Skönt att höra att ekonomin inte är käpprätt åt helvete iaf.cragnotti skrev:Marie har tagit ett snack med Tommy Engström.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
Nu skulle man bara vilja höra Järlan prata också!
Skönt att höra att ekonomin inte är käpprätt åt helvete iaf.cragnotti skrev:Marie har tagit ett snack med Tommy Engström.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
Rimligt vis borde man ju kunna kräva åtminstone hårt jobb hela tiden - oavsett "status". Lutar nog lite åt Sunnes variant. Tror ju inte att Hardy hade hade lidit av att ha en bunt stjärnor i laget men samtidigt så är han nog inte speciellt missnöjd med den profillösa grå massan som ska kämpa hårt för att undvika kvalserien...Jim Morrison skrev:Vem vet? Men vem säger att Niklas Persson inte jobbar lika hårt som Mattias Carlsson? Bara för att man är en duktig hockeyspelare, eller en superstjärna som du säger, så behöver man väl inte jobba mindre hårt för det?sunne skrev:Fick inga svar förut: Hur mycket har Hardy med värvningarna att göra? Är det inte så att Hardy hellre ser en trupp utan superstjärnor, och istället hårt arbetande och lojala spelare!?
Blir inte riktigt klok på den intervjun. "Då hade vi redan gått vidare med andra spelare", "då fanns det inte plats för Tellan"..... Suck.Jim Morrison skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Katastrof, katastrof, katastrof. Värsta är ju att den enda bonusen vi kunde få mer denna sillyn i Kim Johnsson försvinner i och med att Garpenlöv försvinner?
Vad är det som är så svårt? Vi valde Wesslau, alltså finns det inte plats för Tellqvist.starvin_marwin skrev:Blir inte riktigt klok på den intervjun. "Då hade vi redan gått vidare med andra spelare", "då fanns det inte plats för Tellan"..... Suck.Jim Morrison skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Katastrof, katastrof, katastrof. Värsta är ju att den enda bonusen vi kunde få mer denna sillyn i Kim Johnsson försvinner i och med att Garpenlöv försvinner?
Sportchefer ska alltid hävda att man har minimalt med resurser att röra sig med.-daniel- skrev:Underförstått så förstår man ju att vi inte har stängt för ytterligare en forward, som ersättare för Nisse alltså eftersom han pratar om att man "inte räknar med Hannula". Inget om att truppen nu är stängd osv.
Men blir däremot mer orolig över det Järlan nämner om Bartley att man fick till en så bra deal, det betyder att vi antagligen inte har så där värst mycket kulor för att lösa ersättningliraren för Vic. Det man hoppas på så jävla hårt är Kim Johnsson; tror inte han skulle kräva allt för mycket pengar... Att Garpenlöv hade kontakten spelar ju inte den minsta roll skulle jag tro.
Jag håller för visso helt med, men tycker JJ uttrycker sig som att man faktiskt verkligen fick till ett fördelaktigt (för DIF, vill säga) kontrakt med Bartley...AMMC skrev:Sportchefer ska alltid hävda att man har minimalt med resurser att röra sig med.-daniel- skrev:Underförstått så förstår man ju att vi inte har stängt för ytterligare en forward, som ersättare för Nisse alltså eftersom han pratar om att man "inte räknar med Hannula". Inget om att truppen nu är stängd osv.
Men blir däremot mer orolig över det Järlan nämner om Bartley att man fick till en så bra deal, det betyder att vi antagligen inte har så där värst mycket kulor för att lösa ersättningliraren för Vic. Det man hoppas på så jävla hårt är Kim Johnsson; tror inte han skulle kräva allt för mycket pengar... Att Garpenlöv hade kontakten spelar ju inte den minsta roll skulle jag tro.
Det ena utesluter inte det andra. Framförallt så understryker det ju argumentet att vi inte är beredda att överbetala för att ersätta honom.-daniel- skrev:Jag håller för visso helt med, men tycker JJ uttrycker sig som att man faktiskt verkligen fick till ett fördelaktigt (för DIF, vill säga) kontrakt med Bartley...AMMC skrev:Sportchefer ska alltid hävda att man har minimalt med resurser att röra sig med.-daniel- skrev:Underförstått så förstår man ju att vi inte har stängt för ytterligare en forward, som ersättare för Nisse alltså eftersom han pratar om att man "inte räknar med Hannula". Inget om att truppen nu är stängd osv.
Nä, men det är ju just grejen. Är vi inte beredda att betala (och det alltså inte bara handlar om ett förhandlingsknep från Järlan) så tror jag det kommer bli knepigt att få tag på en back med de egenskaper man söker. Lär bli lite mer av en chansning, är min gissning.AMMC skrev:Det ena utesluter inte det andra. Framförallt så understryker det ju argumentet att vi inte är beredda att överbetala för att ersätta honom.-daniel- skrev:Jag håller för visso helt med, men tycker JJ uttrycker sig som att man faktiskt verkligen fick till ett fördelaktigt (för DIF, vill säga) kontrakt med Bartley...AMMC skrev:Sportchefer ska alltid hävda att man har minimalt med resurser att röra sig med.-daniel- skrev:Underförstått så förstår man ju att vi inte har stängt för ytterligare en forward, som ersättare för Nisse alltså eftersom han pratar om att man "inte räknar med Hannula". Inget om att truppen nu är stängd osv.
Det blir intressant att se vart det landar!-daniel- skrev: Nä, men det är ju just grejen. Är vi inte beredda att betala (och det alltså inte bara handlar om ett förhandlingsknep från Järlan) så tror jag det kommer bli knepigt att få tag på en back med de egenskaper man söker. Lär bli lite mer av en chansning, är min gissning.
Tror nog också det, faktiskt...AMMC skrev:Det blir intressant att se vart det landar!-daniel- skrev: Nä, men det är ju just grejen. Är vi inte beredda att betala (och det alltså inte bara handlar om ett förhandlingsknep från Järlan) så tror jag det kommer bli knepigt att få tag på en back med de egenskaper man söker. Lär bli lite mer av en chansning, är min gissning.
Jag tror att vi har pengar över för både DT, en back till och troligtvis ytterligare en forward. Forwarden lär vi avvakta med tills det dyker upp en "can't miss" (Ante, Hannula etc).
Jag kan, för allt i världen, inte förstå hur det inte kan finnas pengar kvar till både Daniel Tjärnqvist + back (+klassforward) med tanke på att vi har samma spelarbudget som förra säsongen. Antingen har Almtorp, Carlsson och M. Tjärnqvist fått REJÄLT betalt och borde således producera därefter eller så är det kanske så att Hannula mfl spelade gratis förra säsongen..?-daniel- skrev:Nä, men det är ju just grejen. Är vi inte beredda att betala (och det alltså inte bara handlar om ett förhandlingsknep från Järlan) så tror jag det kommer bli knepigt att få tag på en back med de egenskaper man söker. Lär bli lite mer av en chansning, är min gissning.AMMC skrev:Det ena utesluter inte det andra. Framförallt så understryker det ju argumentet att vi inte är beredda att överbetala för att ersätta honom.-daniel- skrev:Jag håller för visso helt med, men tycker JJ uttrycker sig som att man faktiskt verkligen fick till ett fördelaktigt (för DIF, vill säga) kontrakt med Bartley...AMMC skrev:Sportchefer ska alltid hävda att man har minimalt med resurser att röra sig med.-daniel- skrev:Underförstått så förstår man ju att vi inte har stängt för ytterligare en forward, som ersättare för Nisse alltså eftersom han pratar om att man "inte räknar med Hannula". Inget om att truppen nu är stängd osv.
När har jag sagt att något är svårt? Jag blir inte klok på att man inte på allvar utvärderade Tellan (tror inte han hade varit mkt dyrare än Wesslan och han vill uppenbarligen hem), jag blir heller inte klok på att man väldigt hastigt gjorde klart med Carlsson och Almtorp och därmed inte hade en ordentlig möjlighet att vara med och bjuda på t.ex. Möller. Men till viss del slår du huvudet på spiken, det är inte svårt att bli fundersam gällande valen vi gjort i årets silly..AMMC skrev:Vad är det som är så svårt? Vi valde Wesslau, alltså finns det inte plats för Tellqvist.starvin_marwin skrev:Blir inte riktigt klok på den intervjun. "Då hade vi redan gått vidare med andra spelare", "då fanns det inte plats för Tellan"..... Suck.Jim Morrison skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Som posterna över spekulerat i så finns det nog trots allt lite pengar kvar.cragnotti skrev: Jag kan, för allt i världen, inte förstå hur det inte kan finnas pengar kvar till både Daniel Tjärnqvist + back (+klassforward) med tanke på att vi har samma spelarbudget som förra säsongen. Antingen har Almtorp, Carlsson och M. Tjärnqvist fått REJÄLT betalt och borde således producera därefter eller så är det kanske så att Hannula mfl spelade gratis förra säsongen..?