Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Fiskmaesen »

swallat skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
swallat skrev: Går Tellan till aik är han en Hora för alltid oavsett vad han gör, då skiter jag i att vi inte ville ha honom den här säsongen, man går bara inte till aik

Ok, du verkar både smart & tuff på samma gång, mysigt....
han får gå till vilken jävla klubb som helst förutom aijk....man gör det bara inte, Principer kallas det.

DIF har pissat på Tellan, som flertalet gånger deklarerat att han är sugen på DIF. Han vill flytta hem till Stockholm nu efter många år utomlands, kan ju inte direkt klandra honom för det. Om DIF slänger dörren i ansiktet på honom så ser jag inte så många alternativ om han inte vill gå ner sig och spela i lägre divisioner, vilket han är på tok för bra för. DIFs förlust helt klart, Tellan kommer jag alltid att respektera.. Inte han som har gjort att det blivit som det blivit.

Höj nivån nu. Detta är inte läsvärt längre. //Mod.
Användarvisningsbild
David1891
Säsongskort: Ja

Inlägg av David1891 »

swallat skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
swallat skrev: Går Tellan till aik är han en Hora för alltid oavsett vad han gör, då skiter jag i att vi inte ville ha honom den här säsongen, man går bara inte till aik

Ok, du verkar både smart & tuff på samma gång, mysigt....
han får gå till vilken jävla klubb som helst förutom aijk....man gör det bara inte, Principer kallas det.
Lätt för dig att säga. Visst har han sagt att han älskar DIF och att han bara vill spela i DIF och så är det säkert.. Men seriöst snubben har faktiskt ett liv utanför hockeyn. Han har barn.. Han vill hem till Stockholm, han vill avsluta sin karriär i Stockholm. Vi ska inte tvinga honom att spela 1-2 år till i KHL bara för att vi inte vill signa honom. Om han vill hem till Stockholm får vi respektera det, han vill börja bygga sitt nästa liv och om han vill avsluta detta liv låt han göra det i ajk.. Jag är bara glad över att vi haft en så bra målvakt i Djurgården en gång i tiden. Önskar Micke all lycka var han än spelar nästa säsong och önskar att vi får se honom i DIF dressen innan han lägger av.. Annars förtjänar han iaf en fett hyllning oavsett var han spelar!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Tellan är Djurgårdare finns inte en jävla chans i helvetet att han går till gnaget!

Bartley på väg bort? vafan jag som var ritktigt intresserad av vad han kan uträtta i DIF...
Användarvisningsbild
JoHaNzzOnZ

Inlägg av JoHaNzzOnZ »

Hur kan Tellan vara på väg till aik när de har 2 målvakter redan. Det är inte säkert att Fasth drar till NHL.
|1926|1950|1954|1955|1958|1959|1960|1961|1962|1963|1983|1989|1990|1991|2001|2002|
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

JoHaNzzOnZ skrev:Hur kan Tellan vara på väg till aik när de har 2 målvakter redan. Det är inte säkert att Fasth drar till NHL.
Jo, det är säkert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tycker det är lite märkligt om Bartley skriver på för Nashville. Det är inga dåliga backar dom förfogar över, och sedan ska han tampas med Ellis, Ekholm och Roman Josi.

Förstår om han är intresserad av att åka över, men det känns inte som att han har en realistisk chans att slå sig in.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Julius Hudacek ryktas var klar för ajk, så tvivlar på att vi kommer få se Tellqvist där.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

JoHaNzzOnZ skrev:Hur kan Tellan vara på väg till aik när de har 2 målvakter redan. Det är inte säkert att Fasth drar till NHL.
Det är ganska säkert. Vad står årtalen i din signatur för förresten?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

För att först svara på en annan fråga, jag skulle inte gråta blod om Bartley fick ett NHL-kontrakt.

Vill man nå upp till en bra balans mellan försvararna behöver vi helt enkelt få in mer defensiv skicklighet i laget.

Hade Kronwall blivit kvar istället för Bombom hade inte signingen av Bartley varit så dum.

Backbesättningen:

Tjärnqvist - Holmqvist
Kronwall - Bartley
Printz - Cleasson

hade jag rankat som bra, men väldigt tunn.

Byt ut Kronwall mot Bombom och jag betraktar den som både svag, felkompenerad och skadekänslig.

I övrigt är det mycket märkligt att vi inte plockade in Jocke Eriksson från SSK då den centern i alla fall har tidigare kopplingar till oss. Skulle till och med gå så långt som att hävda att två vettiga signingar från SSK hade varit just Jocke och Lukas Kilström.

Till er som inte anser att man skall såga spelare för tidigt, det bör nog sägas att det mestadels är de värvningsansvariga jag sågar, sedan hänger ju spelarna som de valt att signa med i sågningen som collateral damage. ( Kan inte komma på rätt svenskt ord för det hela just nu. ) I övrigt bör man ju också då nämna att de spelare från SSK som vi signat upp inte var tillräckligt bra för att se till att sina förra klubb kom före Växjö i en serie över 10 matcher. Vilket torde säga en del om deras kvalité / inställning.

I övrigt är det snudd på sinnesjukt att ens tänka tanken att gnälla på Tellqvist om han skulle signa för ett annat Elitserielag; killen ville hem till oss, men vi valde att pissa på honom. Personligen hoppas jag att det kommer gå bra för Tellqvist oavsett vilket lag han spelare för. Ärligt talat hoppas jag det går jävligt bra så kanske de tvingar vissa ansvariga att tänka över sina betslut.
Användarvisningsbild
android

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Ledsen för ett kasst inlägg nu men; FAN. Ville se Vic i DIF. Han hade varit bättre än Kyle. Satan också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nu är MrMadHawk ännu säkrare på övergången. Tvåårskontrakt med Predators.
Expert.
isolerad

Inlägg av isolerad »

NHL är satans påfund!

Så trist att elitserien är en farmarliga till NHL och KHL...

Jaja, hade han spelat bra så hade han stuckit om ett år ändå.

Nu hoppas jag på att minst ett par av herrarna DT, DF, TP och KK signar.
i
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

isolerad skrev:NHL är satans påfund!

Fernholm? Yuck...
isolerad

Inlägg av isolerad »

AMMC skrev:

Fernholm? Yuck...
För att?

Som ersättare för Eklund eller Lassen tycker jag att det inte alls vore dumt.
i
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

isolerad skrev:
AMMC skrev:

Fernholm? Yuck...
För att?

Som ersättare för Eklund eller Lassen tycker jag att det inte alls vore dumt.
Kvalitetsmässigt är det ju givetvis ett steg upp även om jag inte gillar Fernholm. Men den lönen han vill ha är nog inte värd en spelare som går i ett tredje backpar.
Expert.
Låst