Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
maag--80
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av maag--80 »

maag--80 skrev:Deilert bortbytt, då kan ju Bartley ta nummer 8 om han känner att det känns rätt för honom. :D
Inte dagens viktigaste inlägg, men en reflektion bara.

Han kände för att ta nummer 8!
Ett rätt prickade jag iallafall in.... ;D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

AMMC skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag dömer ingen än, men om Järlan ska få godkänt av mig krävs att;

- Wesslau spelar stabilt och håller en hög räddningsprocent (top 5) i 40+ matcher
- Victor Bartley producerar minst 18 poäng och har ett godkänt plus/minus
- Carlsson gör 15 mål eller mer
- Tjärnqvist gör 13 mål eller mer
- Almtorp gör upp mot 30 poäng med ett stabilt boxplayspel.
Det är inte viktigare hur laget presterar och hur långt vi går i slutspelet än detta då?
För att godkänna ett silly-arbete, nej. Detta är våra nyförvärv + sista forward in - jag vill se att de individuellt presterar ovanstående, annars är det inte godkänt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIF_Soldier skrev:
AMMC skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag dömer ingen än, men om Järlan ska få godkänt av mig krävs att;

- Wesslau spelar stabilt och håller en hög räddningsprocent (top 5) i 40+ matcher
- Victor Bartley producerar minst 18 poäng och har ett godkänt plus/minus
- Carlsson gör 15 mål eller mer
- Tjärnqvist gör 13 mål eller mer
- Almtorp gör upp mot 30 poäng med ett stabilt boxplayspel.
Det är inte viktigare hur laget presterar och hur långt vi går i slutspelet än detta då?
För att godkänna ett silly-arbete, nej. Detta är våra nyförvärv + sista forward in - jag vill se att de individuellt presterar ovanstående, annars är det inte godkänt.
Okej, där ser man.

Personligen kvittar det för mig om Almtorp gör 4 eller 40 poäng, osv ifall laget presterar.
Menar du att man efter t.ex en guldsäsong ska sparka sportchefen om nyförvärven inte gjort mycket poäng? För något sådant kan ju ditt synsätt leda till i förlängningen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

AMMC skrev:
Okej, där ser man.

Personligen kvittar det för mig om Almtorp gör 4 eller 40 poäng, osv ifall laget presterar.
Menar du att man efter t.ex en guldsäsong ska sparka sportchefen om nyförvärven inte gjort mycket poäng? För något sådant kan ju ditt synsätt leda till i förlängningen.
Dra inte förhastade slutsatser. Jag har aldrig sagt att någon bör sparkas eller om hur laget presterar. Jag pratar individuellt. Om nyförvärven underpresterar och vi vinner guld (om dessa två kombinerat nu ens skulle vara möjligt) så är det ju fortfarande ett underbetyg till värvningsansvariga, eftersom de man satsade på inte bidrog.

Men jag har inte nämnt någonting om det kollektiva. Men bara för att förtydliga - om de inte presterar så ser inte prognosen god ut. Om de inte presterar kommer det inte vara tal om något guld överhuvudtaget.

Carlsson måste helt enkelt göra mål, likaså #17, och Mackan måste hantera pressen och göra uppåt 40 poäng, Barley måste hålla, likaså Wesslau. Mycket hänger således på nyförvärven.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIF_Soldier skrev:
AMMC skrev:
Okej, där ser man.

Dra inte förhastade slutsatser. Jag har aldrig sagt att någon bör sparkas eller om hur laget presterar. Jag pratar individuellt. Om nyförvärven underpresterar och vi vinner guld (om dessa två kombinerat nu ens skulle vara möjligt) så är det ju fortfarande ett underbetyg till värvningsansvariga, eftersom de man satsade på inte bidrog.

Men jag har inte nämnt någonting om det kollektiva. Men bara för att förtydliga - om de inte presterar så ser inte prognosen god ut. Om de inte presterar kommer det inte vara tal om något guld överhuvudtaget.

Carlsson måste helt enkelt göra mål, likaså #17, och Mackan måste hantera pressen och göra uppåt 40 poäng, Barley måste hålla, likaså Wesslau. Mycket hänger således på nyförvärven.
Jag drar inga förhastade slutsatser utan förhåller mig faktiskt bara till det du skrev. Du skrev att Järlan bara kan få godkänt om nyförvärven gör si eller så många mål/poäng. Jag kan hålla med dig om att prognosen inte ser god ut om nyförvärven inte presterar, men det finns fler parametrar än mål och poäng i ishockey. Och om Carlsson och Almtorp gör 10 poäng tillsammans och vi vinner guld så har de troligtvis bidragit med någonting annat. Därav är värvningsstrategin isf lyckad, eftersom strategins mål sannolikt bör vara framgång för laget och ingenting annat.

Argument som att antingen lyckas nyförvärven göra si eller så många poäng eller så kan DIF inte vinna är förövrigt falska dikotomier. Något man ska undvika.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Okej, säg så här istället då - Almtorp, Carlsson och Bartley gör knappt några poäng, inte Tjärnqvist heller - vilka ska då göra det? Kempe, med en toppnotering på 18? Norman? Cehlin?

Om spelarna inte gör poäng vinns inga matcher, och så är det bara. Min premiss syftade på nyförvärvens toppnoteringar från tidigare säsonger och Bartleys potential att prestera på högre nivå.

Det vore orimligt att säga att Norman eller någon annan ska leda poängligan med tanke på hans tidigare bedrifter. Inte heller Otto ska förväntas leva upp till ett poängsnitt som i fornstora dagar.
Slutsatsen blir då att man måste kräva att nyförvärven presterar likvärdigt med poäng som föregående säsong, vilket Järlan har räknat kallt med. Lite för kallt.
Säg den glädje som varar
palmqvist

Inlägg av palmqvist »

Varför inte DF istället för DT alltså Daniel Fernholm??
Jag tycker personligen DT är överskattad och förstår inte hetsen kring att värva honom!
Kan någon härinne säga att ni sett honom spela de 2sista åren på en nivå som gör att DIF hela tiden anser att det är där vi skall lägga framtiden och pengarna.Han har ju inte heller direkt visat ngt större DIF hjärta då det är Ryska pengar som har gällt.Nej hellre DF som trots sveket tidigare i mitt tycke har utvecklats enormt och tom börjat använda kroppen....det hände aldrig tidigare
DIF SJÖSTADEN

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Starka rykten från olika håll säger nu att Mika Hannula förhandlar med MoDo,illa jävligt illa!!!!
Kollar man på våran trupp så borde vi i DIF förlänga,då Nisse e indisponibel på obestämd tid troligen för alltid.

Det är dåligt skött detta.....
Fråga:Vad tycker ni om DT och Fernholm istället för DT och Kyle el Timmy???

Tycker fortfarande vi behöver få in 1 el 2 forwards till
isolerad

Inlägg av isolerad »

DIF SJÖSTADEN skrev:Starka rykten från olika håll säger nu att Mika Hannula förhandlar med MoDo,illa jävligt illa!!!!
Snacka om att MODO har tappat sin själ.

Säg att de kontrakterar Tellan, Dick, Hannula med flera.

Hur många av lagets spelare komme ens vara norrlänningar?

Värre än plastcluben...
i
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Jag är mest intresserad av Mäklarens "dystra besked om att Tellqvist kommit överens med gnaget".

Med tanke på att du säkert dagligen häver ur dig saker som "charmigt renoveringsobjekt för den händige" om en pinnkoja ute på järvafältet vet jag fan inte om jag någonsin haft så stort förtroende för dig, men jag tycker du står och faller med vad du påstått i det här fallet.

Hur var det nu med det här, käre charlatan och bluffmakare, var inte Tellqvist klar för obehaget redan för någon vecka sedan? Vad är det som dröjer?
DIF SJÖSTADEN

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Någon som noterat att Brodin har #18 på bilden från sjukhuset?
Hans gamla var #34 en rätt stark signal....
Vem brukar ha #34.....när han spelar i DIF: DT

Gällande Tellan så tror jag Modo eller Malmö
Hannula MoDo eller Europa
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF SJÖSTADEN skrev:Någon som noterat att Brodin har #18 på bilden från sjukhuset?
Hans gamla var #34 en rätt stark signal....
Vem brukar ha #34.....när han spelar i DIF: DT

Gällande Tellan så tror jag Modo eller Malmö
Jonas Almtorp har tagit nummer 18. Daniel Brodin har fortfarande 34.
Expert.
jospi

Inlägg av jospi »

Måste bara säga att målvakssidan och backsidan ser jävligt bra ut.
När hade vi såhär bra försvar på pappret sist? (Räknar med att D.Tjärna skriver på...)
Kanske en av ES bästa ??!

Sandberg - Ung och utvecklas
Wesslan - Tog oss till final

Honken - (Tjärna)
Honken har kommit topp 10 i poängligan dem senaste säsongerna - ES bästa PP back?
Tjärna kommer bli en av ES bästa back och DIFs viktigaste spelare. Kan spela PP/BP

BomBom - Claesson
BomBom kom 7:a i poängligan bland backar förra säsongen. Viktigt med sin rutin. Kan spela BP/PP
Claesson stor stark och tung att möta. Viktigt i egen zon. Spelar BP

Printz - Barley
Barley tror jag kommer bli en succe. En hård och spelskicklig back med bra fart. Kan spela BP/PP

(Kyle) Om han nu kommer...
Om Kyle kommer har vi ES bästa backar och framförallt PP backar. Gjorde 31 poäng med DIF
Om nu Lassen drar till Malmö.....
Dogge
kaminor

Inlägg av kaminor »

DIF SJÖSTADEN skrev:Gällande Tellan så tror jag Modo eller Malmö
Modo eller Malmö för båda. Hoppas på Malmö i så fall. Modo är ett obehagligt ting.

Skulle absolut inte ha nåt emot Fernholm nu när han är på marknaden. Men likväl rankar jag nog Tjärna och Kyle högre.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alltså, jag förstår er oro killar, men vi måste utgå från att vår värvningsanvsarige samt de som ingår i den sektionen arbetar hårt som fan nu. Dels har DIF "egna" pengar som staben säkert har järnkoll på - sen har DIF människor runt sig som brukar? stöta till pengar (externa finansiärer) och jag vågar gissa att mycket av energin ligger på den sidan. Det gäller att få in pengar och sen förhålla sig till dessa.

Att ta in Tellan på flera år är en riskabel investering. Inget snack. Vet man att ekonomin inte tillåter den sortens risker blir det svårt att plocka hem honom, i alla fall på ett flerårskontrakt.

Spretig post, I know, men det jag menar är att DIFs ansvariga säkert gör det de kan med de medel som står till hands. Kanske finns det investeringar som är planerade till nästa säsong? Långsiktighet? Och då vet DIF att pengar måste hanteras varsamt... Pure guesswork.. Men jag väljer hur som helst att tro på min förening. Jag väljer att inte såga våra nyförvärv innan de fått visa vad de faktiskt går för. Jag väljer att stötta.

Vad väljer du?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst