Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Berra

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Berra »

SkönaDjurgårn skrev:Berra, vad får dig att tro att Marcus Nilson ska göra dubbelt så många poäng i år som förra året?

I övrigt håller jag med om att ifall Kyle och DT kommer in i truppen så ser backsidan kanonbra ut och jag vill inte byta den mot något annat lags backbesättning. Målvakten gillar jag också. Då står vi med samma problem som vanligt - kreativitet, spets och produktion offensivt.
Till att börja med en försäsong med laget och inte jagande NHL kontrakt på egen hand med efterföljande besvikelse. Får han som tidigare skribenter nämnt vara befriad från ungarnas baciller och att fler kompisar slipper att drabbas av en stroke så tror jag att Mackan kommer växa och leverera 40 pinnar. Visst är han en proffs men trots allt en människa, förra säsongen var skit på alla sätt och vis för den gode Mackan.
Senast redigerad av Berra den 2011-05-17 21:34:44, redigerad totalt 1 gånger.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Haha sen när började Hockeykanalen läsa Sillytråden här?
http://www.hockeykanalen.se/1.2141968/2 ... _statuslag

:lol:
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Carlsson-Otto-Nilson

DT-Honken

Zibbe-Almtorp-Tjärna

Kyle-Bartley

Brodin-Fimpen-Ölve

Printz-Bom-Bom

Sillen-Norman-Tim/Kempe

Detta skulle för mig vara 7-4 placerings lag. Tror nyförvärven passar in i Hardys bygge och tror han och järlan kan det de gör!
kaminor

Inlägg av kaminor »

http://www.hockeyligan.se/index.php?article=6660

Rösta fram Kempe till årets mål. Inte så sannolikt kanske, men jag mobiliserar lite här i alla fall.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

-daniel- skrev:
Shitkicker skrev:
Kall-El skrev:
Carlsson har producerat en säsong på eltiserienivå.

Killen är dessutom över 30 bast.

vet inte om den historien direkt talar för att han skulle fortsätta att producera mängder med poäng.
Det är svårt att producera om man inte får hyfsad speltid och åtnjuter tränarens förtroende. Jag har läst åtskilliga kommentarer och uttalanden ifrån folk som följde honom nära under tiden i LHC som hävdar att han alltid var bra men aldrig riktigt fick chansen. LHC är en förening som sällan visar gott omdöme.

Skall jag vara elak så kan jag nämna forwards i vår trupp som trots rejält med speltid fan inte producerar ändå. Givet att han behandlas väl kommer en spelare som skjuter så mycket och jobbar så hårt som Carlsson gör leverera, det är jag övertygad om.
Jag håller faktiskt med dig, tror inte alls det är orimligt att Carlsson kommer överraska positivt.
Nej, med tanke på hur överjävla negativt inställda en del här är till honom så känns det som om utgångsläget är relativt bra! :D

Det är förbannat tråkigt att nya spelare får bära hundhuvudet för att vi inte lyckats kontraktera andra killar vi suktat över. Är ni förbannade så ta för fan ut ilskan på de som är ansvariga för värvningarna istället. Tycker det är rätt ynkligt att inte kunna bjuda nya medlemmar i Djurgårdsfamiljen på ett bättre mottagande än så. Är det något som förfular bilden av oss som klubb och som gör oss mindre attraktiva för spelare att söka sig till så är det väl för fan att vi dömer ut folk redan på förhand, innan de ens fått chansen att visa vad de går för i Djurgårdströjan.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
-daniel- skrev:
Shitkicker skrev:
Kall-El skrev:

vet inte om den historien direkt talar för att han skulle fortsätta att producera mängder med poäng.
Det är svårt att producera om man inte får hyfsad speltid och åtnjuter tränarens förtroende. Jag har läst åtskilliga kommentarer och uttalanden ifrån folk som följde honom nära under tiden i LHC som hävdar att han alltid var bra men aldrig riktigt fick chansen. LHC är en förening som sällan visar gott omdöme.

Skall jag vara elak så kan jag nämna forwards i vår trupp som trots rejält med speltid fan inte producerar ändå. Givet att han behandlas väl kommer en spelare som skjuter så mycket och jobbar så hårt som Carlsson gör leverera, det är jag övertygad om.
Jag håller faktiskt med dig, tror inte alls det är orimligt att Carlsson kommer överraska positivt.
Nej, med tanke på hur överjävla negativt inställda en del här är till honom så känns det som om utgångsläget är relativt bra! :D

Det är förbannat tråkigt att nya spelare får bära hundhuvudet för att vi inte lyckats kontraktera andra killar vi suktat över. Är ni förbannade så ta för fan ut ilskan på de som är ansvariga för värvningarna istället. Tycker det är rätt ynkligt att inte kunna bjuda nya medlemmar i Djurgårdsfamiljen på ett bättre mottagande än så. Är det något som förfular bilden av oss som klubb och som gör oss mindre attraktiva för spelare att söka sig till så är det väl för fan att vi dömer ut folk redan på förhand, innan de ens fått chansen att visa vad de går för i Djurgårdströjan.
Silly Seasons sannaste ord, tamejfan. Det är låg nivå på ganska många i den här tråden. Hoppas det vänder.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Precis som Magnutz så håller jag med dig "shitty" :D

Folk är rädda för att inte toppspelare ska vilja komma till oss, hur blir det då när spelare som gör sitt jobb men kanske inte sticker ut sådär jättemycket börjar tacka nej till DIF för att fansen spyr galla över att inte den och den värvades istället. Just nu känns vi ju inte direkt som fans som tar emot nya spelare med öppna armar... utan mer -"Välkommen xxxx MEN jag hade hellre velat ha YYYY istället..."
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja, jag kan bara hoppas att ni har ratt om Mackan da. :) Det var mycket som gick snett forra sasongen och vi far hoppas att det var karriarens lagvattenmarke. Blir det inte battre i ar blir jag galen pa karln.

Vad det galler nyforvarven sa haller jag med foregaende talare: ge grabbarna chansen!! Jag gillar det jag sett forr av dem allihop. De kommer sakert vara riktigt duktiga och de ar fr.o.m. nu en del av DIF-familjen och de som redan sagar dem kan dra at skogen. Det ar val inte deras fel att Jarlan missar att varva Linkan, Tellan, Klasen, Videll, Moller osv.

Men ja, problemet bestar. Hoppas Cehlin drar och att vi da varvar den dar sista superstarspelaren som blir pricken over i.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:
-daniel- skrev:
Shitkicker skrev:
Kall-El skrev:

Silly Seasons sannaste ord, tamejfan. Det är låg nivå på ganska många i den här tråden. Hoppas det vänder.
Juniorer kan göra ett gott jobb, spelare som plockas in utifrån måste man ställa betydligt högre krav på än så.

Speltid förtjänar man väl dessutom eller?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Jepe skrev:Precis som Magnutz så håller jag med dig "shitty" :D

Folk är rädda för att inte toppspelare ska vilja komma till oss, hur blir det då när spelare som gör sitt jobb men kanske inte sticker ut sådär jättemycket börjar tacka nej till DIF för att fansen spyr galla över att inte den och den värvades istället. Just nu känns vi ju inte direkt som fans som tar emot nya spelare med öppna armar... utan mer -"Välkommen xxxx MEN jag hade hellre velat ha YYYY istället..."
Samtidigt tänker jag inte sitta och vara nöjd/tyst när jag personligen tycker DIF har agerat helt fel. Men, jag håller ändå med er. Jag kommer alltid följa mitt kära Djurgår´n i alla väder och krig, i både med och motgång. Det enda som krävs för mig är att dom kämpar, absolut inget annat.

Men det kändes väl lite som att vi hade lite vittring på både Möller och Klasen om vi hade gått in för det 100%. Nu gjorde inte DIF det(Enligt min känsla utöver agerandet), utan signade Almtorp - Som i sig är en bra defensivt center som kan producera i rätt omgivning. Men frågan är om Almtorp var den centern vi letade efter? Kan vi ge Almtorp både en bra omgivning och istid? Kan vi få igång Mattias Carlsson i fjolårs formen? Det känns liksom som det är 100 pusselbitar i vårt DIF som skall passas in för att vi ska nå maximal prestation. Det är det som stör mig.

Personligen önskade Tellqvist till absolut 100%. "Istället" fick vi Wesslan, som gjorde ett kanon slutspel. Men det är långt bevisat för mig om Wesslau håller i en hel säsong. Som däremot i princip fläker ut sig till olika klubbar, när Tellan en Djurgårdshjälte som vill hem. Även Tellan som är en bättre målvakt än vad Wesslau är. Det är jag helt övertygad om. Många hade väl på känn att Tellqvist skulle göra en "Holmqvist alá Frölunda". Men det finns faktiskt någonting som kallas stolthet för klubben, och Tellqvist märkt med DIF skölden hade garanterat gjort oss alla stolta, absolut helt övertygad om det!

Känns som vi skiter bort i dagsläget alla DIF-profiler som fortfarande har mycket mer att ge för oss. Säger absolut inte att Möller eller Klasen är några sådana, men tror folket här inne blir så trötta på att se fullkomligt obegripliga beslut. Personligen är jag väldigt trött.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Daniel942 skrev:Facebook:

Patrick Cehlin
är sjukt glad, sju personer vet varför. hehehhehehe

Hmmm, NHL-Kontrakt?
Om man ska gå efter det Ahlen skrev till honom, så vet jag varför.
Är iaf inget NHL kontrakt.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

DIFRobbex skrev:
Daniel942 skrev:Facebook:

Patrick Cehlin
är sjukt glad, sju personer vet varför. hehehhehehe

Hmmm, NHL-Kontrakt?
Om man ska gå efter det Ahlen skrev till honom, så vet jag varför.
Är iaf inget NHL kontrakt.
Lät ju dock som det var en aning ironi i det som Ahlén skrev..
rikkard

Inlägg av rikkard »

Om Cehlin går till NHL är jag faktiskt ganska nöjd. Det gör inte så mycket ifall Brodin går samma väg. Tycker att de stagnerade rejält under säsongen. Det ger, förutom pengar, även utrymme för någon annan junior att kliva fram. Ger hellre plats till lillebror Krüger (om han nu blir kvar) och liknande speltyper. Powerforwards har vi i överflöd. Däremot saknas playmakers. Vi måste ta vara på våra juniorer. Börjar se en obehaglig trend av att de försvinner åt olika håll. Att de går till NHL eller KHL är väl en sak, men att de försvinner till konkurrerande elitserielag, det får inte hända.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Haha sen när började Hockeykanalen läsa Sillytråden här?
http://www.hockeykanalen.se/1.2141968/2 ... _statuslag

:lol:
Haha... -avslutar den uppgivna Djurgårdssupportern.
BomBom = BitterBitter :lol:

Men annars är det inte så konstigt att man gluttar på DIF Hockeys fansforum.
Trots att en hel drös tokskallar postar här varje dag så släpps det också många tänkvärda tankar & idéer
(iaf om vi jämför med övriga lags fansforum där nivån utan undantag är pinsamt låg)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIF SJÖSTADEN

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Att Lassen skulle skeppas iväg såg jag för tämligen självklart egentligen efter förra årets miserabla spel.
Nu är det för övrigt uppe på Eliteprospects att DT går till DIF, vilka minnen....oj oj oj matchen i Karlstad när han bandysvingar in guldet, underbart, han är en av mina stora stora favoriter DT.

Backparen i år måste vara mer balanserade än förra året mitt förslag är i alla fall:

1: DT BOM-BOM
2: HONKEN KLUBERTANZ
3: BARTLEY PRINTZ

Gällande anfallarna....så är det således det stora problemet, som jag tror alla har fattat då vi går runt på 3st 3dje line centrar (ber om ursäkt Otto men så är det) och ingen ledande line i högsta ES klass....

Tror att Zibanejad kommer att placeras i våran första line med Nilson och Carlsson, Ölvestad vill jag ha i en ren checking line som pumpar skiten ur motståndarna....

En fråga som borde ställas dock är: Vad händer om Gustaf W. blir skadad? räknar JJ och Hardy med att Sandberg kan vara 1:a keeper redan nu?? håller han??
Låst