Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
FabbeK skrev: Han påpekar ju flertalet gånger i sina uttalanden att han inte alls hade blivit lika besviken om de skötte det snyggt och professionellt.
Ja, för en person som just förlorat X antal procent av sin inkomst gör säkerligen rationella uttal när man blir uppringd av en skittidning...
Marie Hallman har också snackat med Garpen. Kolla hennes blogg.
Har läst den men finner inte en mening som får mig att ändra åsikt i fallet.
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av FabbeK »

-daniel- skrev:
FabbeK skrev: Han påpekar ju flertalet gånger i sina uttalanden att han inte alls hade blivit lika besviken om de skötte det snyggt och professionellt.
Ja, för en person som just förlorat X antal procent av sin inkomst gör säkerligen rationella uttal när man blir uppringd av en skittidning...
Och det vet ju förstås du ALLTING om. Som vanligt har du alltid rätt trots att du bara spekulerar.

Förövrigt kan jag väl berätta att Garpen inte tjänade speciellt mycket. Och i förhållande till hur mycket nytta han faktiskt gjorde så var han en mycket värdefull tillgång för Djurgården Hockey.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Det må så vara men det är en kontrast till aftonbladets "trovärdighet".
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

FabbeK skrev:
-daniel- skrev:
Och det vet ju förstås du ALLTING om. Som vanligt har du alltid rätt trots att du bara spekulerar.

Förövrigt kan jag väl berätta att Garpen inte tjänade speciellt mycket. Och i förhållande till hur mycket nytta han faktiskt gjorde så var han en mycket värdefull tillgång för Djurgården Hockey.
Du förstår, hoppas jag, att dina egna uttalanden vänds tillbaka mot dig själv?

"Mycket värdefull tillgång för DIF Hockey". Jo, visst. Man sparkade honom säkert för att Järlan skulle kunna ha råd med en extra semestervecka på Mallorca med lite idogt "golf-arbete".
kaminor

Inlägg av kaminor »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:

Den är citerad sen länge. Men det är -daniel- mot rubbet sen ett par sidor tillbaka.

Och jag är inte den som brukar köra "DIF-hjärta-kortet". Har inte ens argumenterat för Tellan en enda gång under silly season, trots hans DIF-hjärta. Tror dock inte Garpen sög ut DIF med en monsterlön för sin halvtidstjänst. Alldeles oavsett borde DIF fatta att man kan undvika så mycket bråk om man bara kallar till ett möte istället för att avskeda folk via telefon.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Det må så vara men det är en kontrast till aftonbladets "trovärdighet".
Ok, stryk min mening om "skittidning" och ersätt med "journalist". Vidhåller fortfarande min åsikt, som sagt.
Användarvisningsbild
FabbeK

Inlägg av FabbeK »

-daniel- skrev:"Mycket värdefull tillgång för DIF Hockey". Jo, visst. Man sparkade honom säkert för att Järlan skulle kunna ha råd med en extra semestervecka på Mallorca med lite idogt "golf-arbete":
Eftersom du verkar ha full koll på vad han sysslade med får du gärna tala om för mig vad som inte är godkänt gällande hans arbete.

Tar resten via PM.

Bra idé. Kan vi enas om att inte bråka om Garpenlöv nu eller ska tråden låsas en stund? //Mod.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ingen vet vad han tjänade, ingen vet vad han hade för tjänst, ingen vet exakt hur mycket han brydde sig - hur kan ni ha så starka åsikter??

Visst, för andra året i rad går silly åt helvete (förra året hade vi bra namn men värvade tydligen BARA forwards) så jag förstår frustrationen. Jag är själv mycket, mycket tveksam till en viss JJ just nu. Men i Garpenfallet vet vi ju egentligen ingenting förutom att han fick ett snålt tfnsamtal.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

FabbeK skrev:
-daniel- skrev:"Mycket värdefull tillgång för DIF Hockey". Jo, visst. Man sparkade honom säkert för att Järlan skulle kunna ha råd med en extra semestervecka på Mallorca med lite idogt "golf-arbete":
Eftersom du verkar ha full koll på vad han sysslade med får du gärna tala om för mig vad som inte är godkänt gällande hans arbete.

Tar resten via PM.

Bra idé. Kan vi enas om att inte bråka om Garpenlöv nu eller ska tråden låsas en stund? //Mod.
PM besvarat. Men jag förstår fortfarande inte varför det ligger på mitt bord att svara på vad - eller vad inte Garpen har gjort för DIF som varit "mycket värdefullt". Det borde ligga i andra personers intresse att försöka besvara den frågan.

Förövrigt gillar jag inte alls när poster klipps av, tas bort, eller modifieras. Kunde inte alla de här posterna flyttats till en separat Garpenlöv tråd istället om nu någon störs av att det diskuteras för fullt? Det förs trots allt en seirös diskussion om fallet. Inte bara massa blaj.
Användarvisningsbild
FabbeK

Inlägg av FabbeK »

SkönaDjurgårn skrev:Ingen vet vad han tjänade, ingen vet vad han hade för tjänst, ingen vet exakt hur mycket han brydde sig - hur kan ni ha så starka åsikter??

Visst, för andra året i rad går silly åt helvete (förra året hade vi bra namn men värvade tydligen BARA forwards) så jag förstår frustrationen. Jag är själv mycket, mycket tveksam till en viss JJ just nu. Men i Garpenfallet vet vi ju egentligen ingenting förutom att han fick ett snålt tfnsamtal.
Tro det eller ej. Men vissa här på forumet har en viss insyn. Det är inte bara gemene man som huserar här på forumet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

FabbeK skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ingen vet vad han tjänade, ingen vet vad han hade för tjänst, ingen vet exakt hur mycket han brydde sig - hur kan ni ha så starka åsikter??

Tro det eller ej. Men vissa här på forumet har en viss insyn. Det är inte bara gemene man som huserar här på forumet.
Det är ju inte direkt så att vi, dvs gemene man, får förtroende för någon som slänger ur sig lite random-kommentarer utan något som helst belägg.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ok Fabbe, fett. 8)
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Om det stämmer det Garpenlöv säger att det är av ekonomisk själ Djurgården har valt att sparka han så blir jag mycket orolig.
Visst det kan vara att de tycker att hans tjänst har varit överflödig och att någon annan i föreningen kan ta över hans ansvarsområden. Men om det är så att Djurgården ser över sina kostnader för att spara pengar för att de har gjort allt för dyra värvningar och då tänker jag fram för allt förra årets ”stjärn” värvningar. Och då kanske vi har en förklaring till varför vi valde Wesslau före Tellan och Almtorp före Möller. Vi hade helt enkelt inte pengar.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det är ju det jag har sagt hela tiden!

Varför satsade man inte på en uttalad förstacenter (Oscar Möller)?
Inga pengar!

Varför Mattias Carlsson och inte Mika Hannula?
Inga pengar!

Varför Gustaf Wesslau och inte Mikael Tellqvist?
Inga pengar!

Face it - Djurgården satsade ALLT på ett kort förra säsongen och breddade budgeten med sikt på finalplats och minst en utsåld Glob. Detta inträffade inte och man sitter nu med pungen i brevlådan big time.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är väl bara fråga varför på årsmötet, måste alla slänga ur sig skit helt utan belägg?

Seriöst, inte ens hans polare Wikegård kan ju förklara vad han hade för roll i DIF. Vad har han tjänat? Det går inte att utvärdera vad just han har gjort för fem öre. Är han bara en av många i sportkommitén blir det ju ännu svårare.

Sen att han är en DIF-profil är ju fruktansvärt irrelevant. Skulle vi hänga fast vid alla som gjort ett par säsonger i DIF kommer vi få en lång lönelista.

Ärligt talat så känns det bara som att Garpen "glidit med" och inte haft någon tydlig roll i föreningen. Och såna behövs verkligen inte. Speciellt inte när han är med Tre Kronor halva tiden.

Men istället för att gapa helt utan kunskap för att DIF sparkat en deltidsanställd person, så är det väl bara fråga på årsmötet om det nu är så viktig fråga.
Expert.
Låst