Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- reservjesus
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Förstår fortfarande inte varför man betalar överpriser till spelare som Almtorp,Carlsson och Tjärnqvist. Vet man inte värdet av spelarna eller har de för hög tro på sig själva som kräver mycket?
clowns to the left of me, jokers to the right
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kanske för att du har stavat fel på hans e-mail adress?DIF SJÖSTADEN skrev:Kall-El skrev:"samma budget för laget som förra säsongen"
Om det stämmer vill jag veta vart pengarna tagit vägen?
Hur har lönebudgeten fördelats mellan spelarna?
Vilka löner har de spelare som anslutit fått?
Litar fullständigt på Janne Ednertz han är kanon, det är dock inte förvånande att JJ inte svarar om du förstår vad jag menar
"jan.jarlefeltd@difhockey.se"
Hur vet du att vi har betalat överpris?reservjesus skrev:Förstår fortfarande inte varför man betalar överpriser till spelare som Almtorp,Carlsson och Tjärnqvist. Vet man inte värdet av spelarna eller har de för hög tro på sig själva som kräver mycket?
DIF!
-
Hur vet du att vi betalat överpris för Almtorp,Carlsson, tjärnqvist?reservjesus skrev:Förstår fortfarande inte varför man betalar överpriser till spelare som Almtorp,Carlsson och Tjärnqvist. Vet man inte värdet av spelarna eller har de för hög tro på sig själva som kräver mycket?
Att hålla på spekulera i löner är onödigt, var det inte någon tjomme som fick för sig att vi betalade tjärnqvist typ 250 000 i månaden?
-
Daniel942 skrev:Kanske för att du har stavat fel på hans e-mail adress?DIF SJÖSTADEN skrev:Kall-El skrev:"samma budget för laget som förra säsongen"
Litar fullständigt på Janne Ednertz han är kanon, det är dock inte förvånande att JJ inte svarar om du förstår vad jag menar
Ja jag vet att jag gjorde det,skickade om med rätt stavning 1 min efter.reservjesus skrev:Förstår fortfarande inte varför man betalar överpriser till spelare som Almtorp,Carlsson och Tjärnqvist. Vet man inte värdet av spelarna eller har de för hög tro på sig
själva som kräver mycket?
Nej han svarar inte för att han är inkompetent och har ett jobb han inte klarar av eller ska ha
Hur vet du att vi har betalat överpris?
- reservjesus
Samma budget som förra året. Vi är ju inte ens i närheten av att ha samma spelartrupp.
clowns to the left of me, jokers to the right
-
Mycket märkligt. Hur dyra för kontraktsförlängningarna med Fimpen, Brodin, Zibanejad och Tjärnqvist egentligen???
- Daniel942
Nu får du ta och lära dig att citera korrekt.DIF SJÖSTADEN skrev:Daniel942 skrev:Kanske för att du har stavat fel på hans e-mail adress?DIF SJÖSTADEN skrev:Kall-El skrev:"samma budget för laget som förra säsongen"
reservjesus skrev:Förstår fortfarande inte varför man betalar överpriser till spelare som Almtorp,Carlsson och Tjärnqvist. Vet man inte värdet av spelarna eller har de för hög tro på sig
själva som kräver mycket?
Ja jag vet att jag gjorde det,skickade om med rätt stavning 1 min efter.
Nej han svarar inte för att han är inkompetent och har ett jobb han inte klarar av eller ska ha
Hur vet du att vi har betalat överpris?

DIF!
Zibanejad bör rimligtvis fått en skaplig lön, skulle tro att han är i princip lika bra som Granlund i finland nästa säsong. Även om dom har lite olika spelstilar.jensa öhling skrev:Mycket märkligt. Hur dyra för kontraktsförlängningarna med Fimpen, Brodin, Zibanejad och Tjärnqvist egentligen???
Brodin har varit bofast i landslaget i år och bör därmed också fått ökad lön.
Fimpen bör ligga kvar.
Tjärnqvist är bland dom bästa i världen framför mål och riktigt bra i boxplay. Lär lyfta en del.
Något sådant.
Född till sportchef.
Hur menar du då? Meritmässigt eller hur de verkligen spelade?reservjesus skrev:Samma budget som förra året. Vi är ju inte ens i närheten av att ha samma spelartrupp.
Budgeten överskreds rejält förra året. Jag antar att vi ska försöka att hålla oss till ursprungsbudgeten i år. Kom ihåg att vi har två klassbackar kvar att värva.
Zibanejad har väl samma kontrakt som alla våra uppflyttade juniorer fått?
Antagligen. Skrev bara vad som borde varit logiskt. Där har vi alltså tjänat in pengar på en riktig klasspelare.pulverapa skrev:Zibanejad har väl samma kontrakt som alla våra uppflyttade juniorer fått?
Tror inte riktigt folk fattar hur bra han kommer vara om han får vara skadefri.
Född till sportchef.
-
Nej han har ett rikigt A-lags kontrakt, det skrevs redan förra året, det skulle inte ¨gå och missa trodde jag-android skrev:Antagligen. Skrev bara vad som borde varit logiskt. Där har vi alltså tjänat in pengar på en riktig klasspelare.pulverapa skrev:Zibanejad har väl samma kontrakt som alla våra uppflyttade juniorer fått?
Ja, men det finns ett standardkontrakt som erbjuds till våra juniorspelare när det är dags för dom att ta sig upp till a-laget. Ett sådant som Jacob, Bengan, Kruger etc har haft.Robinhansen skrev:Nej han har ett rikigt A-lags kontrakt, det skrevs redan förra året, det skulle inte ¨gå och missa trodde jag-android skrev:Antagligen. Skrev bara vad som borde varit logiskt. Där har vi alltså tjänat in pengar på en riktig klasspelare.pulverapa skrev:Zibanejad har väl samma kontrakt som alla våra uppflyttade juniorer fått?
Lägg ner och vara så spydig när du snackar i nattmössan. Skriv gärna inlägg som är längre än två meningar ibland. Du bidrar aldrig med något eget tänkande utan anmärker bara på andras åsikter.
Född till sportchef.
Nu vet jag inte om det är så, eller om det bara var spekulerande från oss på forumet, men fick han inte ett lite mera lukrativt kontrakt än de vanliga A-lagskontrakten som våra juniorer får? För att uppmuntra honom att stanna hela kontraktstiden och inte dra över pölen så snabbt som möjligt?