Jag tog inte ställning i vad jag tycker om Fernholm, så det känns rätt dumt att du ska kalla mig enögd utan att få höra min åsikt.reservjesus skrev:Haha det handlar inte om att slicka röv, det handlar om att folk som ni är så jävla enögda. Killen gick dit pengarna fanns, vem hade inte gjort det? Skulle du jobba för 20 tusen på ett ställe men du får dubbla eller mer hos ett annat företag för exakt samma jobb? Skulle inte tro det.Janzoo skrev:Vill också minnas det. En massa hatramsor och annat trams, sen vill man slicka hans röv? Va?diffarn1 skrev:För ett par år sen var Fernholm absolut inte ett alternativ framför allt bland fansen av olika anledningar. Hur kommer det sig att det har förändrats helt plötsligt? Själv är jag nog neutral i frågan.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Handlade väl inte om det. Vill minnas att han snackade en massa om hur mycket han älskade DIF, att han stod i klacken som liten och att han aldrig skulle kunna spela för ett annat lag i Sverige. För att sen några veckor senare skriva på för lhc.reservjesus skrev:Haha det handlar inte om att slicka röv, det handlar om att folk som ni är så jävla enögda. Killen gick dit pengarna fanns, vem hade inte gjort det? Skulle du jobba för 20 tusen på ett ställe men du får dubbla eller mer hos ett annat företag för exakt samma jobb? Skulle inte tro det.Janzoo skrev:Vill också minnas det. En massa hatramsor och annat trams, sen vill man slicka hans röv? Va?diffarn1 skrev:För ett par år sen var Fernholm absolut inte ett alternativ framför allt bland fansen av olika anledningar. Hur kommer det sig att det har förändrats helt plötsligt? Själv är jag nog neutral i frågan.
Hade han skitit i skitsnacket innan så hade han nog inte varit lika hatad idag.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Att det seriöst fortfarande finns folk som är sura på Fernholm är så jäkla fjantigt.
Killen är en professionell hockeyspelare. Han gjorde det som så många andra hade gjort i hans ställe.
Om något så är han inte rädd för vad andra tycker och det är imponerande.
Killen är en professionell hockeyspelare. Han gjorde det som så många andra hade gjort i hans ställe.
i
Fernholm är en duktig hockeyspelare, ja, men man står inte och säger "Jag stog i klacken i Djurgårn när jag var ung, Djurgårn är enda laget i Sverige för mig" etc. för att när säsongen är slut skriva på för Linköping.
- Remy Lebeau
När han väl skrev på för linköping var det en stark kandidat till att vinna Sm-Guld. Lägg till att han tjänade bra mycket mer än i DIF så förstår jag honom.Enbom skrev:Fernholm är en duktig hockeyspelare, ja, men man står inte och säger "Jag stog i klacken i Djurgårn när jag var ung, Djurgårn är enda laget i Sverige för mig" etc. för att när säsongen är slut skriva på för Linköping.
Klantigt uttalande av honom kan tyckas, men folk borde veta bättre än att svälja allt spelarna säger.
Det är dessto mer konstigt att det blev sådant liv när han inte var framstående, och bitvis sågad för sitt spel.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Daniel Tjärnqvist
Daniel Fernholm
Kyle Klubertanz
Kim Johnsson
Kan man tänka sig att det är ett par av dessa herrar som är aktuella.
Daniel Fernholm
Kyle Klubertanz
Kim Johnsson
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
-
Kan tänka mig 3 av dessa spelare kommer om ni Vic sticker iväg och Stefan.Billx skrev:Daniel Tjärnqvist
Daniel Fernholm
Kyle Klubertanz
Kim Johnsson
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Har vi verkligen ekonomi till att ta in tre av namnen på den listan?
Expert.
Känns lite svårt.. beror ju lite på vad Vic och Stefan tjänar.SirDIFalot skrev:Har vi verkligen ekonomi till att ta in tre av namnen på den listan?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
-
Tycker vi borde ha det, nu när widing,hannula,kronwall, bartley lämnat så bör det ju finnas lite överskott av pengar då vi inte fyllt på med spelare i deras lönenivåer.SirDIFalot skrev:Har vi verkligen ekonomi till att ta in tre av namnen på den listan?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tvivlar. Med tanke på vad Engström sa till AB. Visserligen förhandlingstaktik men jag tror inte man satt på flera millar med EN plats kvar. Låter orimligt. Och att Bartley och ev Lassen lämnar lär inte öppna för tre backar av den kalibern.Robinhansen skrev:Tycker vi borde ha det, nu när widing,hannula,kronwall, bartley lämnat så bör det ju finnas lite överskott av pengar då vi inte fyllt på med spelare i deras lönenivåer.SirDIFalot skrev:Har vi verkligen ekonomi till att ta in tre av namnen på den listan?
Expert.
-
Du har nog väldigt mycket rätt i det du säger, kanske 2 av dessa namn som fanns på listan + en kanske okänd back då? kanske känns mer rimligt?.SirDIFalot skrev:Jag tvivlar. Med tanke på vad Engström sa till AB. Visserligen förhandlingstaktik men jag tror inte man satt på flera millar med EN plats kvar. Låter orimligt. Och att Bartley och ev Lassen lämnar lär inte öppna för tre backar av den kalibern.Robinhansen skrev:Tycker vi borde ha det, nu när widing,hannula,kronwall, bartley lämnat så bör det ju finnas lite överskott av pengar då vi inte fyllt på med spelare i deras lönenivåer.SirDIFalot skrev:Har vi verkligen ekonomi till att ta in tre av namnen på den listan?
Ska gå nu o dricka bira o kolla på brudar hej hej
Tippar på att det blir 2 st på listan. Förmodligen är väl DT klar och sen känns Kyle trolig om Bartley sticker.
Kim kommer nog inte gå in på nån annans bekostnad utan ses nog mest som en chansning. Kan tänka mig att han inte har så hög lön med tanke på senaste åren och möjligen med tanke på hur stort namn det är kanske nån extern finansiär kan pröjsa lite! Men Kim ser jag bara som en extrem bonus! Glad om det blir DT och Kyle iaf!
Kim kommer nog inte gå in på nån annans bekostnad utan ses nog mest som en chansning. Kan tänka mig att han inte har så hög lön med tanke på senaste åren och möjligen med tanke på hur stort namn det är kanske nån extern finansiär kan pröjsa lite! Men Kim ser jag bara som en extrem bonus! Glad om det blir DT och Kyle iaf!
Haha! Ska han ha cred för att han högg oss i ryggen nu?isolerad skrev:Att det seriöst fortfarande finns folk som är sura på Fernholm är så jäkla fjantigt.
Bragdmedaljen till Sharbel Touma här näst? Gud vad modigt!!
Hittar inte artikeln nu men skummade igenom den för en tid sedan. Där uttalar sig Fernholm mindre smickrande om DIF. Sättet han lämnade oss på var inte snyggt och sen att han inte kan hålla näbb gör ju inte saken bättre, personligen kommer jag aldrig någonsin tycka om karln i våran tröja om det blir aktuellt. Långsint eller inte må vara men kommer ihåg det som det var igår och kommer inte glömma det. Han lämnade DIF när vi hade nått botten och allt var på dekis, att vi skall ta tillbaka honom nu när vi har en bättre grund att stå på ställer jag mig väldigt frågande till .
Daniel Tjärnqvist
Kyle Klubertanz
Kim Johnsson
Om dessa spelare skulle trilla in har vi en fruktansvärt bra backbesättning
Daniel Tjärnqvist
Kyle Klubertanz
Kim Johnsson
Om dessa spelare skulle trilla in har vi en fruktansvärt bra backbesättning