Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- reservjesus
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Dick kommer flytta ännu längre upp i landet.
clowns to the left of me, jokers to the right
Förstår inte riktigt hur Dick tänker. Det har jag aldrig gjort, vore kul att se in i hans hjärna.
I DIF lär han inte hamna iaf. Gissar på att det antingen blir Malmö eller SAIK.
I DIF lär han inte hamna iaf. Gissar på att det antingen blir Malmö eller SAIK.
i
Om Krüger har ett kontrakt hur kan han då skriva på för ett annat lag?
Och kanske framför allt det där andra laget har de verkligen rätten att ens snacka med Krüger utan vårt tillstånd?
Först måste väl MODO rimligtvis lyckas lösa spelaren från oss eller?
Detta agerande luktar väldigt illa från både MODOs, agenten och spelarens sida.
Här måste det sättas hårt mot hårt och markera både mot MODO och mot kommande spelare att kontrakt gäller. Linjen han är inte till salu borde gälla. Får se hur kul killen tycker det är att inte spela matcher en hel säsong.
För om en spelare kan skita i kontrakt borde ju rimligtvis vi som klubb kunna bryta kontrakt utan att betala löner eller något sådant. Finns ju ett par kontrakt man tänker på direkt som inte skulle vara fel att bara ignorera.
Och kanske framför allt det där andra laget har de verkligen rätten att ens snacka med Krüger utan vårt tillstånd?
Här måste det sättas hårt mot hårt och markera både mot MODO och mot kommande spelare att kontrakt gäller. Linjen han är inte till salu borde gälla. Får se hur kul killen tycker det är att inte spela matcher en hel säsong.
För om en spelare kan skita i kontrakt borde ju rimligtvis vi som klubb kunna bryta kontrakt utan att betala löner eller något sådant. Finns ju ett par kontrakt man tänker på direkt som inte skulle vara fel att bara ignorera.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad menar du med att han redan har ett kontrakt? I juniorlaget alltså, menar du? Hur vet du det isåf? Om du menar a-laget så var det väl bara ett kontraktsförslag...Kall-El skrev:Om Krüger har ett kontrakt hur kan han då skriva på för ett annat lag?
Jag har inget info om det här utan undrar bara om du vet nåt som inte jag vet.

Om han har ett gällande kontrakt så kan han såklart inte bryta det, om det inte finns någon klausuuuuuuuuul...fan vad jag hatar klausuler.
Ett kontrakt är väl rimligtvis ett kontrakt även om det bara rör sig om ett juniorkontrakt?
Kaminor länkade tidigare till denna artikerl där det framgår att Kruger har kontrakt även över nästa säsong så ska han gå ska vi ha stålar!
http://admin.nextinfashion.se/djurgarde ... 13/kruger/
http://admin.nextinfashion.se/djurgarde ... 13/kruger/
- SkönaDjurgårn
Jojo, men HAR han ett gällande kontrakt?Kall-El skrev:Ett kontrakt är väl rimligtvis ett kontrakt även om det bara rör sig om ett juniorkontrakt?
Ser nu i länken som mb81 skrev ut att han tydligen har det. Skandal isåfall, vad tänker han med?
Tacka Kaminor! Ja och tydligen har vi iaf haf intentioner att signa ett a-lagskontrakt med honom så tycker inte Järlan&co ska få skit för det. Snarare Kruger som verkar dra så fort nån viftar med några tusenlappar mer!SkönaDjurgårn skrev:Jojo, men HAR han ett gällande kontrakt?Kall-El skrev:Ett kontrakt är väl rimligtvis ett kontrakt även om det bara rör sig om ett juniorkontrakt?
Ser nu i länken som mb81 skrev ut att han tydligen har det. Skandal isåfall, vad tänker han med?
Vi ska inte börja betala överpriser för juniorer innan de ens skolats in i a-laget!
- SkönaDjurgårn
Ja, jag håller med. Det känns ju förjävligt och det ska bli intressant att följa utveckling kring detta. Och tack, Kaminor.mb81 skrev:Tacka Kaminor! Ja och tydligen har vi iaf haf intentioner att signa ett a-lagskontrakt med honom så tycker inte Järlan&co ska få skit för det. Snarare Kruger som verkar dra så fort nån viftar med några tusenlappar mer!SkönaDjurgårn skrev:Jojo, men HAR han ett gällande kontrakt?Kall-El skrev:Ett kontrakt är väl rimligtvis ett kontrakt även om det bara rör sig om ett juniorkontrakt?
Vi ska inte börja betala överpriser för juniorer innan de ens skolats in i a-laget!

- -daniel-
- Säsongskort: Ja
....och se ett stort svart hål. Njae inte så värst spännande väl?isolerad skrev:Förstår inte riktigt hur Dick tänker. Det har jag aldrig gjort, vore kul att se in i hans hjärna.
- SkönaDjurgårn
-daniel- skrev:....och se ett stort svart hål. Njae inte så värst spännande väl?isolerad skrev:Förstår inte riktigt hur Dick tänker. Det har jag aldrig gjort, vore kul att se in i hans hjärna.

Haha. Touché!-daniel- skrev:....och se ett stort svart hål. Njae inte så värst spännande väl?isolerad skrev:Förstår inte riktigt hur Dick tänker. Det har jag aldrig gjort, vore kul att se in i hans hjärna.

i
Garanterat Modo eller Skellefteå för Dicken. Lag med lika stor budget som oss. Trevligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Dicken är den sista jag vill ha i laget iaf!Mäklaren skrev:Garanterat Modo eller Skellefteå för Dicken. Lag med lika stor budget som oss. Trevligt.
- reservjesus
Så du vill inte ha bra hockeyspelare i DIF?mb81 skrev:Dicken är den sista jag vill ha i laget iaf!Mäklaren skrev:Garanterat Modo eller Skellefteå för Dicken. Lag med lika stor budget som oss. Trevligt.
clowns to the left of me, jokers to the right