Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Hint: Tellqvist och Modo.
Enbom skrev:Hint: Tellqvist och Modo.

äckligt! fy fan vad jag hatar att järla och kompani utsätter oss för sånt hära... Stört svårt att se Linkan i en annan tröja i Sverige... Och helt overkligt att se Tellan ta på sig den äckliga modo tröjan.... *TVI* Ni spottar oss fans i ansiktet !
Höj nivån på inläggen, tack. //Mod.
Höj nivån på inläggen, tack. //Mod.
DIF <3
Han var ju för dyr och ville stanna för länge....sportfåne skrev:äckligt! fy fan vad jag hatar att järla och kompani utsätter oss för sånt hära... Stört svårt att se Linkan i en annan tröja i Sverige... Och helt overkligt att se Tellan ta på sig den äckliga modo tröjan.... *TVI* Ni spottar oss fans i ansiktet !
- Lee Harvey Oswald
Stackars Tellan, spela inför Sveriges gnälligaste mest kräsna & överlägset tystaste hemmapublik.
Trist att det inte blev DIF Tellqvist.
Men men, nu är det som det är.
Trist att det inte blev DIF Tellqvist.
Men men, nu är det som det är.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Har du några belägg för det där överhuvudtaget? Eller var du sarkastisk?jensa85 skrev:Han var ju för dyr och ville stanna för länge....sportfåne skrev:äckligt! fy fan vad jag hatar att järla och kompani utsätter oss för sånt hära... Stört svårt att se Linkan i en annan tröja i Sverige... Och helt overkligt att se Tellan ta på sig den äckliga modo tröjan.... *TVI* Ni spottar oss fans i ansiktet !
Han var sarkastisk.oskais skrev:Har du några belägg för det där överhuvudtaget? Eller var du sarkastisk?jensa85 skrev:Han var ju för dyr och ville stanna för länge....sportfåne skrev:äckligt! fy fan vad jag hatar att järla och kompani utsätter oss för sånt hära... Stört svårt att se Linkan i en annan tröja i Sverige... Och helt overkligt att se Tellan ta på sig den äckliga modo tröjan.... *TVI* Ni spottar oss fans i ansiktet !
Det är en stor skandal att DIF inte välkomnat Tellan med öppna armar. Snudd på tjänstefel.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kolla intervjun med Järlan efter Wesslaus återkomst.oskais skrev:Har du några belägg för det där överhuvudtaget? Eller var du sarkastisk?jensa85 skrev:Han var ju för dyr och ville stanna för länge....sportfåne skrev:äckligt! fy fan vad jag hatar att järla och kompani utsätter oss för sånt hära... Stört svårt att se Linkan i en annan tröja i Sverige... Och helt overkligt att se Tellan ta på sig den äckliga modo tröjan.... *TVI* Ni spottar oss fans i ansiktet !
Där står det indirekt att andra alternativ var för dyra..Järlan skrev: Kapacitet, utvecklingsmöjligheter, förmåga att stå många matcher under året samt ekonomi. Denna procedur och genomgång om nya spelare har vi alltid i Djurgården och detta stämde in på Gustaf, vilket även tränare, klubbdirektör och framförallt målvaktstränare var överens om.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Fast det står också att det inte bara var därför man valde bort tellan. Utifrån det gissar jag på att man är rädd för att Tellan går sönder för lätt samt att han är färdigutvecklad.Magnutz skrev:
Kolla intervjun med Järlan efter Wesslaus återkomst.
Där står det indirekt att andra alternativ var för dyra..Järlan skrev: Kapacitet, utvecklingsmöjligheter, förmåga att stå många matcher under året samt ekonomi. Denna procedur och genomgång om nya spelare har vi alltid i Djurgården och detta stämde in på Gustaf, vilket även tränare, klubbdirektör och framförallt målvaktstränare var överens om.
Hade tellan varit fem år yngre hade det nog varit annorlunda.
i
Skulle vara grymt tråkigt att se Tellan i en annan svensk klubb. Och det är inte direkt hans "fel" heller utan ledningens. Enligt Tellan så har han/DIF inte diskuterat lön alls.
Och nu kommer kommande 5 sidor handla om hur dumt det var av DIF att inte signa Tellqvist..
Förmodligen...men med all rätt, har en otäck känsla av att det blir något ledningen kommer att få ångra.Sjöwall skrev:Och nu kommer kommande 5 sidor handla om hur dumt det var av DIF att inte signa Tellqvist..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Okej, alla har sagt hur usla hardy o jj är om det inte går bra för wesslau, men om det kommer gå jävligt bra då? kommer ni fortfarande vara bittra över tellqvist?Don66-2 skrev:Förmodligen...men med all rätt, har en otäck känsla av att det blir något ledningen kommer att få ångra.Sjöwall skrev:Och nu kommer kommande 5 sidor handla om hur dumt det var av DIF att inte signa Tellqvist..
Midnatt har passerat, skulle inte du vara väck?
Missförstå mig inte nu, Tellqvist har varit min favorit enda sedan jag var liten och när han tog dif till guld två år i rad. Men som situationen är nu hoppas jag att han hamnar i en svensk elitserieklubb (dock är det jäklar trist om det blir modo, skitförening) och fullständigt dominerar och visar vilket säkert kort han egentligen är.