TB_xD skrev:Sa dom inte att Luleå skulle åka ur ES förra sessen Dom hade ju inte världens namnstarkaste lag. Men det gick ju rätt bra för dom om jag inte minns fel
Jag kan själv säga att jag är orolig över truppen, och hoppas att Hannula stannar.
Men vi ska inte negga för mycket tycker jag, kanske Hardy har en helt ny spelidé på G som passar utmärkt till spelare med mycket vilja och stort hjärta.
Är man nöjd över att med ett nödrop nå semifinal så......tja, varför inte?
Tycker DIF borde ha högre målsättning än att vara ett mediokert kämplag som gör bra ifrån sig.
Precis. En Djurgårdare är aldrig nöjd - bara stolt!
Jag tror att Zibanejad kommer bli årets absoluta höjdare för oss!
TB_xD skrev:Sa dom inte att Luleå skulle åka ur ES förra sessen Dom hade ju inte världens namnstarkaste lag. Men det gick ju rätt bra för dom om jag inte minns fel
Jag kan själv säga att jag är orolig över truppen, och hoppas att Hannula stannar.
Men vi ska inte negga för mycket tycker jag, kanske Hardy har en helt ny spelidé på G som passar utmärkt till spelare med mycket vilja och stort hjärta.
Man kan ju lika gärna vända på det och säga att det finns lag som haft liknande/bättre spelarmaterial än vad vi har nu och har hamnar i kvalserien i alla fall.
Att jämföra med andra lag blir lite diffust då det är mycket annat som spelar in.
Man kan ju lika gärna vända på det och säga att det finns lag som haft liknande/bättre spelarmaterial än vad vi har nu och har hamnar i kvalserien i alla fall.
Att jämföra med andra lag blir lite diffust då det är mycket annat som spelar in.
FRÖLUNDA HC årsmodell 2010-11
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
1. Skönt att slippa Widing. Ni som hyllat honom trots att han varit usel, nu ser ni hans rätta jag. Han ville inte ens spela här!!! Det var såklart anledningen till låtsasjobbandet och den skrala poängproduktionen. Jävligt fult sagt, det han sade i tidningen faktiskt. Byebye Widing, köp dig nåt snyggt.
2. Vi kan lika gärna sluta hoppas på nyförvärv. Blir det något mer, så kommer det iaf bara bli någon vanlig Svensson som tar ytterligare en juniors plats.
3. Oscar Möller. Hade vi bara visat stort intresse för denne man så hade vi säkert fått honom (om vi haft råd såklart, han var troligen för dyr?). Tycker nästan han pikar oss i kommentarerna när han förklarar sitt val: "-Ingenting är klart, men Skellefteå är riktigt heta och har verkligen visat att de vill ha mig."
Jaja, skit i honom. Divig spelstil och hittills ganska misslyckad karriär faktiskt. Tycker jag iaf. Det är inte Henrik Zetteberg vi snackar om direkt.
4. Dick Axelsson. Jag fick lite förhoppningar när han tydligen skulle lämna FBK, men fortfarande vara kvar i elitserien. Men så läser man nu att det ryktas om HV71 för honom. Skräll. Att jag ens vågade tänka tanken med DIF. Hata HV.
5. Vi kan fortsätta gnälla ett tag till, men när försäsongen börjar och truppen är spikad, hur dålig den än ser ut, så ska vi stötta till 110% som vanligt. Och jag ser fram emot det. Har redan svår abstinens och om laget spelar som ett lag i år så kommer det nog gå bra ändå. Ska bli fantastiskt spännande att följa spelarna igen och se vilka som överraskar, tar steg framåt, blir utlånade, osv osv osv. Är väl mest orolig för produktionen framåt, resten tror jag kommer fungera bra.
Har kanske nämnt detta tidigare men har en polare som jobbar i en annan ES-klubb, han tjänar M.Carlsson. Han tjänade tydligen över 200 000 kr i SSK. Och vi vet att Tjärnqvist ligger ungefär på samma nivå... Hockeyspelare brukar sällan vara villiga att gå ner i lön.
Jag försöker fortfarande koppla ihop det här med ordet logik.
SirDIFalot skrev:Har kanske nämnt detta tidigare men har en polare som jobbar i en annan ES-klubb, han tjänar M.Carlsson. Han tjänade tydligen över 200 000 kr i SSK. Och vi vet att Tjärnqvist ligger ungefär på samma nivå... Hockeyspelare brukar sällan vara villiga att gå ner i lön.
Jag försöker fortfarande koppla ihop det här med ordet logik.
Signa upp Weigel nu innan han drar också!
Hahaha, vi ligger alltså och pungar ut säkert 250 000 i månaden till både Tjärna och Mattias Carlsson. Jag tror jag dör.
Skulle tippa att det ser ut så ungefär. Snacka om överbetalda spelare.
Dessvärre gått i fällan att betala dyrt för breddspelare. Skulle hellre dänga upp 200k till Zibanejad 12/13 säsongen för att han ska stanna ett år till. För då finns ju chansen till "islossning" i utvecklingen. Som vi vet kommer hos honom. Hos Tjärnqvist och kompani vet vi ju exakt vad vi får. Sen tror jag ju inte Zibbe är så girig att han skulle stanna för lönen när han tjänar mer därborta, så länge han stannar i NHL dvs.
Dessvärre gått i fällan att betala dyrt för breddspelare. Skulle hellre dänga upp 200k till Zibanejad 12/13 säsongen för att han ska stanna ett år till. För då finns ju chansen till "islossning" i utvecklingen. Som vi vet kommer hos honom. Hos Tjärnqvist och kompani vet vi ju exakt vad vi får. Sen tror jag ju inte Zibbe är så girig att han skulle stanna för lönen när han tjänar mer därborta, så länge han stannar i NHL dvs.
Instämmer. Zibanejad besitter dessutom en egenskap som ovan nämnda herrar saknar, nämligen fart. Något som är ovärderligt i dagens hockey. Vi får sätta vår tro till att Mackan gör ett riktigt bra år.
Dessutom känns det som både Carlsson och Tjärnqvist hade sina prime säsonger ifjol. Tror knappast det studsar så rätt för Tjärnqvist att han prickar in 17 mål igen genom att bara stå framför mål.
Carlsson hade nog ett helt annat förtroende i SSK än vad han kommer få i DIF. Inte alls samma tid i PP. Blir ruskigt nöjd om han kommer över 15 mål.
Instämmer. Zibanejad besitter dessutom en egenskap som ovan nämnda herrar saknar, nämligen fart. Något som är ovärderligt i dagens hockey. Vi får sätta vår tro till att Mackan gör ett riktigt bra år.
Fart ja... Där ligger Tjärnqvist i lä. Han är förmodligen sämst i laget på grillorna och skulle förmodligen inte ta en tröja bland fyra kedjor om det inte vore för att han är typ bäst i världen på att stå framför mål i PP. Vet inte om jag är villig att dänga upp den lönen för det jobbet.
Har funderat över en eventuell förstakedja. Det närmaste jag kommer en med stor potential är...
Nilson - Norman - Zibanejad
Ingen av centrarna gör nog mer poäng än Norman nästa säsong. Han kan nog göra 10 mål och 15 ass. Det är förmodligen bäst av våra centrar. Och Zibanejad är bättre som forward och det kanske ger Nilson en nytändning att få spela med lite nya spelare.
De spelarna som gör mest poäng i NHL är de som skjuter allra mest, därför förstår jag inte varför vissa gnäller på att Möller är divig. Skulle varit perfekt att ha bredvid Nilson som kan lägga fram mackor bara. Det är inte som i fotboll direkt. Skjuter du i hockey kan vad som helst hända. Studs i sargen bakom buren och rakt in framför mål, farliga returer, allt möjligt. Nilson som lägger mackorna, Möller som skjuter på allt som rör sig med en jävligt bra bössa och en tredje spelare som sticker på returer och stångas framför mål.. Ölvestad? Vad kan gå fel? Synd att vi aldrig får veta.
SirDIFalot skrev:Har funderat över en eventuell förstakedja. Det närmaste jag kommer en med stor potential är...
Nilson - Norman - Zibanejad
Ingen av centrarna gör nog mer poäng än Norman nästa säsong. Han kan nog göra 10 mål och 15 ass. Det är förmodligen bäst av våra centrar. Och Zibanejad är bättre som forward och det kanske ger Nilson en nytändning att få spela med lite nya spelare.
De spelarna som gör mest poäng i NHL är de som skjuter allra mest, därför förstår jag inte varför vissa gnäller på att Möller är divig. Skulle varit perfekt att ha bredvid Nilson som kan lägga fram mackor bara. Det är inte som i fotboll direkt. Skjuter du i hockey kan vad som helst hända. Studs i sargen bakom buren och rakt in framför mål, farliga returer, allt möjligt. Nilson som lägger mackorna, Möller som skjuter på allt som rör sig med en jävligt bra bössa och en tredje spelare som sticker på returer och stångas framför mål.. Ölvestad? Vad kan gå fel? Synd att vi aldrig får veta.
Bara Zibanejad får teka så blir jag nöjd med den kedjan. Normans tekningar är under all kritik Zibanejad har potential att ligga en bra bit över 60%.
Mäklaren skrev:Det måste ju finnas något att göra åt Tjärnas helt makalöst sega fötter. Han bör nog gå ner några kilon.
Håller helt med dig. Mindre tid under skivstången och mer tid med hopp, snabba fötter, simning och smidighetsträning..