Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Modo, för inte så länge sedan Sveriges plantskola vad gäller hockeyspelare, numera snor man juniorer ifrån andra ES-lag.
Bara lek med detta tankeexempel:
vi valde att signa:
Tjärnqvist
Carlsson
Bartley
För deras gemensamma lönekostnad är jag rätt säker på artt vi hade kunnat få följande spelare:
Klasen
Hank the Tank
Lukas Kilström
I spel 5 mot 5 skulle Hank antagligen göra större nytta än Tjärnqist och dessutom till en mycket lägre lön.
Kilström från SSK är en defensiv back som inte är direkt "flärdfull", men gör sitt jobb på ett bra sätt. EN "tråkigare", men samtitigt säkrare och billigare värvning än Bartley.
De vi sedan har sparat in på dessa två billigare spelare kunde man sedan använda till en spelare som Klasen eller Möller.
Istället för att välja ungt och spets har vi valt dyra medelspelare och då blir lagbygget därefter.
vi valde att signa:
Tjärnqvist
Carlsson
Bartley
För deras gemensamma lönekostnad är jag rätt säker på artt vi hade kunnat få följande spelare:
Klasen
Hank the Tank
Lukas Kilström
I spel 5 mot 5 skulle Hank antagligen göra större nytta än Tjärnqist och dessutom till en mycket lägre lön.
Kilström från SSK är en defensiv back som inte är direkt "flärdfull", men gör sitt jobb på ett bra sätt. EN "tråkigare", men samtitigt säkrare och billigare värvning än Bartley.
De vi sedan har sparat in på dessa två billigare spelare kunde man sedan använda till en spelare som Klasen eller Möller.
Istället för att välja ungt och spets har vi valt dyra medelspelare och då blir lagbygget därefter.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tre Kronor gör ju en fantastisk laginsats just nu. Inga stjärnor men grymt lagspel. Hoppas Djurgården gör detsamma i vinter! Det finns hopp. Och blir laget väl sammansvetsat och krigar tillsammans så ser jag hellre det än en massor stjärnor som tror de är bra men inte presterar.
Nja, inte riktigt va? Tycker du Klasen är värd 400 000 kr i månaden som de spekuleras om i Malmö?Kall-El skrev:Bara lek med detta tankeexempel:
vi valde att signa:
Tjärnqvist
Carlsson
Bartley
Klasen
Hank the Tank
Lukas Kilström
Varken Carlsson eller Bartley kan ju tjäna några jättesummor direkt. Kilström och Hank hade nog fått något liknande.
i
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hur kan du tro det?isolerad skrev:Nja, inte riktigt va? Tycker du Klasen är värd 400 000 kr i månaden som de spekuleras om i Malmö?Kall-El skrev:Bara lek med detta tankeexempel:
vi valde att signa:
Tjärnqvist
Carlsson
Bartley
Klasen
Hank the Tank
Lukas Kilström
Varken Carlsson eller Bartley kan ju tjäna några jättesummor direkt. Kilström och Hank hade nog fått något liknande.
Kilström och Hank är spelare som förmodligen hade kostat 50-60k, Bartley och Carlsson har garanterat över 100, om inte upp mot 150.
Expert.
Vad Bartley, och framförallt, Carlsson tjänar blir ju taget ur luften och helt godtycklig spekulation.SirDIFalot skrev:Hur kan du tro det?isolerad skrev:Nja, inte riktigt va? Tycker du Klasen är värd 400 000 kr i månaden som de spekuleras om i Malmö?Kall-El skrev:Bara lek med detta tankeexempel:
vi valde att signa:
Tjärnqvist
Carlsson
Bartley
Klasen
Hank the Tank
Lukas Kilström
Kilström och Hank är spelare som förmodligen hade kostat 50-60k, Bartley och Carlsson har garanterat över 100, om inte upp mot 150.
Det skulle inte förvåna mig om Klasen ensam kostar nästan i paritet med vad samtliga tre spelare kostar DIF...men det är ju också ren spekulation.
Men jag tror inte att spelare som Almtorp och Carlsson får några drömlöner.
- SirDIFalot
Jag får känslan av att det ligger precis i den där jobbiga zonen av halvbra ES-spelare som tjänar alldeles för mycket. Som gör jobbet lite bättre än vissa juniorer som Brodin, Sillen osv. Men tjänar 4-5 gånger mer. Gärna den kategorin av spelare jag vill undvika helst.AMMC skrev:
Vad Bartley, och framförallt, Carlsson tjänar blir ju taget ur luften och helt godtycklig spekulation.
Det skulle inte förvåna mig om Klasen ensam kostar nästan i paritet med vad samtliga tre spelare kostar DIF...men det är ju också ren spekulation.
Men jag tror inte att spelare som Almtorp och Carlsson får några drömlöner.
Dock tror jag mer på Bartley än vad vissa här verkar göra. Dessvärre har vi lite konstigt balanserad backbesättning och har svårt att se hur vi ska få ihop några vetta konstellationer.
Expert.
SkönaDjurgårn skrev:Tre Kronor gör ju en fantastisk laginsats just nu. Inga stjärnor men grymt lagspel. Hoppas Djurgården gör detsamma i vinter! Det finns hopp. Och blir laget väl sammansvetsat och krigar tillsammans så ser jag hellre det än en massor stjärnor som tror de är bra men inte presterar.
Jo, men de har ett lag som är rätt uttaget också. Man har centrar som man vet är bra för första linan och centrar för andra linan and so on. Djurgårdens lagbygge är ett fuskbygge som vi kommer se rasa under vintern.
Jag tycker Bartley är en bra värvning.
Det jag mest vänder mig emot att värva både Tjärnqvist och Carlsson.
Carlsson/Tjärnqvist och Almtorp kunde helt enkelt skippats till förmån för Möller (eller annat ess) och en junior. Då hade vi värvat spets och gett utrymme för juniorer till bredd.
Edit: Sen kunde man ju ansträngt sig lite för att hitta en ny klubb åt Lassen.
Det jag mest vänder mig emot att värva både Tjärnqvist och Carlsson.
Carlsson/Tjärnqvist och Almtorp kunde helt enkelt skippats till förmån för Möller (eller annat ess) och en junior. Då hade vi värvat spets och gett utrymme för juniorer till bredd.
Edit: Sen kunde man ju ansträngt sig lite för att hitta en ny klubb åt Lassen.
Skulle gärna velat sätt Mikael Granlund i Djurgården. Ung, lovande och totalt orädd.
- SirDIFalot
Haha that will happenDIFRobbex skrev:Skulle gärna velat sätt Mikael Granlund i Djurgården. Ung, lovande och totalt orädd.

Expert.
Vet att det aldrig kommer hända.. Men tror han skulle passa bra hos oss..SirDIFalot skrev:Haha that will happenDIFRobbex skrev:Skulle gärna velat sätt Mikael Granlund i Djurgården. Ung, lovande och totalt orädd.
En jag tyvärr inte tror kommer bli bättre hos oss är Cehlin. Tror för hans eget bästa skulle vara att hitta en ny klubb och försöka utvecklas i. Han står tyvärr helt stilla i utveckligen nu och säsongen som var, var ju inte hans bästa.
Crosby skulle också passa bra hos oss.DIFRobbex skrev:Vet att det aldrig kommer hända.. Men tror han skulle passa bra hos oss..SirDIFalot skrev:Haha that will happenDIFRobbex skrev:Skulle gärna velat sätt Mikael Granlund i Djurgården. Ung, lovande och totalt orädd.
En jag tyvärr inte tror kommer bli bättre hos oss är Cehlin. Tror för hans eget bästa skulle vara att hitta en ny klubb och försöka utvecklas i. Han står tyvärr helt stilla i utveckligen nu och säsongen som var, var ju inte hans bästa.
Och som vanligt börjar folk jämföra 2 helt olika spelare.AMMC skrev:Crosby skulle också passa bra hos oss.
Crosby, lirar i NHL.. Granlund i sm-liga..
Varför vilja värva Möller och Klasen? Då man lika gärna kan ta Ovetjkin på en gång..
Lika jävla korkat att jämföra så!
- reservjesus
Granlund gjorde nyss ett skapligt snyggt mål mot ryssarna(vet att det inte hör till silly)
clowns to the left of me, jokers to the right