Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Struten »

Har varit en lite tråkig "forum-epok" den senaste tiden med knappt några glada nyheter alls och en väldans massa gnäll. Tror folk (förhoppningsvis) kommer bli en smula gladare när Tjärna presenteras. Kan ge en liten energi likt: "äh va fan, nu kör vi!".

En liten men glad nyhet är att sportbladets sillyblogg säger att vi kommer tjäna en slant på Bartley-affären. Får hoppas att det stämmer vilket det borde göra.

Så ni som trodde på att vi skulle få nada kan väl ta och suga på den här morgonkaramellen och ha en skön start på veckan!
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

reservjesus skrev:
mb81 skrev:
reservjesus skrev:Samma budget som förra året. Vi är ju inte ens i närheten av att ha samma spelartrupp.
Hur menar du då? Meritmässigt eller hur de verkligen spelade?
Jag menar självklart meritmässigt. Sen är det ju inget som säger att man presterar bara för man har bra lag på pappret men ändå.
Jo men hur presterde de som har försvunnit då? Widing, Kronwall, Eklund, Hannula, Kruger, Owuya, Ekman(räknar inte in honom nästa år), riddarn???

De jag kommer sakna av desssa är Hannula, Kruger och Owuya men är ganska säker på att årets trupp kommer sluta minst sexa som förra året. Jämför med alla andra lag också. Tycker ingt lag har blivit så mycket bättre. Möjligen modo men de kommer väl försätta sig i stora ekonomiska problem!
DIF SJÖSTADEN

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

mb81 skrev:
reservjesus skrev:
mb81 skrev:
reservjesus skrev:Samma budget som förra året. Vi är ju inte ens i närheten av att ha samma spelartrupp.
Hur menar du då? Meritmässigt eller hur de verkligen spelade?
Jag menar självklart meritmässigt. Sen är det ju inget som säger att man presterar bara för man har bra lag på pappret men ändå.
Jo men hur presterde de som har försvunnit då? Widing, Kronwall, Eklund, Hannula, Kruger, Owuya, Ekman(räknar inte in honom nästa år), riddarn???

De jag kommer sakna av desssa är Hannula, Kruger och Owuya men är ganska säker på att årets trupp kommer sluta minst sexa som förra året. Jämför med alla andra lag också. Tycker ingt lag har blivit så mycket bättre. Möjligen modo men de kommer väl försätta sig i stora ekonomiska problem!

Är Tim Sandberg en fullvärdig ersättare till Gustaf om han går sönder?är Almtorp en lika bra och ledande spelare som Kruger?är Carlsson lika bra som Hannula?Vad händer om Tjärna Sr tackar nej?Vem ska leda laget?
Just nu håller truppen AS klass
DIF SJÖSTADEN

Nu har jag fått svar från JJ, se nedan

Hej XX

Jag kan svara på de sportsliga frågorna, de andra ligger på andras bord: Daniel Tjärnqvist vill vi ha in i laget. Nisse räknar vi inte kunna spela kommande säsong. Victor Bartley är mkt tråkigt att missa då vi tror mkt på honom, blir det så får vi leta en back till.

Med vänlig hälsning

Janne J

Från: XX [mailto:XX]
Skickat: den 22 maj 2011 13:07
Till: Järlefelt Jan
Ämne: Ekonomiska problem

Hej,

Slänger iväg detta mail och hoppas ni svarar,inte i detalj men på ngt sätt iaf.
Är det åt h-e med DIFs ekonomi eller hur ser det ut?
Om man jämför årets trupp med förra året så måste ju denna vara avsevärt mkt billigare,eller hur ligger det till.

Sitter DIF i skiten ordentligt?är det anledningen till truppen?är det anledningen till att Garpen fick gå?

Vi har om Lassen drar 3 backar som ska in,är Daniel Tjärnqvist en av dom?
Vad händer?är vi i samma sits som 05/06 nu?räknar vi in Nisse i årets trupp och betalar vi för honom?

Tacksam för svar!

Med Vänliga Hälsningar

XX
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av supreme »

mb81 skrev:Tycker ingt lag har blivit så mycket bättre. Möjligen modo men de kommer väl försätta sig i stora ekonomiska problem!
Finns inte en chans att Modo tar sig vatten över huvudet nu när Foppa (och Näslund) på allvar är en del av klubben. Han kommer slanta ut egen ficka om så krävs.
mb81

Inlägg av mb81 »

supreme skrev:
mb81 skrev:Tycker ingt lag har blivit så mycket bättre. Möjligen modo men de kommer väl försätta sig i stora ekonomiska problem!
Finns inte en chans att Modo tar sig vatten över huvudet nu när Foppa (och Näslund) på allvar är en del av klubben. Han kommer slanta ut egen ficka om så krävs.
Kan mycket väl vara så. Vi får väl hoppas att Sudden gör samma sak hos oss då!
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Magnutz skrev:
jokohanho skrev:Usch, jag gillar inte denna silly season. Har en otäck känsla i magen.

Det är för mycket negativt som hänt Djurgården sedan Nisse åkte på sin stroke. Inte för jag tvivlar på våra nyförvärv, men ändå... Vi sitter i en tuff sits nu känns det som!
Misströsta inte. Visst var det länge sen vi vann Guldet men vi är DIF. Det räcker för mig. Årets lag kommer att slå ur underläge, till viss del, men det ser jag som en positiv sak. S10/11 hade laget stora förväntningar på sig och det gick ju som vi vet inte speciellt bra. I år kan laget spela utan den pressen och det är precis, tror jag, vad vi behöver. Det och en fältherre på isen.

Så, upp med hakan nu så ser vi tiden an. Medan modoiter och kaffebönder går en sedvanligt mörk höst till mötes marscherar vi mot en ljus och skön årstid!

Poetiskt?! :)

För alltid - Oavsett
Misstolka mig inte. Laget i sig har jag fortfarande tron på, faktiskt. Ska bli intressant att se Carlsson faktiskt, hur han fungerar i Djurgården, tror faktiskt (om han får den speltid som krävs) att han kan ta nästa steg i karriären, han spelar ju trots allt inte under någon större press som Widing gjorde, för i det stora hela är ju dessa två herrar ganska så lika varandra i spelet. Kämpar hårt och har ett bra skott.

Det jag menar är att i jämförelse med förra året, har det hänt många tråkiga saker kring laget, inte bara ute på isen. Då menar jag framför allt det som pågår i juniorverksamheten. Sörensen och Krüger. Jag vet att det redan gnällts mycket om detta, men det känns inte bra helt enkelt. Jag hoppas på lite positiva besked snart. :)
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

mb81 skrev:
supreme skrev:

Till en början med kanske han skulle ansluta till klubben först! Innan han pumpar in en massa pengar. Bara närvaron hade varit viktigare än vad pengarna är tror jag.
DIF SJÖSTADEN

jokohanho skrev:
mb81 skrev:
supreme skrev:

Till en början med kanske han skulle ansluta till klubben först! Innan han pumpar in en massa pengar. Bara närvaron hade varit viktigare än vad pengarna är tror jag.

En viss skillnad tror jag på:

Tjena X Janne J. från Djurgårn här....

eller

Tjena X Sudden här...visst vill du komma till DIF i år?
DIF SJÖSTADEN

Bekräftat nu!!!!+ Läs längre ned ingen Kyle Klubertanz

Bartley klar för NHL

Djurgården: ”Det hade
vi inte räknat med…”
Nu är det klart: Victor Bartley, 23, lämnar Djurgården – utan att ha spelat en enda match.

Backförvärvet är överens med Nashville Predators i NHL.

– Det här hade vi inte räknat med, säger Dif:s klubbdirektör Tommy Engström.

Han värvades tillsammans med Jonas Almtorp som Djurgårdens första nyförvärv inför nästa säsong.

Men det blir inga matcher i Dif-tröjan för kanadensaren Victor Bartley.

23-åringen – som gjorde succé i Rögle i vintras – har kommit överens om ett tvåårskontrakt med NHL-klubben Nashville Predators och blir lagkamrat med ”årets rookie” i elitserien, Mattias Ekholm.

”Hade varit en jättetillgång”
– Det här hade vi inte räknat med när vi sajnade honom, så det känns lite typiskt, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström till Sportbladet.

– Jag tror att ”Vic” hade varit en jättetillgång för oss. Men vi fick reda på NHL-intresset ganska tidigt ändå och har varit förberedda på att vi måste hitta en ny back.

Dif ville att ersättaren skulle heta Kyle Klubertanz – som likt Bartley lämnade stockholmarna för NHL i fjol.

Men så blir det inte.

Ingen Kyle Klubertanz
– Nej, hans agent har meddelat att Kyle vill stanna i Montreal en säsong till, så vi har räknat bort det spåret. Men nästa år kan han bli intressant igen – det är en väldigt bra spelare, säger Engström.

Däremot ser Djurgården ut att komma allt närmare ett kontrakt med KHL-backen Daniel Tjärnqvist.

– Jag pratade med honom så sent som i fredags och vi ska höras vidare nu i veckan. Men han är inte tänkt som en ersättare till Bartley – Tjärnqvist vill vi ha i alla fall.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tråkigt att inte Kyle kommer som ersättare, vet inte vad marknaden har att erbjuda i övrigt... Man undrar ju också hur stor den här "ersättningen" från NHL blir för Bartleys del, är det kaffepengar eller är det en rejäl slant? Om det senare stämmer får man väl lägga vartenda tillgängligt öre på att hitta en stabil sista backpjäs in.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag minns förra säsongen när Kronwall inte var tänkt som ersättare till Ragge, men så blev fallet i alla fall...

Bara att hoppas på att vi får in en riktig klassback istället för Bartley (och även in med DT såklart)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Blir väl Fernholm eller timmy då? Eller finns detnågra andra som kan vara aktuella???

Sen Kim på det som bonus skulle sitta så jävla fint!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Bye bye Bartley. Och ingen Kyle. Troligt att Lassen stannar antar jag. Fan.

Tjärna Sr, Timmy P, Fernholm samt okända AHL-backar kvar att hoppas på. Ev. Kim också.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Alltså, kan det vara en värre silly season än vad det är nu? Detta är fan parodi på hög nivå.
- Oscar Möller till Skellefteå.
- Mikael Tellqvist får nobben.
- Vi värvar Bartley, en kille som sedan drar till NHL.
- Kyle vill inte tillbaka.
- Vi sitter med Ekmans svindyra lön.
- Två mediokra och kraftigt överbetalda SSK-spelare ansluter till Djurgården.
- Kim Johnsson ryktades vara på väg in, men det stämde förmodligen inte.
- Lassen ryktades vara på väg ut, men det stämde förmodligen inte heller.
- Boumedienne ryktades vara på väg ut, men icke, han vill suga ut mer pengar ur Djurgården.
- Tjärnqvist verkar ha fått en kraftig löneförhöjning.

Det känns jävligt tryggt att vara Djurgårdare...
Låst