Magnutz skrev:Alltså, jag förstår er oro killar, men vi måste utgå från att vår värvningsanvsarige samt de som ingår i den sektionen arbetar hårt som fan nu. Dels har DIF "egna" pengar som staben säkert har järnkoll på - sen har DIF människor runt sig som brukar? stöta till pengar (externa finansiärer) och jag vågar gissa att mycket av energin ligger på den sidan. Det gäller att få in pengar och sen förhålla sig till dessa.
Att ta in Tellan på flera år är en riskabel investering. Inget snack. Vet man att ekonomin inte tillåter den sortens risker blir det svårt att plocka hem honom, i alla fall på ett flerårskontrakt.
Spretig post, I know, men det jag menar är att DIFs ansvariga säkert gör det de kan med de medel som står till hands. Kanske finns det investeringar som är planerade till nästa säsong? Långsiktighet? Och då vet DIF att pengar måste hanteras varsamt... Pure guesswork.. Men jag väljer hur som helst att tro på min förening. Jag väljer att inte såga våra nyförvärv innan de fått visa vad de faktiskt går för. Jag väljer att stötta.
Vad väljer du?
Jag väljer att inte såga våra nyförvärv innan de fått visa vad de faktiskt går för. Jag väljer att stötta.
cragnotti skrev:Enligt MrMadHawk är Bartley på väg till NHL. http://mrmadhawk.se/
Öppnar upp ännu mer för Kyle?
Där ser man. Det vore ju snopet. Jag har liksom laddat upp för att få se lite helt nytt blod på Hovet - Om Bartley försvinner blir det intressant. Vad händer då? Nu blev Silly mer intressant, helt klart.
Detta är också något som gör arbetet med värvningar klurigt. Stackars värvningsansvarige...
Har svårt att se att Bartley som hade taskig defensiv i allsvenskan skulle lyckas speciellt bra i NHL (AHL), så det vore ju lite... dumdristigt gjort av honom. Om det nu händer så grämer jag mig inte så mycket. Då blir det Kyle istället, och jag väljer Kyle framför Bartley alla dagar i veckan.
Enbom skrev:Har svårt att se att Bartley som hade taskig defensiv i allsvenskan skulle lyckas speciellt bra i NHL (AHL), så det vore ju lite... dumdristigt gjort av honom. Om det nu händer så grämer jag mig inte så mycket. Då blir det Kyle istället, och jag väljer Kyle framför Bartley alla dagar i veckan.
Om det inte skulle blir Kyle som ersättare, vem kan det bli då?
Säg att Bartley försvinner och att Kyle inte skriver på och att inte DT skriver på, för det skulle ju i praktiken kunna hända.
Vad händer då???
Enbom skrev:Har svårt att se att Bartley som hade taskig defensiv i allsvenskan skulle lyckas speciellt bra i NHL (AHL), så det vore ju lite... dumdristigt gjort av honom. Om det nu händer så grämer jag mig inte så mycket. Då blir det Kyle istället, och jag väljer Kyle framför Bartley alla dagar i veckan.
Om det inte skulle blir Kyle som ersättare, vem kan det bli då?
Säg att Bartley försvinner och att Kyle inte skriver på och att inte DT skriver på, för det skulle ju i praktiken kunna hända.
Vad händer då???
Då drar jag på mig grickorna och ställer mig till förfogande! Nästan gratis också!
sunne skrev:Om det inte skulle blir Kyle som ersättare, vem kan det bli då?
Vad händer då???
cragnotti skrev:Om det inte skulle blir Kyle som ersättare, vem kan det bli då?
Vad händer då???
Fernholm kanske?[/quote]
Personligen vill jag inte se Fernholm tillbaka i DIF, visserligen har han blivit bättre på slutet, men det känns som om vi har tillräckligt med långsamma backar!
Se över dina citat. Det ser snyggare ut om de är korrekt utförda.//Mod.
Det är väl ett ganska gott betyg till Bartley om NHL visar intresse när han har spelat på allsvensk nivå. Finns gott om college-spelare att välja och vraka emellan, så en bra spelare är han säkerligen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Tror också DT redan skrivit på, så där borde vi vara i hamn. Sticker Bartley och Kyle kommer så är det garanterat ett snäpp upp, men vad händer med Lassen? Behåller man honom så fall?
Om Bartley sticker till NHL måste största fokus ligga på Kyle. DT räknar jag in i truppen, och försvinner Lassen får Fernholm ta hans plats.
Problem solved.
Skulle gärna se denna lösning då vi får en mycket starkare defensiv, men tappar inte nämnvärt framåt då jag utgår från att Bartley och Kyle är likvärdiga offensivt. Ekonomiskt genomförbart? Troligen inte, men det får andra lösa.