Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Haha sen när började Hockeykanalen läsa Sillytråden här?
http://www.hockeykanalen.se/1.2141968/2 ... _statuslag

:lol:
Haha... -avslutar den uppgivna Djurgårdssupportern.
BomBom = BitterBitter :lol:

Men annars är det inte så konstigt att man gluttar på DIF Hockeys fansforum.
Trots att en hel drös tokskallar postar här varje dag så släpps det också många tänkvärda tankar & idéer
(iaf om vi jämför med övriga lags fansforum där nivån utan undantag är pinsamt låg)
Helt sjukt att när de väl gör en artikel på en väldigt upprörd bitter supporter från vårt forum så det inte Mäklaren som är forumiten i fråga, haha!
Expert.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

DIF SJÖSTADEN skrev:Att Lassen skulle skeppas iväg såg jag för tämligen självklart egentligen efter förra årets miserabla spel.
Nu är det för övrigt uppe på Eliteprospects att DT går till DIF, vilka minnen....oj oj oj matchen i Karlstad när han bandysvingar in guldet, underbart, han är en av mina stora stora favoriter DT.

Backparen i år måste vara mer balanserade än förra året mitt förslag är i alla fall:

1: DT BOM-BOM
2: HONKEN KLUBERTANZ
3: BARTLEY PRINTZ

Gällande anfallarna....så är det således det stora problemet, som jag tror alla har fattat då vi går runt på 3st 3dje line centrar (ber om ursäkt Otto men så är det) och ingen ledande line i högsta ES klass....

Tror att Zibanejad kommer att placeras i våran första line med Nilson och Carlsson, Ölvestad vill jag ha i en ren checking line som pumpar skiten ur motståndarna....

En fråga som borde ställas dock är: Vad händer om Gustaf W. blir skadad? räknar JJ och Hardy med att Sandberg kan vara 1:a keeper redan nu?? håller han??
"CONFIRMED TRANSFER" = Bekräftad övergång

"RUMOUR"= Rykte. Och det är just under den fliken man hittar Tjärnqvist. Tills det är bekräftat på hemsidan är ingenting klart. Även om jag tror att Tjärna Sr kommer ansluta till DIF så är uppenbarligen övergången INTE helt klar.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

DIF SJÖSTADEN skrev:
Backparen i år måste vara mer balanserade än förra året mitt förslag är i alla fall:

1: DT BOM-BOM
2: HONKEN KLUBERTANZ
3: BARTLEY PRINTZ
Eh, om vi nu får in Kyle & DT så är väl det där ändå INTE en balanserad uppställning?

Honken & Klubertanz är båda offensiva backar; de skall för allt i världen inte spela tillsammans.

Jag skulle komponera paren så här:

Tjärnqvist - Holmqvist
Boumedienne - Klubertanz
Printz - Bartley

Tjärnqvist = allroundback
Holmqvist = offensiv back (svag i egen zon)
Boumedienne = allroundback
Klubertanz = offensiv back (svag i egen zon)
Printz = defensiv back
Bartley = offensiv back (svagaste kortet i egen zon, får vi anta)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Haha sen när började Hockeykanalen läsa Sillytråden här?
http://www.hockeykanalen.se/1.2141968/2 ... _statuslag

:lol:
Haha... -avslutar den uppgivna Djurgårdssupportern.
BomBom = BitterBitter :lol:

Men annars är det inte så konstigt att man gluttar på DIF Hockeys fansforum.
Trots att en hel drös tokskallar postar här varje dag så släpps det också många tänkvärda tankar & idéer
(iaf om vi jämför med övriga lags fansforum där nivån utan undantag är pinsamt låg)
Helt sjukt att när de väl gör en artikel på en väldigt upprörd bitter supporter från vårt forum så det inte Mäklaren som är forumiten i fråga, haha!
Hahaha... ja, tänkte på det också. :lol:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Haha... Alltså allvarligt, har de nyhetstorka?

Kan också hålla med om att Mäklaren dock bör få den lila tid i rampljuset som nu verkar erbjudas. Tycker mig vara förtjänt av det ;)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Haha... Alltså allvarligt, har de nyhetstorka?

Kan också hålla med om att Mäklaren dock bör få den lila tid i rampljuset som nu verkar erbjudas. Tycker mig vara förtjänt av det ;)
Skulle vara intressant att skriva något helt jävla galet rykte och dra upp värsta diskussionen runt det och se hur lång tid det tar innan HockeyAnalen hänger på.

MATZ ZUNDIN COMEBACK I DJURGÅRDEN:
En välinformerad källa har berättat för mig att Sudden inom kort snörar på sig grillorna och spelar för DIF. Beslutet skall ha tagits efter en miss på sista putten på Värmdö Golfklubb då Mats skall ha brustit ut i ett unisont
"FÖRBANNADE GOLFJÄVEL!"och svingat klubban och slagit av tupén på Jan Järlefelt så att ett vilt slagsmål utbröt. Som tur var fanns andra medverkande vid golfsejouren och efter lite handgemäng kunde folkhopen sära på de två kombatanterna. Jan skall då ha svurit högt, spottat och vrålat att "Endera drar jag dig inför rätta din feta nolla och stämmer häcken av dig eller så SPELAR DU FÖR DJURGÅRDEN KOMMANDE SÄSONG!" varpå Sundin kröp till korset och gick med på det sistnämnda. Med sig har han även 25 kameler och en elefant som samtliga är tänkta att ersätta ledarstaben i Djurgården nästkommande säsong.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:

Skulle vara intressant att skriva något helt jävla galet rykte och dra upp värsta diskussionen runt det och se hur lång tid det tar innan HockeyAnalen hänger på.

En välinformerad källa har berättat för mig att Sudden inom kort snörar på sig grillorna och spelar för DIF. Beslutet skall ha tagits efter en miss på sista putten på Värmdö Golfklubb då Mats skall ha brustit ut i ett unisont
"FÖRBANNADE GOLFJÄVEL!"och svingat klubban och slagit av tupén på Jan Järlefelt så att ett vilt slagsmål utbröt. Som tur var fanns andra medverkande vid golfsejouren och efter lite handgemäng kunde folkhopen sära på de två kombatanterna. Jan skall då ha svurit högt, spottat och vrålat att "Endera drar jag dig inför rätta din feta nolla och stämmer häcken av dig eller så SPELAR DU FÖR DJURGÅRDEN KOMMANDE SÄSONG!" varpå Sundin kröp till korset och gick med på det sistnämnda. Med sig har han även 25 kameler och en elefant som samtliga är tänkta att ersätta ledarstaben i Djurgården nästkommande säsong.
-daniel- har en så kallad "busy day at work" som ni märker... ;)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

-daniel- har en så kallad "busy day at work" som ni märker... ;)
You bet. :mrgreen:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hahaha, humor!

Busy day at work kan man också säga om min dag. Att sitta och skriva texter om villaområden samtidigt som man förpestar detta forum kan vara det skönaste som finns en onsdagmorgon.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

EDIT: Blurgh.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-05-18 10:11:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Finns det någon substans i ryktet om Kyle (utöver att en hängiven Rögle-bloggare skriver att han ska ersätta Lassen som ska till Malmö). Ingen annan som hört något om detta?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

starvin_marwin skrev:Finns det någon substans i ryktet om Kyle (utöver att en hängiven Rögle-bloggare skriver att han ska ersätta Lassen som ska till Malmö). Ingen annan som hört något om detta?
Undrar samma sak, MrMadHawk nämnde ju lite om Lassen. Men stämmer fallet med Lassen så tror jag faktiskt att man försöker plocka in en back till, och då ligger väl Klubertanz bra till (om han inte är alltför dyr).
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Att MrMadhawk skriver att Lassen kan vara på väg till Malmö är den bästa nyheten under silly season so far.
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av supreme »

-daniel- skrev:
starvin_marwin skrev:Finns det någon substans i ryktet om Kyle (utöver att en hängiven Rögle-bloggare skriver att han ska ersätta Lassen som ska till Malmö). Ingen annan som hört något om detta?
Undrar samma sak, MrMadHawk nämnde ju lite om Lassen. Men stämmer fallet med Lassen så tror jag faktiskt att man försöker plocka in en back till, och då ligger väl Klubertanz bra till (om han inte är alltför dyr).
När DT diskuterades efter värvningen av MT var man tydligen en bit ifrån varandra gällande lönen. Nu pratas det också om Kyle, förutsatt att Lassen lämnar, vilket känns märkligt. Antingen har
1. DT sänkt sina lönekrav, eller
2. Kyle är rysligt billig, eller
3. Lassen tjänar åt helvete för bra.

I min värld är DT värd en rejäl slant, Kyle ligger några snäpp ner i löneskalan och Lassen borde tjäna max 100kkr. Svårt att se hur båda värvningarna helt plötsligt ska rymmas inom budget.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Jag tror verkligen inte att Lassen har någon skitlön. Han gjorde ett bra jobb i Leksand med sitt solida försvarsarbete (Allsvenskan) för att sedan göra ett riktigt bra VM där han gjorde några poäng framåt också och var en av Danmarks mest framträdande i deras succé-mästerskap.

Helt omöjligt att spekulera i några summor, men det är verkligen ingen skitlön tror jag.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Låst