Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ser mycket hellre Pettersson än Klubertanz i DIF. Vi har nog med offensiva envägsbackar som bjuder på grodor i egen zon. Dock skall tilläggas att Kyle är sjukligt bra offensivt och givetvis bör vi inte tacka nej till honom om han är sugen.
Daniel Tjärnqvist - David Printz
Josef Boumedienne - Victor Bartley
Andreas Holmqvist - Timmy Pettersson/Kyle Klubertanz/Kim Johnsson
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kyle är givetvis bara ett alternativ för mig OM DT kommer in. Annars känns backbesättning väldigt offensivt balanserad.Mäklaren skrev:Ser mycket hellre Pettersson än Klubertanz i DIF. Vi har nog med offensiva envägsbackar som bjuder på grodor i egen zon. Dock skall tilläggas att Kyle är sjukligt bra offensivt och givetvis bör vi inte tacka nej till honom om han är sugen.
Edit: Ska vi verkligen sätta ihop Printz och DT? Känns som Bartley, Honken, BomBom alla behöver en defensivt trygg back bredvid sig. Känns rätt dumt att sätta de enda två defensivt säkra vi har i samma par då.
Expert.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med, sätt ihop DT och BombomSirDIFalot skrev:Kyle är givetvis bara ett alternativ för mig OM DT kommer in. Annars känns backbesättning väldigt offensivt balanserad.Mäklaren skrev:Ser mycket hellre Pettersson än Klubertanz i DIF. Vi har nog med offensiva envägsbackar som bjuder på grodor i egen zon. Dock skall tilläggas att Kyle är sjukligt bra offensivt och givetvis bör vi inte tacka nej till honom om han är sugen.
Edit: Ska vi verkligen sätta ihop Printz och DT? Känns som Bartley, Honken, BomBom alla behöver en defensivt trygg back bredvid sig. Känns rätt dumt att sätta de enda två defensivt säkra vi har i samma par då.
- -daniel-
Det där är bara ett uttryck för att Mäklaren inte vill se Honken i något annat än i 3:e backpar... naturligtvis skall inte Printz och Tjärnqvist spela tillsammans. Låter fullständigt idiotiskt.
Haha lugna dig nu. Jag var faktiskt väldigt positiv till Honkens utveckling under säsongen. I slutspelet dippade han dock.-daniel- skrev:Det där är bara ett uttryck för att Mäklaren inte vill se Honken i något annat än i 3:e backpar... naturligtvis skall inte Printz och Tjärnqvist spela tillsammans. Låter fullständigt idiotiskt.
DT-VB
JB-TP
AH-DP
Ok?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skulle vilja påstå att Boumedienne, av det vi sett, är svagare i egen zon är vad Holmqvist är. Känns som om vi har lastat på med en hel del offensiv kompetens hos backarna, frågan är bara hur defensiven kommer se ut. Kanske då det är bra att ha en del breddspelare som hjälper till i egen zon.-daniel- skrev:Holmqvist = offensiv back (svag i egen zon)
Boumedienne = allroundback
Jag gillar T. Pettersson skarpt men tror inte han passar in i laget så som det ser ut nu. Vi har redan en spelare, BomBom, som tar många onödiga utvisningar. Timmy tar mycket utvisningar också, vi har inte råd att konstant spela box play...
Lämnar Lassen borde pengarna gå till en forward istället för Kyle/Timme/??. Inte för att Lassens lön skulle täcka exempelvis Oscar Möllers men forwardssidan ser ju ack så mycket svagare ut än backarna.
- -daniel-
Mäklaren skrev:Haha lugna dig nu. Jag var faktiskt väldigt positiv till Honkens utveckling under säsongen. I slutspelet dippade han dock.-daniel- skrev:Det där är bara ett uttryck för att Mäklaren inte vill se Honken i något annat än i 3:e backpar... naturligtvis skall inte Printz och Tjärnqvist spela tillsammans. Låter fullständigt idiotiskt.
DT-VB
JB-TP
AH-DP
Ok?

Jag förordar:
Tjärnqvist - Holmqvist
Boumedienne - Klubertanz / Timmy
Printz - Bartley
Eller varför inte:
DFG - HU
AL - BX
QG - KKK
Tar Timmy verkligen många onödiga utvisningar?pulverapa skrev:Jag gillar T. Pettersson skarpt men tror inte han passar in i laget så som det ser ut nu. Vi har redan en spelare, BomBom, som tar många onödiga utvisningar. Timmy tar mycket utvisningar också, vi har inte råd att konstant spela box play...
I grundserien hade 09/10 hade han ju typ hälften så många utvisningsminuter som Andreas Holmqvist och i slutspelet hade han bara 4 minuter.

Edit: Och Ragge hade typ lika många minuter i grundserien trots 18 matcher mindre spelade.
Vad menas med "svag i egen zon"? Alla backar utövar inte "power defence" som Ragge och Ossi.
Detaljstuderar man Bomboms backspel så ser man klubblyftningar och andra tricks i precis rätt ögonblick vilket förhindrar motståndaren att göra mål.
På frågan Kyle vs. Timmy så är det Kyle all the way för min del.
Detaljstuderar man Bomboms backspel så ser man klubblyftningar och andra tricks i precis rätt ögonblick vilket förhindrar motståndaren att göra mål.
På frågan Kyle vs. Timmy så är det Kyle all the way för min del.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
http://gronvitasumo.blogg.se/2011/may/d ... lasse.html
Sen ringde en vän till mig i morse som är riktigt insatt i VF:s organisation och sa grattis att Daniel hade signat. Han hade hört detta från Frölunda håll men tycker själv det är lite långsökt.
Varför frölunda skulle ha koll på detta har jag ingen aning om.
Så vi får väl lägga detta inlägg under kategorin " min kompis brors morsa har sykvällar med Zetterbergs syssling som sa att han ville till Dif för att Emma vill öppna en chokladbutik utanför hovet. "
Jaja, lite silly rykten iallafall fall.
Sen ringde en vän till mig i morse som är riktigt insatt i VF:s organisation och sa grattis att Daniel hade signat. Han hade hört detta från Frölunda håll men tycker själv det är lite långsökt.
Varför frölunda skulle ha koll på detta har jag ingen aning om.
Så vi får väl lägga detta inlägg under kategorin " min kompis brors morsa har sykvällar med Zetterbergs syssling som sa att han ville till Dif för att Emma vill öppna en chokladbutik utanför hovet. "
Jaja, lite silly rykten iallafall fall.
Härligt med DT!
Såg även på http://gronvitasumo.blogg.se/ detta uttalande från Klasen:
– Jag märkte vilket sjukt drag det var när Kenny (Jönsson) tog upp Rögle i elitserien 2008. Rögles publik är nog ett strå vassare än AIK:s och Djurgårdens, säger Klasen till Helsingborgs dagblad.
– Jag märkte vilket sjukt drag det var när Kenny (Jönsson) tog upp Rögle i elitserien 2008. Rögles publik är nog ett strå vassare än AIK:s och Djurgårdens, säger Klasen till Helsingborgs dagblad.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Haha såg den jag med... får se vad han tycker om Troja och Almtunas fans sen då... dom lär ju mötassunne skrev:Härligt med DT!

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Är han på riktigt verkligen?sunne skrev:Härligt med DT!