Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Dick är en mupp. Men knappast någon judas. DIF ville inte ha kvar honom. Dick ville inte vara kvar. End of story. Sen att han mognat på senare år är det väl inget snack om. Även om han låter sig psykas bort lätt på isen ibland.
Expert.
-
Hepp. Blev ingen rolig värvning för Djurgården i år. Ingen trupp som kommer att sälja säsongskort direkt. Publiksiffrorna lär sjunka rejält om inte laget gör en 09/10-insats och höjer sig över sin förmåga. Om siffrorna inte rasar lär det bero på att vi har ett extra hemmaderby nästa säsong. De trogna kämparna kommer motvilligt att infinna sig, men den inte helt obefintliga skaran, som går på hockey för att bli underhållna snarare än att plikttroget ställa upp för klubben, kommer med största sannolikhet att utebli. Något guld lär det inte bli hur som helst. Sorgligt men sant.
- SirDIFalot
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3601
Har gått bra för Schneider sen han lämnade DIF förresten. 11 matcher sedan 08/09.
Har gått bra för Schneider sen han lämnade DIF förresten. 11 matcher sedan 08/09.
Expert.
Jag vill ha bra spelare med bra attityd som passar in i laget! Inte någon överbetald diva som sticker så fort något annat lag viftar med sedelbuntarna!reservjesus skrev:Så du vill inte ha bra hockeyspelare i DIF?mb81 skrev:Dicken är den sista jag vill ha i laget iaf!Mäklaren skrev:Garanterat Modo eller Skellefteå för Dicken. Lag med lika stor budget som oss. Trevligt.
- SirDIFalot
Vad baserar du detta på?mb81 skrev:
Jag vill ha bra spelare med bra attityd som passar in i laget! Inte någon överbetald diva som sticker så fort något annat lag viftar med sedelbuntarna!
Expert.
Jag är möjligen lite bitter men känns nu om han byter från färjestad som ändå är sveriges bästa lag tyvärr till modo eller saik att det bara handlar om pengar. jo han har väl mognat lite fortfarande men tycker ändå han ballar ur för ofta för att det ska vara värt stålarna.SirDIFalot skrev:Vad baserar du detta på?mb81 skrev:
Jag vill ha bra spelare med bra attityd som passar in i laget! Inte någon överbetald diva som sticker så fort något annat lag viftar med sedelbuntarna!
- SirDIFalot
När han bytte från DIF till FBK var det ett beslut som alla parter var överens om. Dessutom var han kontrakterad av Red Wings och inte av DIF. Så lönen skiljde sig förmodligen inte ett dugg i FBK.mb81 skrev:Jag är möjligen lite bitter men känns nu om han byter från färjestad som ändå är sveriges bästa lag tyvärr till modo eller saik att det bara handlar om pengar. jo han har väl mognat lite fortfarande men tycker ändå han ballar ur för ofta för att det ska vara värt stålarna.SirDIFalot skrev:Vad baserar du detta på?mb81 skrev:
Expert.
Jag vill ha bra spelare med bra attityd som passar in i laget! Inte någon överbetald diva som sticker så fort något annat lag viftar med sedelbuntarna![/quote]
Vad baserar du detta på?[/quote]
Jag är möjligen lite bitter men känns nu om han byter från färjestad som ändå är sveriges bästa lag tyvärr till modo eller saik att det bara handlar om pengar. jo han har väl mognat lite fortfarande men tycker ändå han ballar ur för ofta för att det ska vara värt stålarna.[/quote]
När han bytte från DIF till FBK var det ett beslut som alla parter var överens om. Dessutom var han kontrakterad av Red Wings och inte av DIF. Så lönen skiljde sig förmodligen inte ett dugg i FBK.[/quote]
Ja det var väl för han misskött sig/hade dålig attityd eller något liknande vi ville bli av med honom eller minns jag fel? Men menar mest att han är girig om han byter från fbk till säg modo. Fasrt det kanske är en större utmaning han vill åt!
Vad baserar du detta på?[/quote]
Jag är möjligen lite bitter men känns nu om han byter från färjestad som ändå är sveriges bästa lag tyvärr till modo eller saik att det bara handlar om pengar. jo han har väl mognat lite fortfarande men tycker ändå han ballar ur för ofta för att det ska vara värt stålarna.[/quote]
När han bytte från DIF till FBK var det ett beslut som alla parter var överens om. Dessutom var han kontrakterad av Red Wings och inte av DIF. Så lönen skiljde sig förmodligen inte ett dugg i FBK.[/quote]
Ja det var väl för han misskött sig/hade dålig attityd eller något liknande vi ville bli av med honom eller minns jag fel? Men menar mest att han är girig om han byter från fbk till säg modo. Fasrt det kanske är en större utmaning han vill åt!
- reservjesus
Vad baserar du detta på?[/quote]mb81 skrev:Jag vill ha bra spelare med bra attityd som passar in i laget! Inte någon överbetald diva som sticker så fort något annat lag viftar med sedelbuntarna!
Ja det var väl för han misskött sig/hade dålig attityd eller något liknande vi ville bli av med honom eller minns jag fel? Men menar mest att han är girig om han byter från fbk till säg modo. Fasrt det kanske är en större utmaning han vill åt![/quote]
Skulle tro att han vill byta miljö, få en större utmaning än att spela i fbk.
clowns to the left of me, jokers to the right
- SirDIFalot
Är det så svårt att lista ut hur man quotar?
Expert.
- reservjesus
Haha har aldrig blivit så förut..my badSirDIFalot skrev:Är det så svårt att lista ut hur man quotar?
clowns to the left of me, jokers to the right
- SirDIFalot
På tal om ingenting.
http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... elitserien
Verkligen en sån där back man vill ha. Säker som fan i egen zon. Rejäl. Bra snabba första pass.
Verkligen en sån där back man vill ha. Säker som fan i egen zon. Rejäl. Bra snabba första pass.
Expert.
Är man med i Tjeckiens landslag är man ingen breddspelare i alla fall...SirDIFalot skrev:På tal om ingenting.
Där snackar vi drömvärvning i nuläget. Precis vad vi behövt.pulverapa skrev:Är man med i Tjeckiens landslag är man ingen breddspelare i alla fall...SirDIFalot skrev:På tal om ingenting.
Avgå Jocke.
Inte ditt fel. Du quotade en felaktig quote från mb81.reservjesus skrev:Haha har aldrig blivit så förut..my badSirDIFalot skrev:Är det så svårt att lista ut hur man quotar?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.