag--80 skrev:Känner ni till att lax, på norska heter kempesill?-daniel- skrev:Tänkte precis samma häromdagen...både Sillen & Kempe har potential att vara riktigt vassa ES-spelare. Det är dags för bägge att ta ett steg till i karriären och visa det!Jim Morrison skrev:Spelare jag förväntar mig höjer sig och etablerar sig som tongivande; Patrick Cehlin och Mario Kempe. Båda dessa herrar har fantastisk elitseriepotential och det skulle vara grymt om dom nådde lite av den potentialen i alla fall.
Ett samarbete de emellan kan driva upp dif-fans på rosa moln.
Hoppas på att de får lira i samma kedja, och driva på varandra!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag trodde Lax hette Laks på norska? Kempesill är ju annars klockrent.