Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av kaminor »

Lee Harvey Oswald skrev:Aah, släpp iväg pojken för en överkomlig summa, eftersomhan bevisligen inte vill spela i DIF.
(Lill-Krüger kanske blir lika bra på att sabba stämningen i truppen som Dick.A)
Fan heller, här ska ingen släppas iväg för en överkomlig summa. Och vad är en överkomlig summa? Mackan Näslund och Foppa får hosta upp en mille eller två. Det är ju kaffepengar för dem i alla fall. Sånt här svinaktigt beteende kan inte tolereras. Unket. Om Måns börjar grina får han inte spela alls. Så enkelt är det.

Lite mer i härvan:
http://allehanda.se/sport/modo/1.316719 ... med-kruger

Där säger ju i alla fall lill-krüger att han inte bestämt var han ska spela.

Edit: Bra med DIF:s tydliga ställningstagande på hemsidan.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag gillar att Vi går ut och talar om att vi INTE gillar detta. Jä*la bondelag som roffar åt sig. Om de vill kan de få vara med och dela på notan för utvecklingen också.

Rovdriften på våra juniorer är äcklig och lagen som blandar sig däruti skall hatas med energisk glöd. Eller ogillas skarpt åtminstone.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:Aah, släpp iväg pojken för en överkomlig summa, eftersomhan bevisligen inte vill spela i DIF.
(Lill-Krüger kanske blir lika bra på att sabba stämningen i truppen som Dick.A)
En överkomlig summa för en spelare som är så lovande måste ligga på över miljonen.

KIllen blir säkert draftad och kommer säkert att plockas över till Nordamerika och av de pengarna som utgår för den ersättning skall rimligtvis vi ha största delen av. Av detta följer att summa runt 1.5 miljoner känns vettigt. Absolut inte under 1 miljon.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Nån som hört nåt mer om lill-krüger?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kräv 30 miljoner för den lilla slyngeln. Om Modo vill spela orent spel och sno VÅRA hantverk får de fan tåla en fantasisumma som svar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Helt ärligt. Varför rycker vi inte i Erik Nyström: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32070

Han var bra i matcherna jag såg mot DIF i J20 och hans stats är inte dåliga för att vara 17 år. Stortalang! Och Stockholmare!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

pulverapa skrev:Helt ärligt. Varför rycker vi inte i Erik Nyström: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32070

Han var bra i matcherna jag såg mot DIF i J20 och hans stats är inte dåliga för att vara 17 år. Stortalang! Och Stockholmare!
Nån du känner?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

AMMC skrev:
pulverapa skrev:Helt ärligt. Varför rycker vi inte i Erik Nyström: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32070

Nån du känner?
Nej...?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

pulverapa skrev:
AMMC skrev:

Nån du känner?
Nej...?
Funderade kring det här med stortalang med tanke på att han inte varit något med landslaget t.ex. Det händer ju att folk hypar nån ung kille de känner. Finns ju t.ex nån lirare här som mellan varven lyfter upp Dypbukt (som är en habil tredjelinakille i J20) som ett storlöfte.

Se det som källkritik. :)
klubban

Inlägg av klubban »

AMMC skrev:
pulverapa skrev:
AMMC skrev:

Nån du känner?
Nej...?
Funderade kring det här med stortalang med tanke på att han inte varit något med landslaget t.ex. Det händer ju att folk hypar nån ung kille de känner. Finns ju t.ex nån lirare här som mellan varven lyfter upp Dypbukt (som är en habil tredjelinakille i J20) som ett storlöfte.

Se det som källkritik. :)
Tror på Dypbukt kommande säsong. Glöm inte vem som sa det först :wink:
kaminor

Inlägg av kaminor »

Helt missat Engströms kommentar om lill-krüger, i Marie Hallmans blogg:
… hur det går i frågan Måns Krüger och Modo vs DIF?
– Måns vill dit och de vill ha honom så det blir väl en ersättningsfråga i så fall, han har ju kontrakt med oss i ett år till. Jag har haft ett möte med Modo i fredags för att se om vi kan lösa det och vad som sas där tänker jag inte diskutera i media men jag hoppas det löser sig bra för alla parter och att det inte ska dra ut allt för länge tills vi når en lösning.
BRA BETALT SKA VI HA, ANNARS FÅR DET VA! :evil:
kaminor

Inlägg av kaminor »

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Alltså vad är problemet med Måns? Vilka jävla uttalanden om att "Det är i Modo jag vill spela" etc. Varför passar inte den klubben som har fostrat honom helt plötsligt? Var det för hårda krav på en icke så träningsglad individ? Har han blivit lovad guld & gröna skogar i Ö-vik? Förstår ingenting... Släpper DIF honom så riskerar man ju, ifall han tar sig i kragen och levererar bigtime i Modo, att gå miste om 1.6 Milj i NHL-avtalet ifall han åker över. Tycker DIF skall kräva de pengarna redan nu. Jag är fullt allvarlig.

- - -
Krüger menar att en framtid i Djurgården, mer eller mindre, är att utesluta.
"-Det känns som det men om det inte löser sig med Modo så kanske jag måste stanna."
- - -

Nä guuuud....va' hemskt! Stackars liten.
kaminor

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:Alltså vad är problemet med Måns?
Ja, han verkar vara en riktig pajas. Tyvärr. :evil:

Här är alltså hela artikeln i Allehanda, som bl.a. AB:s silly blogg hänvisar till:
http://allehanda.se/sport/modo/1.326788 ... uteslutet-
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Släpper DIF honom så riskerar man ju, ifall han tar sig i kragen och levererar bigtime i Modo, att gå miste om 1.6 Milj i NHL-avtalet ifall han åker över.
Pengarna fördelas ju ut över de klubbarna som spelaren representerat under de fyra senaste åren, så pengar får vi.
Men jag håller annars med dig, ska Modo ha honom så ska det kosta runt en miljon kronor. Släpper Djurgården honom för en mindre summa än det så är det något som är riktigt jävla fel.
Skriv svar