Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Remy Lebeau
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Om nu Tellan går till Modo är det bara att gratulera till en av seriens bästa målvakter.
Förstår honom helt och fullt att han vill flytta hem, och tröttnat på Djurgårdens eviga "Nej tack" till honom.
Skulle inte förvåna mig om han spikar igen totalt när/om vi möter honom.
Tänk er följande scenario.
Vi ligger på kvalserieplats och behöver vinna mot Modo i den näst sista matchen 3/3 för att undvika kvalserien. På andra sidan står en evig guldhjälte i Modo's mål.
Det känns sådär minst sagt..
Förstår honom helt och fullt att han vill flytta hem, och tröttnat på Djurgårdens eviga "Nej tack" till honom.
Skulle inte förvåna mig om han spikar igen totalt när/om vi möter honom.
Tänk er följande scenario.
Vi ligger på kvalserieplats och behöver vinna mot Modo i den näst sista matchen 3/3 för att undvika kvalserien. På andra sidan står en evig guldhjälte i Modo's mål.
Det känns sådär minst sagt..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Och om Tellqvist tokfloppar i en annan ES-klubb spelar det förstås ingen roll, för i DIF hade han garanterat gjort succé på grund av sitt enormt fantastiskt storta DIF-hjärta, typ.
Expert.
- Christopher J
Tellan är tydligen på väg till en annan KHL klubb.
http://sportacentrs.com/hokejs/dinamo_r ... alidzes_ju
http://www.eliteprospects.com/
-Under rykten.
http://sportacentrs.com/hokejs/dinamo_r ... alidzes_ju
http://www.eliteprospects.com/
-Under rykten.
Har en obehaglig känsla av att du sitter och hoppas på att det blir så.SirDIFalot skrev:Och om Tellqvist tokfloppar i en annan ES-klubb spelar det förstås ingen roll, för i DIF hade han garanterat gjort succé på grund av sitt enormt fantastiskt storta DIF-hjärta, typ.
- Remy Lebeau
Och Wesslau spelar gratis och har en enorm potential som han visat prov på många gånger..SirDIFalot skrev:Och om Tellqvist tokfloppar i en annan ES-klubb spelar det förstås ingen roll, för i DIF hade han garanterat gjort succé på grund av sitt enormt fantastiskt storta DIF-hjärta, typ.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag dömer ingen än, men om Järlan ska få godkänt av mig krävs att;
- Wesslau spelar stabilt och håller en hög räddningsprocent (top 5) i 40+ matcher
- Victor Bartley producerar minst 18 poäng och har ett godkänt plus/minus
- Carlsson gör 15 mål eller mer
- Tjärnqvist gör 13 mål eller mer
- Almtorp gör upp mot 30 poäng med ett stabilt boxplayspel.
- Wesslau spelar stabilt och håller en hög räddningsprocent (top 5) i 40+ matcher
Säg den glädje som varar
Du måste ha lite förståelse för att många fans tar det väldigt hårt och känner sig väldigt besvikna när en klassmålvakt med DIF-hjärta totaldissas två år i följd.SirDIFalot skrev:Och om Tellqvist tokfloppar i en annan ES-klubb spelar det förstås ingen roll, för i DIF hade han garanterat gjort succé på grund av sitt enormt fantastiskt storta DIF-hjärta, typ.
Ungefär så ja.DIF_Soldier skrev:Jag dömer ingen än, men om Järlan ska få godkänt av mig krävs att;
Personligen tror jag att det bara är Bartley och Tjärna som har god möjlighet att uppfylla kraven från soldaten.
Övriga tror jag spelat över sin egentliga förmåga när dom "dansat"

Förstår om Tellan vill hem till Sverige. Tycker dock fortfarande att Wesslau är en bra värvning. Sörjer Linkan och Möller betydligt mer.
Ut med Lassen, in med Tjärna och Kyle! Skulle nog vara skoj för Bartley med lite transatlantiskt sällskap, därav väljer jag Kyle för Timmy.
Ut med Lassen, in med Tjärna och Kyle! Skulle nog vara skoj för Bartley med lite transatlantiskt sällskap, därav väljer jag Kyle för Timmy.
- SirDIFalot
Spelar han i en annan ES-klubb så hoppas jag att han floppar.Shitkicker skrev:Har en obehaglig känsla av att du sitter och hoppas på att det blir så.SirDIFalot skrev:Och om Tellqvist tokfloppar i en annan ES-klubb spelar det förstås ingen roll, för i DIF hade han garanterat gjort succé på grund av sitt enormt fantastiskt storta DIF-hjärta, typ.
Expert.
Du har skrivit otaliga inlägg här vars andemening är att vi inte bör värva honom. Anledningen kan säkert vara rationell, du tror att han vill ha ett för långt kontrakt eller kräver för hög lön för att du skall tycka att det är en bra värvning. Fine. Jag köper det utan reservationer. Men när Djurgårn sedan agerar precis som du vill, skiter i att signa honom och Mikael ändå känner att han verkligen vill flytta hem till Sverige och med insikten att hans forna klubb och vissa av dess fans inte vill ha honom, skriver på för en annan klubb sitter du ändå och önskar honom olycka och personliga motgångar?SirDIFalot skrev:Spelar han i en annan ES-klubb så hoppas jag att han floppar.Shitkicker skrev:Har en obehaglig känsla av att du sitter och hoppas på att det blir så.SirDIFalot skrev:Och om Tellqvist tokfloppar i en annan ES-klubb spelar det förstås ingen roll, för i DIF hade han garanterat gjort succé på grund av sitt enormt fantastiskt storta DIF-hjärta, typ.
Jag tycker du är en rätt osympatisk och småaktig jävel.
- SirDIFalot
Eller så är det så simpelt att jag vill att våra konkurrenters spelare ska floppa? Speciellt på en sån utsatt position som målvakt.Shitkicker skrev:
Du har skrivit otaliga inlägg här vars andemening är att vi inte bör värva honom. Anledningen kan säkert vara rationell, du tror att han vill ha ett för långt kontrakt eller kräver för hög lön för att du skall tycka att det är en bra värvning. Fine. Jag köper det utan reservationer. Men när Djurgårn sedan agerar precis som du vill, skiter i att signa honom och Mikael ändå känner att han verkligen vill flytta hem till Sverige och med insikten att hans forna klubb och vissa av dess fans inte vill ha honom, skriver på för en annan klubb sitter du ändå och önskar honom olycka och personliga motgångar?
Jag tycker du är en rätt osympatisk och småaktig jävel.
Vi kommer verkligen behöva det kommande säsong. Går Tellan utomlands så hoppas jag förstås att det går bra för min gamle barndomsidol.
Expert.
Det är ju lätt för Tellan o säga till media att han o DIF inte har diskuterat lönevillkor! Men det kan ju faktiskt vara så att detta har dom faktiskt gjort o DIF klarar inte det han begär o under dom år han begär detta för.
Jag tycker oxå som många här att tellan e en grym målis o har ett fint DIF hjärta. Men det finns nog orsaker till att DIF inte valde Tellan.
Tycker DIF ska vara grymt stolta att Wesslan ville komma tebaka till oss.
Sen var det nån som skrev om att DIF pissat på Axelsson? Vadå pissat på han? Då vet man inte mkt om historien med blöjbarnet som trodde han var störst bäst o vackrast i DIF när han spela där. En större egoistisk skithög får man leta efter.
Tyvärr består ES av 90% legoknektar nu som bara lyssnar på sina agenter som tjänar storkovan på dom varje gång dom byter lag. Kolla alla fjunisar som sticker till NHL. Vad tror ni är orsaken att dom sticker så tidigt? AGENTERNA. Mark sticker till NHL efter ett antal bra matcher. Vad har bevisat egentligen? Herregud lira en hel säsong eller två o visa att du kan stå 70-80 matcher med stabilt spel.
Jag tycker oxå som många här att tellan e en grym målis o har ett fint DIF hjärta. Men det finns nog orsaker till att DIF inte valde Tellan.
Tycker DIF ska vara grymt stolta att Wesslan ville komma tebaka till oss.
Sen var det nån som skrev om att DIF pissat på Axelsson? Vadå pissat på han? Då vet man inte mkt om historien med blöjbarnet som trodde han var störst bäst o vackrast i DIF när han spela där. En större egoistisk skithög får man leta efter.
Tyvärr består ES av 90% legoknektar nu som bara lyssnar på sina agenter som tjänar storkovan på dom varje gång dom byter lag. Kolla alla fjunisar som sticker till NHL. Vad tror ni är orsaken att dom sticker så tidigt? AGENTERNA. Mark sticker till NHL efter ett antal bra matcher. Vad har bevisat egentligen? Herregud lira en hel säsong eller två o visa att du kan stå 70-80 matcher med stabilt spel.
- SirDIFalot
Vart kommer ens ryktena om Modo och Tellan ifrån? Någon som kan svara på det?
De sitter på kontrakt med två målvakter och de senaste jag hörde därifrån var att de skulle X antal backar och X antal forwards och ingenting om att målvakt skulle in.
De sitter på kontrakt med två målvakter och de senaste jag hörde därifrån var att de skulle X antal backar och X antal forwards och ingenting om att målvakt skulle in.
Expert.
Det är inte viktigare hur laget presterar och hur långt vi går i slutspelet än detta då?DIF_Soldier skrev:Jag dömer ingen än, men om Järlan ska få godkänt av mig krävs att;