Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Landslagshockey

Inlägg av JohanPez »

Mäklaren skrev:
pulverapa skrev:Krüger gjorde mål!
Det var väl Silfverberg (idioten som förstörde Nisses karriär)?

Annars gjorde Kruger en bra match. Riktigt bra. Såg dock lite roligt ut när Jagr, med en arm, kastade iväg honom som en tennisboll :D

Grattis Tre Kronor!
Delvis Silfverberg men Svedberg tyckte jag var den som agerade vidrigast i den situationen..
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Landslagshockey

Inlägg av -daniel- »

Med lite perspektiv på gårdagens match måste jag säga att jag är läskigt imponerad av Tedenby...har inte direkt gillat honom tidigare men den farten och finessen han bjöd på igår var helt makalös. Tjeckerna hade enorma problem mot hans lina med Krüger och Silfverberg.

Annars är ju Patrik Berglund så mycket klasslirare man kan bli, till skillnad mot Loui Eriksson som bara är en sniper (och är totalt osynlig de gånger han inte får till målskyttet. Dessutom pinsamt usel defensiv stundtals).

Blir en ruskigt rolig VM-final för en gångs skull. Slakta finnen!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Patrik Berglund har vuxit i mina ögon, han har gjort en riktigt bra NHL säsong, och nu i VM har han varit riktigt bra. Stor stark, omöjlig att ta pucken ifrån och har ett jävla bra skott!
clowns to the left of me, jokers to the right
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Metal Machine skrev:Forummedlemmarna briljerar med sin okunnighet i vanlig ordning, ser jag. Tedenby är given i en VM-trupp, knappast hans fel att vi förlorar i dag. Däremot kan man ju med rätta ifrågasätta domarnas insats. Det bortdömda målet var ett klockrent hockeymål, men istället för 4-1 blev det 3-2 och match på nytt. Norge fick det berömda momentumet som är så viktigt i hockey. Sedan kan jag hålla med om att Sverige inte såg alltför inspirerat ut alla stunder, men svagheten hos laget ligger solklart hos målvakter och backar. Tror aldrig att jag har sett en lika dålig backuppsätting i ett VM. Ekman-Larsson, som någon nämnde, är för f-n den enda dugliga offensiva back vi har. Det torde väl säga en hel del.

Vi saknar en Erik Karlsson, en Victor Hedman (fan att inte Tamba åkte ut) och en Tobbe Enström. Dessa skulle vi haft istället för Kronwall, Fernholm och Petrasek som är totalt värdelösa. Tim Erixon får plus. Elitseriens bästa back som han är.
Okej, jag hade fel. Vår backuppsättning är fortfarande vår svaga länk, men de har inte varit så dåliga som jag trodde att de skulle vara. Står dock fast vid att det är en av de sämsta uppsättningarna jag har sett någonsin. Alla de som dömde ut Sverige efter Norge-matchen kan ju för övrigt ta på den största dumstruten som står att finna. Är ni nytillkomna hockeytittare eller har ni inget lärt?

Final, grabbar! Fan vad skönt om vi tvålar dit finnarna. Finns inget som heter förlust i morgon. Nu kör vi!

P.S. notera fetstilen i citatet. ;)
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Metal Machine skrev:
Metal Machine skrev:Forummedlemmarna briljerar med sin okunnighet i vanlig ordning, ser jag. Tedenby är given i en VM-trupp, knappast hans fel att vi förlorar i dag. Däremot kan man ju med rätta ifrågasätta domarnas insats. Det bortdömda målet var ett klockrent hockeymål, men istället för 4-1 blev det 3-2 och match på nytt. Norge fick det berömda momentumet som är så viktigt i hockey. Sedan kan jag hålla med om att Sverige inte såg alltför inspirerat ut alla stunder, men svagheten hos laget ligger solklart hos målvakter och backar. Tror aldrig att jag har sett en lika dålig backuppsätting i ett VM. Ekman-Larsson, som någon nämnde, är för f-n den enda dugliga offensiva back vi har. Det torde väl säga en hel del.

Vi saknar en Erik Karlsson, en Victor Hedman (fan att inte Tamba åkte ut) och en Tobbe Enström. Dessa skulle vi haft istället för Kronwall, Fernholm och Petrasek som är totalt värdelösa. Tim Erixon får plus. Elitseriens bästa back som han är.
Okej, jag hade fel. Vår backuppsättning är fortfarande vår svaga länk, men de har inte varit så dåliga som jag trodde att de skulle vara. Står dock fast vid att det är en av de sämsta uppsättningarna jag har sett någonsin. Alla de som dömde ut Sverige efter Norge-matchen kan ju för övrigt ta på den största dumstruten som står att finna. Är ni nytillkomna hockeytittare eller har ni inget lärt?

Final, grabbar! Fan vad skönt om vi tvålar dit finnarna. Finns inget som heter förlust i morgon. Nu kör vi!

P.S. notera fetstilen i citatet. ;)
Jag kan ta tillbaka min kritik mot Tedenby, tyckte bara han var urusel mot Norge, men det var hela laget. Han har varit riktigt bra, jobbar järnet. Men måste fortsätta hylla Berglund, vilken jävla stjärna!
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Färjestads målvaktstränare på sin twitter.

"@ErikGranqvist Erik Granqvist
My analyze on how to score on Viktor Fasth this year starts to look amazing now.We kept him on 88,8% this winter.In #WC he is 96,83% - great"

Antar att det är rätt underskattat att låta sin målvaktstränare studera motståndarmålvakten och analysera deras svagheter. Speciellt i ett slutspel. Känns som att det är en del många lag inte använder sig av?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Skall bli fantastiskt roligt med en härlig VM-final i kväll. Finns det egentligen någon roligare motståndare i en final än Finland? Alltså, det kanske är än trevligare att spöa Kanada men alltför ofta så blir det just tvärtom i ett sånt scenario.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Visst vill jag att vi ska spöa finnarna, men personligen håller jag på DIF, inte på Tre Kronor.

Håll dig till ämnet. //Mod.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alltså.. spelarna måste ju för fanken vara mindre begåvade. Jag utgår ifrån att de fick direktivet: "Dumpa ner pucken djupt i finnezonen och gör mål" och vad gör de?! De försöker passa sig igenom hela det finska laget.. Funkar det?!.... herregud vad ba*snödiga vi är när det kniper. :x
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Då kan vi tacka bibelbonden Petrasek och domaren (Wolmer?) för detta.

Sen visade gnagaren Fasth att han inte pallar trycket.
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-05-15 21:43:01, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Landsförrädaren Fasth.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

En gåta för mig att Fasth blir nominerad till en av matchens tre lirare idag. Kunde tagit samtliga av de fyra första. Sista såg jag inte.

Mycket besviken på hela Tre kronor. Har man inte ambitionen att vinna så kan man se till att åka ut tidigare. Finns ingen anledning att åka till en VM-final och skämma ut sig. 6-1 nu tydligen.

Detta är förövrigt finsk hockeys största ögonblick någonsin. Varför ska vi bjuda dem på det?
Avgå Jocke.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sämsta spel jag sett på TV sen Lagt kort ligger.. Ett vettskrämt lag får stryk av ett gäng fyllon. Ett lag så fyllt av tvivel att jag nästan fick åderbråck i ögonen av att se det...

Näe, då fick man lite hockey-tortyr igen då. Hade liksom hoppats att sm-slutspelet skulle räcka för i år, men icke.

Pissjävla dåliga domare också.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

1-6 oh my gentle djeezuz...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Då vet vi med all sannolikhet att Fasth kommer spela i tattarklubben från solna nästa säsong.
DIF!
Skriv svar