Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av kaminor »

android skrev:En fråga. DIFs nya spelare till HG är inlagda under junior /J18. Alla står med där (Andrén, Kokkonen, Bergkvist etc). Dock står inte Tobias Lindberg med. Har han blivit värvad av något annat lag i elfte timmen? Skulle vara riktigt synd i så fall. Precis en sådan center som DIF har blivit mästare på att fostra.

Alternativt så uppdateras det i detta nu då jag inte såg(eller tänkte på) Kokkonen för 10 minuter sedan.

EDIT: Nevermind. Dom uppdaterade när jag tittade. Nu är han med. HÄRLIGT. Ser fram emot juniorsäsongen 2011/2012!
Anderberg är ju inlagd i truppen.. Men han är klar för Björklöven.

Edit: Fel Anderberg ju... My bad.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

kaminor skrev:
android skrev:En fråga. DIFs nya spelare till HG är inlagda under junior /J18. Alla står med där (Andrén, Kokkonen, Bergkvist etc). Dock står inte Tobias Lindberg med. Har han blivit värvad av något annat lag i elfte timmen? Skulle vara riktigt synd i så fall. Precis en sådan center som DIF har blivit mästare på att fostra.

Alternativt så uppdateras det i detta nu då jag inte såg(eller tänkte på) Kokkonen för 10 minuter sedan.

EDIT: Nevermind. Dom uppdaterade när jag tittade. Nu är han med. HÄRLIGT. Ser fram emot juniorsäsongen 2011/2012!
Anderberg är ju inlagd i truppen.. Men han är klar för Björklöven.

Edit: Fel Anderberg ju... My bad.
Tornainen officiellt borta också.

Anderberg enda -94 på forwardssidan uppsatt i J20. Arnesson på backen och Sandberg i mål är också -94. Låter rimligt för mig. Är dessa tre som imponerat mest på mig de matcher jag såg med J18 förra året. Kalin ligger väl på gränsen också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=8263

Underbart att Falken fortsätter att arbeta inom Djurgårdens IF.
"Nichlas Falk är Djurgårn tills han dör!"
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Känns väldigt bra med Kung Falk i fjunisorganisationen. Han kan garanterat lära ut ett och annat.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det verkar inte bli någon Lundberg i DIF, http://lt.se/sport/1.6427-sportbloggen? ... =19.568118

Sammanfattningsvis så står det att han accepterat SSK:s try-out kontrakt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Behövs en ny center. Några förslag?

Skulle även behövas en spelfördelare (kan vara centern). Gärna från Stockholm.

Ställer mitt hopp till att det är vi som värvat Victor Rask. Känns ganska orimligt men det skulle behövas nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi borde värva Nyström från Modo.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lite mer om Krüger och Modo:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3033575.ab

En sidogrej: "Skillnaden är bara att Måns inte riktigt har samma träningsvilja.", stämmer det uttalandet ni som är initierade?
Användarvisningsbild
Enbom

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Enbom »

Då är det ju iaf klart att ledningens vilja är att inte släppa Måns. Känns bra. Var livrädd för att det skulle komma något "vill han inte lira här så ska han inte, hejdå måns!"-liknande.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

In med Måns i frysboxen, låt honom inte spela en enda match och låt honom dela ut vattenflaskor på träningarna.
Han är ett svin som jag innerligt hoppas gjort sitt i ishockeyvärlden. Allt jag kan göra är att önska honom all olycka, och jag hoppas att Djurgården är riktigt jävliga tillbaka och ser till så att hans karriär stannar av fullständigt.
Respektlösa spelare ska bemötas respektlöst.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Krüger har inte skött detta på bästa sätt kan man lugnt konstatera, men killen är fortfarande ung.

De som verkligen skall ha skit för detta borde rimligtvis vara killens agent som måste veta om vilken typ avkontrakt hans klient har skrivit på. Om då MoDo kontaktar honom är det enda han bör säga trevligt att ni är intresserade, men tyvärr har killen kontrakt med annan klubb så ni måste tala med dem först.

Vidare skall ju MoDo och inte minst Marcus Näslund ha en jävla massa skit för att gå vidare på en spelare som har kontrakt. Borde helt ärligt vara skottpengar på personer som agerar på det viset.

Det enda DIF kan göra nu är att vara väldigt tydliga med att ett kontrakt gäller och vill man inte släppa spelaren släpps han inte.

Tvivlar nämligen rejält på att MoDo är villiga att betala pengar för Krüger, eller i vart fall inte de summor som skall till.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Kall-El skrev:De som verkligen skall ha skit för detta borde rimligtvis vara killens agent som måste veta om vilken typ avkontrakt hans klient har skrivit på. Om då MoDo kontaktar honom är det enda han bör säga trevligt att ni är intresserade, men tyvärr har killen kontrakt med annan klubb så ni måste tala med dem först.
Vem är agenten? Är det Peter Wallén som spökar igen månntro? Skulle ju inte förvåna...
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Skönt att Djurgården går ut med att Modos beteende inte accepteras. Kräv en miljonsumma av Modo ifall att han drar, annars kan Näslund rent av dra åt helvette.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Aah, släpp iväg pojken för en överkomlig summa, eftersomhan bevisligen inte vill spela i DIF.
(Lill-Krüger kanske blir lika bra på att sabba stämningen i truppen som Dick.A)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar