Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Dick är en mupp. Men knappast någon judas. DIF ville inte ha kvar honom. Dick ville inte vara kvar. End of story. Sen att han mognat på senare år är det väl inget snack om. Även om han låter sig psykas bort lätt på isen ibland.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Hepp. Blev ingen rolig värvning för Djurgården i år. Ingen trupp som kommer att sälja säsongskort direkt. Publiksiffrorna lär sjunka rejält om inte laget gör en 09/10-insats och höjer sig över sin förmåga. Om siffrorna inte rasar lär det bero på att vi har ett extra hemmaderby nästa säsong. De trogna kämparna kommer motvilligt att infinna sig, men den inte helt obefintliga skaran, som går på hockey för att bli underhållna snarare än att plikttroget ställa upp för klubben, kommer med största sannolikhet att utebli. Något guld lär det inte bli hur som helst. Sorgligt men sant.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3601

Har gått bra för Schneider sen han lämnade DIF förresten. 11 matcher sedan 08/09.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

reservjesus skrev:
mb81 skrev:
Mäklaren skrev:Garanterat Modo eller Skellefteå för Dicken. Lag med lika stor budget som oss. Trevligt.
Dicken är den sista jag vill ha i laget iaf!
Så du vill inte ha bra hockeyspelare i DIF?
Jag vill ha bra spelare med bra attityd som passar in i laget! Inte någon överbetald diva som sticker så fort något annat lag viftar med sedelbuntarna!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
Jag vill ha bra spelare med bra attityd som passar in i laget! Inte någon överbetald diva som sticker så fort något annat lag viftar med sedelbuntarna!
Vad baserar du detta på?
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
Vad baserar du detta på?
Jag är möjligen lite bitter men känns nu om han byter från färjestad som ändå är sveriges bästa lag tyvärr till modo eller saik att det bara handlar om pengar. jo han har väl mognat lite fortfarande men tycker ändå han ballar ur för ofta för att det ska vara värt stålarna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
Vad baserar du detta på?
Jag är möjligen lite bitter men känns nu om han byter från färjestad som ändå är sveriges bästa lag tyvärr till modo eller saik att det bara handlar om pengar. jo han har väl mognat lite fortfarande men tycker ändå han ballar ur för ofta för att det ska vara värt stålarna.
När han bytte från DIF till FBK var det ett beslut som alla parter var överens om. Dessutom var han kontrakterad av Red Wings och inte av DIF. Så lönen skiljde sig förmodligen inte ett dugg i FBK.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jag vill ha bra spelare med bra attityd som passar in i laget! Inte någon överbetald diva som sticker så fort något annat lag viftar med sedelbuntarna![/quote]
Vad baserar du detta på?[/quote]

Jag är möjligen lite bitter men känns nu om han byter från färjestad som ändå är sveriges bästa lag tyvärr till modo eller saik att det bara handlar om pengar. jo han har väl mognat lite fortfarande men tycker ändå han ballar ur för ofta för att det ska vara värt stålarna.[/quote]
När han bytte från DIF till FBK var det ett beslut som alla parter var överens om. Dessutom var han kontrakterad av Red Wings och inte av DIF. Så lönen skiljde sig förmodligen inte ett dugg i FBK.[/quote]
Ja det var väl för han misskött sig/hade dålig attityd eller något liknande vi ville bli av med honom eller minns jag fel? Men menar mest att han är girig om han byter från fbk till säg modo. Fasrt det kanske är en större utmaning han vill åt!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

mb81 skrev:Jag vill ha bra spelare med bra attityd som passar in i laget! Inte någon överbetald diva som sticker så fort något annat lag viftar med sedelbuntarna!
Vad baserar du detta på?[/quote]

Jag är möjligen lite bitter men känns nu om han byter från färjestad som ändå är sveriges bästa lag tyvärr till modo eller saik att det bara handlar om pengar. jo han har väl mognat lite fortfarande men tycker ändå han ballar ur för ofta för att det ska vara värt stålarna.[/quote]
När han bytte från DIF till FBK var det ett beslut som alla parter var överens om. Dessutom var han kontrakterad av Red Wings och inte av DIF. Så lönen skiljde sig förmodligen inte ett dugg i FBK.[/quote]
Ja det var väl för han misskött sig/hade dålig attityd eller något liknande vi ville bli av med honom eller minns jag fel? Men menar mest att han är girig om han byter från fbk till säg modo. Fasrt det kanske är en större utmaning han vill åt![/quote]

Skulle tro att han vill byta miljö, få en större utmaning än att spela i fbk.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är det så svårt att lista ut hur man quotar?
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

SirDIFalot skrev:Är det så svårt att lista ut hur man quotar?
Haha har aldrig blivit så förut..my bad
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

På tal om ingenting.
http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... elitserien

Verkligen en sån där back man vill ha. Säker som fan i egen zon. Rejäl. Bra snabba första pass.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:På tal om ingenting.

Verkligen en sån där back man vill ha. Säker som fan i egen zon. Rejäl. Bra snabba första pass.
Är man med i Tjeckiens landslag är man ingen breddspelare i alla fall...
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:På tal om ingenting.

Är man med i Tjeckiens landslag är man ingen breddspelare i alla fall...
Där snackar vi drömvärvning i nuläget. Precis vad vi behövt.
Avgå Jocke.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

reservjesus skrev:
SirDIFalot skrev:Är det så svårt att lista ut hur man quotar?
Haha har aldrig blivit så förut..my bad
Inte ditt fel. Du quotade en felaktig quote från mb81.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst