Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
hocki

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av hocki »

Möller fick inget konkret kontraktsförslag av DIF
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... n-vid.html
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... a-och.html
Just det Widing. Brynäs var ditt första val förra året?? hahahaa pengakåta H***
Djurgårdens IF
isolerad

Inlägg av isolerad »

hocki skrev:Möller fick inget konkret kontraktsförslag av DIF
Heja DIF...
i
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

JiWe skrev:
Kall-El skrev:Att ha en hårt arbetande forwardsbesättning utan egenlig spets KAN fungera, MEN då krävs det följande faktorer uppfylls:

* Ruskig bra målvakt.

* Ruskigt bra backar / försvarsspel.

* Riktigt bra PP.
Att Wesslau är en ganska medioker keeper och att han bara har dansat en vår osv är ju en aspekt. Men vad är det som säger att han inte skulle kunna prestera en riktigt bra säsong? Hans slutspel visade att han har rätt mycket mer än mediokert spel i sig.

Försvarsspel handlar ju om bra mycket mer än bara försvarsspelare. Kan laget underkasta sig ett disciplinerat försvarsspel över hela banan så kommer vi kunna skära bort ett antal mål från kolumnen insläppta. samspelet Wesslau och backar blir såklart viktigt men bara det att vi antagligen slipper många av Owuyas returer som ju var ett kärt ämne ifjol borgar för en tryggare defensiv.

PP är grymt viktigt men jag tror mycket handlar om självförtroende och lite flyt helt enkelt. går puckarna in med jämna mellanrum behövs inga genier eller magiska handleder på banan. Zibbe och Mackan kan göra det oväntade, Tjärnas betydelse behöver vi inte ens nämna, Holmqvists bössa från blå men även nye Carlsson som ju ska ha ett vasst skott. Det finns med andra ord kvaliteer i laget som kan funka i ett PP.

Nu spekulerar och spånar jag men det anser jag att du också gör till stor del Kall-El- skillnaden är väl att jag försöker se optimistiskt på det :D
Bra post, håller med i allt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tyvärr är det bara att inse dyster fakta. Vi har de senaste åren halkat allt mer efter ekonomiskt och kan därför inte vara med och buda på de bästa spelarna. Dessutom är inte DIF något statuslag att spela för längre. Andra klubbar har blivit mer genuina och trevligare att spela för.

Vårt enda hopp att knyta till oss klasspelare är hemvändande föredetta DIF-spelare som vill bosätta sig i Stockholm. Och de växer inte på träd.

Vi vinner inget numera och har bevisligen ingen genomtänkt strategi för hur vi ska vända på detta. Vart tog juniorsatsningen vägen? Vi skulle ju lyfta juniorer och sedan spetsa laget med andra spelare utifrån. Nu värvas enbart bredd in utifrån och juniorerna flyr till andra klubbar.

Identitetskris är väl den bästa beskrivningen för DIF-hockey just nu.

Vi går en rätt mörk vinter till mötes. Får vi ut max av detta lag bör det väl ändå räcka till en kvartsfinal. Eller?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tyvärr är det bara att inse dyster fakta. Vi har de senaste åren halkat allt mer efter ekonomiskt och kan därför inte vara med och buda på de bästa spelarna. Dessutom är inte DIF något statuslag att spela för längre. Andra klubbar har blivit mer genuina och trevligare att spela för.
Fast det där är ju en sanning med modifikation, M.Tjärnqvist kostar säkert 230-250K i månaden. Samma summa hade vi nog fått Möller för...

Nu ville ju Järlefelt uppenbarligen hellre se MT i laget.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Fast det där är ju en sanning med modifikation, M.Tjärnqvist kostar säkert 230-250K i månaden. Samma summa hade vi nog fått Möller för...

Nu ville ju Järlefelt uppenbarligen hellre se MT i laget.
Har ingen koll på vad enskilda spelare har i lön. Däremot om man tittar på den totala spelarbudgeten syns det ju tydligt att vi halkat efter.

Betalar vi över 200k för MT är det skandal. Visst, han var nyttig i pp i år. Men fem mot fem finns juniorer som gör/ skulle göra lika bra ifrån sig. I det spelet är han trög och intetsägande.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Betalar vi över 200k för MT är det skandal. Visst, han var nyttig i pp i år. Men fem mot fem finns juniorer som gör/ skulle göra lika bra ifrån sig. I det spelet är han trög och intetsägande.
Jag tror MT tjänade mellan 210-220K/månad de föregående säsongerna. Man gav antagligen ett kontraktsförslag som för honom var mer lukrativt efter den gångna säsongen...så 230K/månad tjänade han nog som minst. Kvalificerad gissning, skulle jag vilja påstå.

Håller helt med dig i analysen om hans egenskaper.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

http://mrmadhawk.se/2011/may/lassen-fin ... nerna.html

Snälla, låt det vara sant att Lassen kan vara på väg bort.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

carne skrev:http://mrmadhawk.se/2011/may/lassen-fin ... nerna.html

Ponera att Lassen försvinner...

Ska vi då ta in 2 backar eller det bara ett ytterligare drag för att skapa utrymme åt t.ex. DT?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Det där köper jag inte. Järlan verkar ha istället ha valt att kasta bort slantarna på brunkare i Carlsson, Almtorp och Tjärnqvist. Alla med bländande referenser från diverse kvalserier.

Fan. Alla som har sett det här laget de senaste säsongerna har sett att det har saknats en vass offensiv center. Här kommer plötsligt en hemridande på en vit jävla häst - med en bakgrund från egna juniorleden, med fantastisk statistik från AHL, i rätt ålder, som har tränats av Montén och passar på pricken in på "spelare från Stockholm strategin".

Att då istället för att gå all in på Möller välja att kasta bort pengarna på Carlsson, Almtorp och Tjärnqvist är helt jävla sinnessjukt. Att dessutom göra det helt utan att motivera eller förklara valet är obegripligt och så korkat att jag ger upp, loggar ut och skiter i det här för säsongen.

Helvete.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

carne skrev:http://mrmadhawk.se/2011/may/lassen-fin ... nerna.html

Riktigt grymt om man får in DT och en till och blir av med Lassen! Då känns iaf backsidan riktigt stark.
DIF <3
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag tror MT tjänade mellan 210-220K/månad de föregående säsongerna. Man gav antagligen ett kontraktsförslag som för honom var mer lukrativt efter den gångna säsongen...så 230K/månad tjänade han nog som minst. Kvalificerad gissning, skulle jag vilja påstå.

Jag skulle verkligen vilja se någon som helst källa på att han ens tjänade 210 K månad det tror jag verkligen inte skulle kanske tro på 140-150 någonstans och en ny höjning till detta år.
DIF SJÖSTADEN

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lassen finns med i diskusionerna
2011-05-17 17:37:31
En back vars namn jag hört cirkulera i flera olika kretsar är Stefan Lassen.
Han har ett kontrakt med Djurgården, men ryktet säger att Djurgården vill göra sig av med honom för att ge plats åt någon annan.

Så här har turerna varit.

Fredag:
Jag får ett mejl på fredagskvällen och att Stefan Lassen varit synlig tillsammans med bland annat Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt. Med där ska även Djurgårdens ordförande ha varit med. Och från vissa håll nämns det att även Stefan Nyman varit där.
Nyman totalnekar att dom ens har träffats.

Lördag:
Jag fortsätter kolla upp det.
Agenten, Patrik Aronsson konfronteras. Han svarar som alltid när spelare har kontrakt med att:
- Han har kontrakt med Djurgården.

Söndag:
Får ett mejl om att Stefan Lassen är på väg för att flytta in i Malmö.

Måndag:
Kollar med en kanonkälla. Han uppger att Lassen finns med i diskussionerna. Bestämmer mig för att ligga lågt efter motgångarna från folket kring Lassen under helgen.

Tisdag:
Ringer Lassen själv.
- Jag ska träna med Djurgården imorgon. Du får ta resten med min agent.
Agent Aronsson får ett samtal också.
- Nyman kollar på många olika spelare och har en hel del bollar i luften.
Nyman konfroterade jag i samband med presskonferensen idag:
- En spelare vi tittat på. Men han har kontrakt med Djurgården.

Ni får dra era egna slutsatser av detta, men jag ska inte påstå att jag skulle bli speciellt förvånad om Stefan Lassen återfinns i Malmös laguppställning inom en ganska snar framtid
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Robinhansen skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Jag skulle verkligen vilja se någon som helst källa på att han ens tjänade 210 K månad det tror jag verkligen inte skulle kanske tro på 140-150 någonstans och en ny höjning till detta år.

" Jag tror " skrev han vad jag lyckats se.. kan bli svårt med källa på det.

Förresten Hansen har du gjort en comeback här ? tur att vi inte han hissa tröjjan din.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Låst