Hej då Victor Bartley!
- Lee Harvey Oswald
Re: Hej då Victor Bartley!
-Det har aldrig varit nåt, & nu är det slut...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bekräftat nu!!!!+ Läs längre ned ingen Kyle Klubertanz
Bartley klar för NHL
Djurgården: ”Det hade
vi inte räknat med…”
Nu är det klart: Victor Bartley, 23, lämnar Djurgården – utan att ha spelat en enda match.
Backförvärvet är överens med Nashville Predators i NHL.
– Det här hade vi inte räknat med, säger Dif:s klubbdirektör Tommy Engström.
Han värvades tillsammans med Jonas Almtorp som Djurgårdens första nyförvärv inför nästa säsong.
Men det blir inga matcher i Dif-tröjan för kanadensaren Victor Bartley.
23-åringen – som gjorde succé i Rögle i vintras – har kommit överens om ett tvåårskontrakt med NHL-klubben Nashville Predators och blir lagkamrat med ”årets rookie” i elitserien, Mattias Ekholm.
”Hade varit en jättetillgång”
– Det här hade vi inte räknat med när vi sajnade honom, så det känns lite typiskt, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström till Sportbladet.
– Jag tror att ”Vic” hade varit en jättetillgång för oss. Men vi fick reda på NHL-intresset ganska tidigt ändå och har varit förberedda på att vi måste hitta en ny back.
Dif ville att ersättaren skulle heta Kyle Klubertanz – som likt Bartley lämnade stockholmarna för NHL i fjol.
Men så blir det inte.
Ingen Kyle Klubertanz
– Nej, hans agent har meddelat att Kyle vill stanna i Montreal en säsong till, så vi har räknat bort det spåret. Men nästa år kan han bli intressant igen – det är en väldigt bra spelare, säger Engström.
Däremot ser Djurgården ut att komma allt närmare ett kontrakt med KHL-backen Daniel Tjärnqvist.
– Jag pratade med honom så sent som i fredags och vi ska höras vidare nu i veckan. Men han är inte tänkt som en ersättare till Bartley – Tjärnqvist vill vi ha i alla fall.
Bartley klar för NHL
vi inte räknat med…”
Nu är det klart: Victor Bartley, 23, lämnar Djurgården – utan att ha spelat en enda match.
Han värvades tillsammans med Jonas Almtorp som Djurgårdens första nyförvärv inför nästa säsong.
23-åringen – som gjorde succé i Rögle i vintras – har kommit överens om ett tvåårskontrakt med NHL-klubben Nashville Predators och blir lagkamrat med ”årets rookie” i elitserien, Mattias Ekholm.
– Det här hade vi inte räknat med när vi sajnade honom, så det känns lite typiskt, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström till Sportbladet.
– Jag tror att ”Vic” hade varit en jättetillgång för oss. Men vi fick reda på NHL-intresset ganska tidigt ändå och har varit förberedda på att vi måste hitta en ny back.
Dif ville att ersättaren skulle heta Kyle Klubertanz – som likt Bartley lämnade stockholmarna för NHL i fjol.
Men så blir det inte.
Ingen Kyle Klubertanz
– Nej, hans agent har meddelat att Kyle vill stanna i Montreal en säsong till, så vi har räknat bort det spåret. Men nästa år kan han bli intressant igen – det är en väldigt bra spelare, säger Engström.
Däremot ser Djurgården ut att komma allt närmare ett kontrakt med KHL-backen Daniel Tjärnqvist.
– Jag pratade med honom så sent som i fredags och vi ska höras vidare nu i veckan. Men han är inte tänkt som en ersättare till Bartley – Tjärnqvist vill vi ha i alla fall.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vad var det i inlägget jag skrev om Bartley (där jag också skrev att det inte skulle bli någon Kyle i Djurgården i vinter) när han hade skrivit på som folk inte förstår?DIF SJÖSTADEN skrev:Bekräftat nu!!!!+ Läs längre ned ingen Kyle Klubertanz
Bartley klar för NHL
vi inte räknat med…”
Men så blir det inte.
Ingen Kyle Klubertanz
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Det verkade för bra för att vara sant för mig, skit att han sticker. Vad fan ska NHL finnas för 

- Lee Harvey Oswald
Äh, blir spännande att se vad ersättaren heter (om det nu blir nån)
Ställde mig aldrig i hyllningskörerna när Vic värvades.
I offensiven definitivt en "rolig typ att se på",
Men i defensiven......Ooooh Herre min skapare!.
I det 5-6 matcher jag såg med Rbk i kvalserien så påminde han en hel del om R.Lintner.
Spelar med inga marginaler alls, i princip aldrig på kropp & har en förkärlek till "klubb-virkning/petning" i hopp om att försöka återta pucken.
Tror att Bartley hade producerat en del i PP, men annars Not So Much
Ställde mig aldrig i hyllningskörerna när Vic värvades.
I offensiven definitivt en "rolig typ att se på",
Men i defensiven......Ooooh Herre min skapare!.
I det 5-6 matcher jag såg med Rbk i kvalserien så påminde han en hel del om R.Lintner.
Spelar med inga marginaler alls, i princip aldrig på kropp & har en förkärlek till "klubb-virkning/petning" i hopp om att försöka återta pucken.
Tror att Bartley hade producerat en del i PP, men annars Not So Much
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tjarrå Virre, hare så kult i AHL!
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Det var ju inga muntra besked direkt...
Det är alltså bekräftat att man inte ens har försökt med Möller.
Dessutom var det Garpen som skötte kontakterna med Kim Johnsson och Garpen har ju fått sparken nu...
Och ersättaren till Bartley.... Blir de pengar som finns över efter Tjärnqvist...
Herregud säger jag bara.
Tellqvist kan jag inte säga så mycket om. Där verkar de vara eniga och har säkert en bra motivering.
Vem sitter med planen!? Vem kan svara på vad tanken kring lagbygget är?
EDIT: Ooops fel tråd. Kan mod flytta till Silly?
Dessutom var det Garpen som skötte kontakterna med Kim Johnsson och Garpen har ju fått sparken nu...
Och ersättaren till Bartley.... Blir de pengar som finns över efter Tjärnqvist...
Herregud säger jag bara.
Tellqvist kan jag inte säga så mycket om. Där verkar de vara eniga och har säkert en bra motivering.
EDIT: Ooops fel tråd. Kan mod flytta till Silly?
Senast redigerad av isolerad den 2011-05-23 18:22:30, redigerad totalt 1 gånger.
i
Det vore TJÄNSTEFEL av Järlan att snacka om att vi minsann har en massa pengar att göra av med. Och har han något intressant på gång som inte är av allmän kännedom (som DT) så håller de med all rätt knäpptyst om det. Tänk ett varv till nu.isolerad skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Herregud säger jag bara.
Jag är trög. Exakt vad i min text syftar du på?AMMC skrev:Det vore TJÄNSTEFEL av Järlan att snacka om att vi minsann har en massa pengar att göra av med. Och har han något intressant på gång som inte är av allmän kännedom (som DT) så håller de med all rätt knäpptyst om det. Tänk ett varv till nu.isolerad skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Herregud säger jag bara.
i
Han säger att ersättaren för Bartley får bli nåt för "pengarna som blir över". Det är ingenting negativt, han ska uttrycka sig så. Både DT och andra förhandlingspartners ska inte få intrycket att vi är beredda att betala vad som helst. Basic förhandlingstaktik...isolerad skrev:Jag är trög. Exakt vad i min text syftar du på?AMMC skrev:Det vore TJÄNSTEFEL av Järlan att snacka om att vi minsann har en massa pengar att göra av med. Och har han något intressant på gång som inte är av allmän kännedom (som DT) så håller de med all rätt knäpptyst om det. Tänk ett varv till nu.isolerad skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Herregud säger jag bara.
Helt otroligt att Svenska Ishockeyförbundet tillåter sådana saker som dessa. Att NHL bara kan gå o rycka vad som helst hur som helst! O i slutändan blir det bara agenten som tjänar på det. Agenter=H*ror!
- -daniel-
Som jag förstått det flaggade agenten + Bartley om att det redan tidigt fanns intresse från NHL, då borde man åtminstone inte stå helt handfallen. Således kan jag personligen tycka man borde ha haft en hel del krokar ute efter ytterligare en back om nu Vic skulle visa sig sticka...JesperDIF skrev:Helt otroligt att Svenska Ishockeyförbundet tillåter sådana saker som dessa. Att NHL bara kan gå o rycka vad som helst hur som helst! O i slutändan blir det bara agenten som tjänar på det. Agenter=H*ror!
Sen kan man tycka vad man vill om NHL men alla vet om förutsättningarna och spelar efter samma regelverk.
Jag är fortfarande trög. Han säger ju i princip att DT får kosta vad han kosta vill? Han ger just det intrycket att DIF är beredda att betala vad som helst för DT.AMMC skrev:Han säger att ersättaren för Bartley får bli nåt för "pengarna som blir över". Det är ingenting negativt, han ska uttrycka sig så. Både DT och andra förhandlingspartners ska inte få intrycket att vi är beredda att betala vad som helst. Basic förhandlingstaktik...isolerad skrev:Jag är trög. Exakt vad i min text syftar du på?AMMC skrev:Det vore TJÄNSTEFEL av Järlan att snacka om att vi minsann har en massa pengar att göra av med. Och har han något intressant på gång som inte är av allmän kännedom (som DT) så håller de med all rätt knäpptyst om det. Tänk ett varv till nu.isolerad skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Herregud säger jag bara.
Skickar snarare signalen till andra spelare: Kom inte hit! Det finns bara kaffepengar kvar efter DT!
Lite överdrivet..
i
- -daniel-
Tycker du övertolkar det hela; Tjärnqvist är prio ett och en spelare DIF har velat ha X antal säsonger. Klart att han får kosta mer än någon random-back.isolerad skrev:Jag är fortfarande trög. Han säger ju i princip att DT får kosta vad han kosta vill? Han ger just det intrycket att DIF är beredda att betala vad som helst för DT.AMMC skrev:Han säger att ersättaren för Bartley får bli nåt för "pengarna som blir över". Det är ingenting negativt, han ska uttrycka sig så. Både DT och andra förhandlingspartners ska inte få intrycket att vi är beredda att betala vad som helst. Basic förhandlingstaktik...isolerad skrev:Jag är trög. Exakt vad i min text syftar du på?AMMC skrev:Det vore TJÄNSTEFEL av Järlan att snacka om att vi minsann har en massa pengar att göra av med. Och har han något intressant på gång som inte är av allmän kännedom (som DT) så håller de med all rätt knäpptyst om det. Tänk ett varv till nu.isolerad skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Herregud säger jag bara.
Skickar snarare signalen till andra spelare: Kom inte hit! Det finns bara kaffepengar kvar efter DT!
Lite överdrivet..
Ja lite överdrivet kanske. Sen sköts ju sådant här via agenter, gissar att t.ex en transatlant inte har en aning om vad Järlefelt ska ha sagt i en intervju. Agenterna vet att vi letar efter någon, vi kommer försöka få en så bra spelare för så lite pengar som möjligt. Precis som det ska vara.isolerad skrev:Jag är fortfarande trög. Han säger ju i princip att DT får kosta vad han kosta vill? Han ger just det intrycket att DIF är beredda att betala vad som helst för DT.AMMC skrev:
Han säger att ersättaren för Bartley får bli nåt för "pengarna som blir över". Det är ingenting negativt, han ska uttrycka sig så. Både DT och andra förhandlingspartners ska inte få intrycket att vi är beredda att betala vad som helst. Basic förhandlingstaktik...
Lite överdrivet..