Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

AMMC skrev:A-lagskontrakt med Weigel, Erik Gustafsson och Pontus Åberg.

Härligt!
Tre riktigt riktigt bra spelare. Kul att det är klart. Många unga backar under kontrakt nu.
Född till sportchef.
Mäklaren

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

AMMC, du kritiserar Salas för att han "hittar på löner". Du själv uttrycker en del saker som är helt tagna ur luften du också. Exempelvis att "Carlsson var en av elitseriens mest pålitliga spelare". Hur fan vet du det?

DIF gör bort sig gång på gång och Garpen-affären är en skam. Den enda personen i den sportsliga organisationen med bra kontakter i NHL får kicken. Istället sitter division 3-Jan kvar och värvar spets från SSK.

Sköt personliga diskussioner via PM. //Mod.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Härligt!
Sånt är kul att läsa!!! Framtiden!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:AMMC, du kritiserar Salas för att han "hittar på löner". Du själv uttrycker en del saker som är helt tagna ur luften du också. Exempelvis att "Carlsson var en av elitseriens mest pålitliga spelare". Hur fan vet du det?

DIF gör bort sig gång på gång och Garpen-affären är en skam. Den enda personen i den sportsliga organisationen med bra kontakter i NHL får kicken. Istället sitter division 3-Jan kvar och värvar spets från SSK.
Det har jag aldrig skrivit. Du kan väl åtminstone leta ordentligt.

"Division 3-Jan" den var kul, undrar varför en sån klåpare fick jobba för LA Kings flera år. Han kan ju inte ha några bra NHL-kontakter.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vansinnigt skönt att knyta upp Weigel och Åberg. Gustafsson har jag mindre koll på, men han är säkert värdig sitt kontrakt han med!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Vi tar hem..

Bild
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Trevligt med Weigel / Åberg och Gustafsson! Känns som det hade varit tämligen förödande för juniorverksamheten om dessa tre herrar hade valt att krita på för någon annan klubb.
oskais

Inlägg av oskais »

Jag hör mycket om framförallt Weigel och Åberg, själv har jag ganska dålig koll på juniorsidan förutom i slutspelet, är dessa något utöver det vanliga?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

oskais skrev:Jag hör mycket om framförallt Weigel och Åberg, själv har jag ganska dålig koll på juniorsidan förutom i slutspelet, är dessa något utöver det vanliga?
Helt klart är de det. Med tyngd och rutin blir de livsfarliga i A-laget! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Grymt med juniorerna. Speciellt Åberg som jag tror kan komma att överraska i A-laget så tidigt som denna säsong.

Okej, lite offtopic men, herregud vilket jävla superlag Växjö håller på att få ihop. Nu värvade dom nyss Liam Reddox, senast i Edmonton Oilers.

Väldigt off-topic men kul att diskutera.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

android skrev:

Härligt!
Tre riktigt riktigt bra spelare. Kul att det är klart. Många unga backar under kontrakt nu.
Detta var ett riktigt glädjebesked, jag tror som satan på Weigel.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Jim Morrison skrev:Grymt med juniorerna. Speciellt Åberg som jag tror kan komma att överraska i A-laget så tidigt som denna säsong.

Okej, lite offtopic men, herregud vilket jävla superlag Växjö håller på att få ihop. Nu värvade dom nyss Liam Reddox, senast i Edmonton Oilers.

Det vore en dröm om Växjö spöade inavlet från jönköping både gällande inbördes möten och tabellplacering (förutsatt att DIF kommer ännu högre såklart).
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

starvin_marwin skrev:
Jim Morrison skrev:Grymt med juniorerna. Speciellt Åberg som jag tror kan komma att överraska i A-laget så tidigt som denna säsong.

Det vore en dröm om Växjö spöade inavlet från jönköping både gällande inbördes möten och tabellplacering (förutsatt att DIF kommer ännu högre såklart).
Jag tror att vi kommer få vänta på att Växjö tar tronen i småland, ett tag till iaf.

Backsidan ser inte livsfarlig ut direkt och förutom Moran och Kallio är resten oprövade. Reddox är ju en sån kille som inte är ett säkert kort även om han såklart kan bli bra. Större namn och meriter än så har misslyckats på stor rink.

Men de får gärna visa sig hålla bra i ES och framförallt peta ner gnaget!
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:
oskais skrev:Jag hör mycket om framförallt Weigel och Åberg, själv har jag ganska dålig koll på juniorsidan förutom i slutspelet, är dessa något utöver det vanliga?
Helt klart är de det. Med tyngd och rutin blir de livsfarliga i A-laget! :)
Weigel väger 72 kilo. Det är minst sagt i underkant av vad som är acceptabelt för en elitseriespelare.

Jag hoppas verkligen våra fystränare suger tag i honom nu och ställer honom mot väggen. Vill han nå ett steg bortom detta i sin karriär måste han jobba stenhårt med fysiken i sommar.

Weigel, Åberg och Gustafsson skall för övrigt bli fantastiskt roliga att se.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Shitkicker skrev: Weigel väger 72 kilo. Det är minst sagt i underkant av vad som är acceptabelt för en elitseriespelare.

Jag hoppas verkligen våra fystränare suger tag i honom nu och ställer honom mot väggen. Vill han nå ett steg bortom detta i sin karriär måste han jobba stenhårt med fysiken i sommar.
Hoppas och tror att detta inte blir ett problem, släng i killen lite kreatin och ordentligt med pasta bara så går han nog upp några pannor (han är trots allt ynka 19 år, finns mycket att jobba med). Ta en spelare som Tedenby, han är någon cm kortare och bara några kilo tyngre och klarar sig bra i Nordamerika t o m. Inte orolig när det gäller Weigel han kommer bli grym.
Låst