Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av mb81 »

Tråkigt om det stämmer med Bartley! Var väldigt nyfiken att se honom i den finaste tröjan! Hoppas det inte stämmer iaf!
Och om det stämmer så är väl enda alternativet DT och Kyle!

Backparen skulle kunna se ut nåt åt det här hållet då
DT-Bom Bom
Printz-Kyle
Honken-Claesson
Holm och Lassen som backreserver! Ser i mitt tycke ut som en av de bästa backbesättningarna i elitserien men väldigt känsligt för skador!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Dick klar för Modo. Stackars, stackars Axelsson när Uffe ryter till när han bara glider runt och såsar eller något annat korkat. Skall vi tippa på kicken till jul? Eller succé? Time will tell.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Dick klar för Modo. Stackars, stackars Axelsson när Uffe ryter till när han bara glider runt och såsar eller något annat korkat. Skall vi tippa på kicken till jul? Eller succé? Time will tell.
Haha! Det jag undrar lite med modo är hur de har råd med alla tänkta nyförvärv man pratar om! De hade redan dålig ekonomi i vintras då värvade de in en hel femma med meriterade spelare som knappast kan vara gratis och nu är det Dick klar sen ryktas det om bland annat Hannula, Fredrik S, Tellqvist mfl mfl! Inga av de där spelarna är billiga! Kan man tänka sig riktigt stora ekonomiska problem i övik i vinter om de inte går långt i slutspelet vilket jag har svårt att tro. För så mycket bättre blir väl inte laget iaf!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:Dick klar för Modo. Stackars, stackars Axelsson när Uffe ryter till när han bara glider runt och såsar eller något annat korkat. Skall vi tippa på kicken till jul? Eller succé? Time will tell.
Haha! Det jag undrar lite med modo är hur de har råd med alla tänkta nyförvärv man pratar om! De hade redan dålig ekonomi i vintras då värvade de in en hel femma med meriterade spelare som knappast kan vara gratis och nu är det Dick klar sen ryktas det om bland annat Hannula, Fredrik S, Tellqvist mfl mfl! Inga av de där spelarna är billiga! Kan man tänka sig riktigt stora ekonomiska problem i övik i vinter om de inte går långt i slutspelet vilket jag har svårt att tro. För så mycket bättre blir väl inte laget iaf!
Personligen tror jag kontinuerligt Foppa & Näslund pumpar in pengar i organisationen.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Säger bara stackars Dicken som ska behöva bo i dövik, har själv bott där, trpkigare stad får man ju leta efter, men det förklarar väl deras smått efterblivna träffklubb (fans)
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Robinhansen skrev:
Säger bara stackars Dicken som ska behöva bo i dövik, har själv bott där, trpkigare stad får man ju leta efter, men det förklarar väl deras smått efterblivna träffklubb (fans)
Det kanske är bra för honom så att han kan fokusera på hockeyn.

Har inte Bartley skrivit något kontrakt med oss? Om han har det vilket jag antar så borde vi ju få lite pengar ifall han sticker till NHL. Eller har han något konstig deal så han får dra när han vill?

Vissa skriver att Daniel Tjärnqvist antagligen redan har skrivit på, varför skulle DIF hålla inne med att göra det officiellt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

diffarn1 skrev: Vissa skriver att Daniel Tjärnqvist antagligen redan har skrivit på, varför skulle DIF hålla inne med att göra det officiellt.
Skattemässiga skäl, precis samma som var med Nisse förra året. Han presenterades typ sista maj så jag hoppas på något liknande här. Notera ENBART spekulationer.

Vet inte hur det fungerar men tror inte vi får ett rött korvöre för Bartley om han sticker, tror man säkerligen måste ha spelat i klubben för att erhålla ersättning.
mb81

Inlägg av mb81 »

mb81 skrev:
Ursäkta dubbelposten!
Jo de måste nästan ta från egen plånbok va? Jag tror ändå inte på någon modosuccé iår!

Jag fixade din dubbelpost! //Mod.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Den här "silly" tar kål på mig. Hade verkligen sett fram emot att se Bartley. Visst, om Kyle kommer istället så är det lugnt, men hur säkert är det liksom... Inget kan f-n litas på i år.

Sjukaste sillyn på länge och egentligen ingenting går vår väg känns det som. Inte nog med att vi missar alla toppspelare och istället värvar halvdana spelare - gamla DIF-idoler drar till konkurrerade klubbar!

In med Fernholm, Kyle, DT och Sidney Crosby, tack.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Om Hannula går till Modo så får det vara droppen. Då har jag inget som helst förtroende kvar för Järlan och company.

Angående Tellan till Gnaget, så får tiden utvisa hur mycket sanning som låg i min utsändes rapporter. Han har dock alltid haft rätt tidigare när det gäller aik-rykten.

Jag tror silly season slutar med att DIF lämnar walk-over. Kom ihåg vem som nämnde och klämde, fuckers.

Nu ska jag spela golf. På arbetstid. Kvalité.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Mäklaren skrev:Om Hannula går till Modo så får det vara droppen. Då har jag inget som helst förtroende kvar för Järlan och company.

Angående Tellan till Gnaget, så får tiden utvisa hur mycket sanning som låg i min utsändes rapporter. Han har dock alltid haft rätt tidigare när det gäller aik-rykten.

Jag tror silly season slutar med att DIF lämnar walk-over. Kom ihåg vem som nämnde och klämde, fuckers.

Nu ska jag spela golf. På arbetstid. Kvalité.
Går Tellan till aik är han en Hora för alltid oavsett vad han gör, då skiter jag i att vi inte ville ha honom den här säsongen, man går bara inte till aik
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
kaminor

Inlägg av kaminor »

Fan. Jag gillade värvningen av Bartley. Han borde ju ta ett år i Elitserien innan han sticker över. Inte fan kommer han få envägskontrakt och lira regelbundet i NHL. Bättre att ta ett år här först. Hoppas att han stannar.

Annars är det som sagt DT, Kyle och Timmy/Fernholm som gäller. Finns ju backar på marknaden i alla fall.

Dick till Modo känns i alla fall bättre än Dick till Skellefte. Hade varit tungt att se Dicken och Möller i samma kedja.

Edit: För övrigt har värvningarna av Almtorp och Carlsson gjort mig ännu mer frågande till varför man släppte Nicky D ifjol. Vansinne. (obs. ingen kritik av spelare, utan sportchef etc.)
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

swallat skrev:Går Tellan till aik är han en Hora för alltid oavsett vad han gör, då skiter jag i att vi inte ville ha honom den här säsongen, man går bara inte till aik
Hur fan kan du kläcka ur dig en sådan kommentar om Tellan när DIF nobbat honom (2)! gånger. Har full förståelse om han skulle vilja flytta hem till Stockholm och väljer aik. Men du tycker förstås att han ska bo på landet ellet utomlands tills karriären är över?

Herregud.

Gå du på DIF fotboll och sjung dina "hora" ramsor. Det hör inte hemma på hockeyn.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Tellan kommer gå till Modo om det blir Sverige, 99% säker på det.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Remy Lebeau skrev:
swallat skrev:Går Tellan till aik är han en Hora för alltid oavsett vad han gör, då skiter jag i att vi inte ville ha honom den här säsongen, man går bara inte till aik
Hur fan kan du kläcka ur dig en sådan kommentar om Tellan när DIF nobbat honom (2)! gånger. Har full förståelse om han skulle vilja flytta hem till Stockholm och väljer aik. Men du tycker förstås att han ska bo på landet ellet utomlands tills karriären är över?

Herregud.

Gå du på DIF fotboll och sjung dina "hora" ramsor. Det hör inte hemma på hockeyn.
+1
Låst