Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ang Växjö så har dom väl inte så jävla bra lag? Kallio e väl helt slut? Skulle ALDRIG byta en enda av våra spelare mot en enda av deras iaf.
Kan Tjärna blir klar snart? Kom igen nu!!
Kan Tjärna blir klar snart? Kom igen nu!!
Djurgårdens IF
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Salas skrev:Fast Lehtonen kom ju knappast till Skellefteå som en stjärna. Säsongen innan han kom till Skellefteå så gjorde han 50 poäng på 78 matcher i AHL. Han utvecklades och spelade över allas förväntan.-daniel- skrev:Nu vet vi ju inga summor men du är medveten om att SAIK tappade Lehtonen? Möller lär väl delvis vara tänkt som en ersättare... vi pratar inte kaffepengar hursomhelst.
Som sagt, jag vet inte vad Carlsson tjänar, men jag säger väl så här då, jag tror inte Möller tjänar mer än 200k/månaden i Skellefteå.
Hmm...Du tror däremot att M. Tjärnqvist tjänar över 200k/månaden i djurgården?.
- -daniel-
Jag vet inte om det var mig du frågar men ja, personligen så är jag övertygad om att M.Tjärnqvist tjänar en bit över 200.000 / månaden. Det baserar jag på välinformerade uppgifter om hans tidigare lön i Rögle, samt vad som läckte ut i media att han "krävde" innan han signade för DIF. Efter förra säsongen där han stänkte (styrde) in en hel del puckar så har jag svårt att se han acceptera ett "skambud" från DIF's håll, således har han knappast sänkt sin lön...Robinhansen skrev:Salas skrev:Fast Lehtonen kom ju knappast till Skellefteå som en stjärna. Säsongen innan han kom till Skellefteå så gjorde han 50 poäng på 78 matcher i AHL. Han utvecklades och spelade över allas förväntan.-daniel- skrev:Nu vet vi ju inga summor men du är medveten om att SAIK tappade Lehtonen? Möller lär väl delvis vara tänkt som en ersättare... vi pratar inte kaffepengar hursomhelst.
Som sagt, jag vet inte vad Carlsson tjänar, men jag säger väl så här då, jag tror inte Möller tjänar mer än 200k/månaden i Skellefteå.
Hmm...Du tror däremot att M. Tjärnqvist tjänar över 200k/månaden i djurgården?.
Så ja. Jag känner mig tämligen övertygad i fallet M.Tjärnqvist och lön. Andra får spekulera om andra spelare bäst fan folk vill, men i det här fallet känner jag mig ganska säker.
AMMC, du har skrivit det. Om du nekar till det så har du raderat inlägget.
Så här ser elitserien ut just nu, om jag får tippa:
1. Färjestad
2. Linköping
3. Skellefteå
4. HV71
5. Modo
6. Frölunda
7. Luleå
8. Växjö
9. Aik
10. Djurgården
11. Brynäs
12. Timrå
1. Färjestad
2. Linköping
3. Skellefteå
4. HV71
5. Modo
6. Frölunda
7. Luleå
8. Växjö
9. Aik
10. Djurgården
11. Brynäs
12. Timrå
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- swallat
Växjö är under oss, Frölunda är under oss, Luleå har bara fått in ...(blackout i huvudet)..., aik är under oss, framförallt då Fasth stickerMäklaren skrev:AMMC, du har skrivit det. Om du nekar till det så har du raderat inlägget.
1. Färjestad
2. Linköping
3. Skellefteå
4. HV71
5. Modo
6. Frölunda
7. Luleå
8. Växjö
9. Aik
10. Djurgården
11. Brynäs
12. Timrå
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Växjö har värvat spets och rider på en positiv utveckling i föreningen, Luleå har en fruktansvärt smart tränare, Frölunda satsar ungt och hungrigt men bibehåller bra med spets, aik har fått in det man saknade under fjolåret i form av en offensiv kvalitetsspelare i Videll. DIF har värvat spelare som man inte behövde.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- swallat
Växjö värvar spets men har en botten som är under den absoluta i elitserien, Vi har också en smart tränare som brukar få ut det mesta av alla, frölunda satsar ungt, på Vilka... alltid en risk, aik får in videll ja, men utan fasth är försvaret ett av seriens sämstaMäklaren skrev:Växjö har värvat spets och rider på en positiv utveckling i föreningen, Luleå har en fruktansvärt smart tränare, Frölunda satsar ungt och hungrigt men bibehåller bra med spets, aik har fått in det man saknade under fjolåret i form av en offensiv kvalitetsspelare i Videll. DIF har värvat spelare som man inte behövde.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Hehe, hur kan Modo vara femma? Har dom ens 3 hela kedjor i dagsläget?Mäklaren skrev:AMMC, du har skrivit det. Om du nekar till det så har du raderat inlägget.
1. Färjestad
2. Linköping
3. Skellefteå
4. HV71
5. Modo
6. Frölunda
7. Luleå
8. Växjö
9. Aik
10. Djurgården
11. Brynäs
12. Timrå

Om man ska tippa efter hur alla trupper ser ut just nu så är det enligt följande (enligt mig):
1. Färjestad
2. Linköping
3. Frölunda
4. Växjö
5. aik
6. Djurgården
7. Skellefteå
8. Luleå
9. Brynäs
10. Hv71
11. Modo
12. Timrå
Sen att det ser ut som det gör är för att Hv71 typ saknar 5-6 spelare innan deras trupp är färdig, precis som Modo och Timrå gör. Frölunda, Linköping, Växjö och aik kommer att sjunka i rankingen när övriga lags trupper är färdiga.
Men om jag gissar hur det ser ut när alla trupper är färdiga så tror jag på följande:
1. Färjestad
2. Hv71
3. Skellefteå
4. Linköping
5. Modo
6. Djurgården
7. Frölunda
8. Luleå
9. Växjö
10. aik
11. Brynäs
12. Timrå
Lite väl magstarkt att tippa Modo som på plats 5 då dem inte äns är i närheten av att ha ett helt lag... Ser ut som mer känslor än smartness i denna tabell..Mäklaren skrev:AMMC, du har skrivit det. Om du nekar till det så har du raderat inlägget.
1. Färjestad
2. Linköping
3. Skellefteå
4. HV71
5. Modo
6. Frölunda
7. Luleå
8. Växjö
9. Aik
10. Djurgården
11. Brynäs
12. Timrå
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php ... e+#p144171Mäklaren skrev:AMMC, du har skrivit det. Om du nekar till det så har du raderat inlägget.
1. Färjestad
2. Linköping
3. Skellefteå
4. HV71
5. Modo
6. Frölunda
7. Luleå
8. Växjö
9. Aik
10. Djurgården
11. Brynäs
12. Timrå
Datsyuk_13 har skrivit det. Du gör bara bort dig mer och mer.
- Fiskmaesen
Jag är helt inne på Daniels linje, är helt övertygad om att Tjärna ler när han tittar på sitt kontrakt. Finns absolut ingenting som indikerar att han skulle ha under 200k/m. Han hade aldrig kritat på för nått sämre.
*snyft*… Djurgården visade intresse för Möller?
– Vi hörde oss för om Möller redan för ett par månader sedan, han är ju Stockholmskille så självklart tittade vi på honom, men då visste agenten inte hur Oscar ville göra. Så han var påtänkt men sedan kom det upp väldigt sent att han nu skulle hem och då hade vi redan hunnit gå vidare med andra spelare. Det kom upp för sent och därför blev det inget.
Om Tjärna skrev under ett nytt kontrakt den 12 maj så lär det knappast ha varit "för sent" att försöka ta in Möller istället. Tidigare än så stod det ju helt klart att han skulle hem. Carlsson/Tjärna är problemet.
Fan att vi tappar Bartley!
Hoppas att Fernholm eller Timmy kommer, utöver DT, nu när Kyle verkar körd.
2 backar vars kontrakt gått ut (som DIF tidigare varit intresserade av) är
Johan Fransson
Hannu Pikkarainen
Kanske kan bli intressanta igen.
Johan Fransson
Hannu Pikkarainen
-
Har vi vart intresserade av Hannu? det visste jag inte om faktiskt, är en fd öviks-bo skulle inte vilja se hannu i laget faktiskt av vissa orsaker.robin_dif skrev:2 backar vars kontrakt gått ut (som DIF tidigare varit intresserade av) är
Johan Fransson
Hannu Pikkarainen
- -daniel-
Haha... kan inte låta bli att le lite, du är för rolig! Du tippar hur läget ser ut JUST NU och sätter Modo på 5:e plats? Ska de spela med osynliga mollgan och hans släkt? Att sätta Brynäs på 11:e plats känns också tämligen magstarkt, tycker de har ett ovanligt intressant lag hittils.Mäklaren skrev: Så här ser elitserien ut just nu, om jag får tippa: