Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

starvin_marwin skrev:
-daniel- skrev: "En riktig ledare offensivt" är inte Hardys melodi för fem öre; det handlar om kollektivet och att alla skall lägga ner ett jävla hästjobb (vilket verkligen inte riktigt skedde förra säsongen).
Fast alla grupper mår bra av tydliga och jävligt duktiga ledargestalter som lyfter laget och visar vägen. Jag tror t.ex. inte Hardy ogillade spelare som Ragge.
Absolut, eller Mackan 09/10 som verkligen visade sig bära laget i prekära lägen (även fast han kanske inte kan kallas ledare). Men att värva någon som uttalat skall vara en ledare och definitivt den som ett spel skall bygga runt är inget som passar in i Hardys filosofi. Var lite mer det jag menade.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel>> Nej precis, forra sasongen var riktigt bedrovlig faktiskt. Latt en av de varsta argangarna jag nagonsin sett och da har jag sett det mesta under tjugo ar. Och nej, det ar inte for att jag har silveraret i farskt minne, det ar hur jag upplevde forra sasongen.
Som tur ar har vi gjort oss av med ett par av de storsta besvikelserna, Widing t.ex.

Mmm, Tjarnas bristfalliga skridskoakning gor honom bara anvandbar i PP, jag haller med dig.

AMMC>> Jo du har ratt. Det hade inte varit okej mot Lassen att saga att han ar pa vag bort innan det ar klart. Det kanske inte ens blir sa ju...

Aja, jag avslutar med ett citat fran Lefflan "We shell overcome". Hors imorgon, nu ska jag bearbeta fotbollsforlusten. ;)
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:
starvin_marwin skrev:
-daniel- skrev: "En riktig ledare offensivt" är inte Hardys melodi för fem öre; det handlar om kollektivet och att alla skall lägga ner ett jävla hästjobb (vilket verkligen inte riktigt skedde förra säsongen).
Fast alla grupper mår bra av tydliga och jävligt duktiga ledargestalter som lyfter laget och visar vägen. Jag tror t.ex. inte Hardy ogillade spelare som Ragge.
Absolut, eller Mackan 09/10 som verkligen visade sig bära laget i prekära lägen (även fast han kanske inte kan kallas ledare). Men att värva någon som uttalat skall vara en ledare och definitivt den som ett spel skall bygga runt är inget som passar in i Hardys filosofi. Var lite mer det jag menade.
Ja det är väl mer så att Hardy kanske inte tycker att det finns utrymme för en kille som t.ex Klasen. Som har ett rykte om att spela för sig själv snarare än för laget. Något som jag anser att Möller visade lite tendenser på i JVM, även om det inte är så mycket att gå på för att göra en solid bedömning.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
-daniel- skrev:
starvin_marwin skrev:
Ja det är väl mer så att Hardy kanske inte tycker att det finns utrymme för en kille som t.ex Klasen. Som har ett rykte om att spela för sig själv snarare än för laget. Något som jag anser att Möller visade lite tendenser på i JVM, även om det inte är så mycket att gå på för att göra en solid bedömning.
Har spekulerat i de banorna själv... tror det kan ligga en hel del i det.

Möller har jag ingen direkt koll på så kan inte uttala mig om honom, dock.

EDIT: När det gäller Möller tror jag egentligen det fanns fler aspekter, en kan vara att DIF inte riktigt tyckte han va värd de pengarna som han säkert krävde (eller snarare kunde bli erbjuden på andra håll). Tror helt enkelt inte man tyckte han var tillräckligt bra för att bjuda över konkurrenterna.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:EDIT: När det gäller Möller tror jag egentligen det fanns fler aspekter, en kan vara att DIF inte riktigt tyckte han va värd de pengarna som han säkert krävde (eller snarare kunde bli erbjuden på andra håll). Tror helt enkelt inte man tyckte han var tillräckligt bra för att bjuda över konkurrenterna.
Hur mycket kan bonnhållan Skellefteå ha erbjudit honom? Lär inte ha varit några större summor precis.
Han lär väl tjäna samma summa pengar som typ Carlsson, det hade inte förvånat mig det minsta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:
-daniel- skrev:EDIT: När det gäller Möller tror jag egentligen det fanns fler aspekter, en kan vara att DIF inte riktigt tyckte han va värd de pengarna som han säkert krävde (eller snarare kunde bli erbjuden på andra håll). Tror helt enkelt inte man tyckte han var tillräckligt bra för att bjuda över konkurrenterna.
Hur mycket kan bonnhållan Skellefteå ha erbjudit honom? Lär inte ha varit några större summor precis.
Han lär väl tjäna samma summa pengar som typ Carlsson, det hade inte förvånat mig det minsta.
Nu vet vi ju inga summor men du är medveten om att SAIK tappade Lehtonen? Möller lär väl delvis vara tänkt som en ersättare... vi pratar inte kaffepengar hursomhelst.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev:
Det börjar bli fett tjatigt nu, jag vet.

Men det är verkligen skönt att du fortsätter med snacket om Carlssons lön, nu när vi rett ut att du har full koll på summorna.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

AMMC skrev:
Salas skrev:
Det börjar bli fett tjatigt nu, jag vet.

Men det är verkligen skönt att du fortsätter med snacket om Carlssons lön, nu när vi rett ut att du har full koll på summorna.
Klockrent
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Skulle vara sjukt kul om vi mot alla odds skulle vinna guld med detta lag. Vissa här inte borde fan inte fira utan sörja isf så mycket endel sågar allt som DIF gör
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Nu vet vi ju inga summor men du är medveten om att SAIK tappade Lehtonen? Möller lär väl delvis vara tänkt som en ersättare... vi pratar inte kaffepengar hursomhelst.
Fast Lehtonen kom ju knappast till Skellefteå som en stjärna. Säsongen innan han kom till Skellefteå så gjorde han 50 poäng på 78 matcher i AHL. Han utvecklades och spelade över allas förväntan.
Som sagt, jag vet inte vad Carlsson tjänar, men jag säger väl så här då, jag tror inte Möller tjänar mer än 200k/månaden i Skellefteå.
oskais

Inlägg av oskais »

Salas skrev:Som sagt, jag vet inte vad Carlsson tjänar, men jag säger väl så här då, jag tror inte Möller tjänar mer än 200k/månaden i Skellefteå.
Det där tror jag dock inte på alls. Om det är så pass många ES-klubbar som rycker i honom tror jag inte han nöjer sig med 200 lax i månaden. Man blir inte rik på att spela i AHL, så han väljer nog efter plånboken.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

oskais skrev:Det där tror jag dock inte på alls. Om det är så pass många ES-klubbar som rycker i honom tror jag inte han nöjer sig med 200 lax i månaden. Man blir inte rik på att spela i AHL, så han väljer nog efter plånboken.
Skellefteå kan omöjligtvis förfoga över resurser så att dom kan betala Möller så mycket mer än 200k/månaden. När dom skrev kontrakt med Joakim Lindström, så fick han enligt vissa uppgifter ca 280k/månaden, vilket då var den överlägset högsta lönen som Skellefteå någonsin delat ut.
Så dom har en dyr spelare i förstakedjan, samt att dom tappar en relativt dålig center med en hög lön i form av Warg som även han ska ersättas. Utöver detta så förlorar dom elitseriens kanske bästa back (Rundblad), samt att Tim Erixon och Adam Larsson riskerar att försvinna. Så nej, jag tror inte att Skellefteå gav Möller en monsterlön, för att då hade dom varit fullständigt körda om Erixon och Larsson väljer NHL.
Skellefteå lär därför avvakta tills besked från NHL ges innan dom värvar ytterligare. Möller valde den staden som han ansåg sig passa hans utveckling bäst med all säkerhet, och Skellefteå var därför ett utmärkt klubbval. Drömmer man om NHL spel så går man inte som 22 åring till Hv71 och får lite speltid i PP.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Eftersom Bartley's och Kyle's agent, Dan Plante, i någon intervju nämnde att han gärna skulle hjälpa till med att hitta en ersättare för "Vic-the prick" roade jag (nåja) mig lite med att kolla upp vilka andra backar han egentligen har som klienter i förhoppning att snubbla över ett riktigt guldkorn vi alla kunde fantisera lite om att locka över pölen. Jag blev inte jätteexalterad, om jag säger så. Resultatet redovisas nog egentligen mest för att ni skall få hylla min ambitiösa insats. :wink:

Följande backar finns i hans stall:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9169 Andy Greene
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17699 Davis Drewiske
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34337 Zach Miskovic
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32544 J.P. Testwuide
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9310 Nigel Williams

Av de här herrarna är det väl bara Andy Greene som jag tycker känns lockande, han är unrestricted free agent men chansen att han hamnar här är väl i princip obefintlig. Nej, det här företaget gav inte mycket av värde. Sorry.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

A-lagskontrakt med Weigel, Erik Gustafsson och Pontus Åberg.

Härligt!
Låst