Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Robinhansen skrev:
Highwind skrev:Förra årets lag var ett undantag. Sådan spets (på pappret) kommer vi inte se på länge igen.

Detta lag som nu är på väg att bli klart stämmer överens med den ekonomi som Djurgården har.

Varför drömma om värvningar vi inte har pengar för?
Finns ett ord, medgångare.
Men skärp dig.
Expert.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Robinhansen skrev:
Highwind skrev:Förra årets lag var ett undantag. Sådan spets (på pappret) kommer vi inte se på länge igen.

Detta lag som nu är på väg att bli klart stämmer överens med den ekonomi som Djurgården har.

Vad lider du av då?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

SirDIFalot skrev:
Robinhansen skrev:

Men skärp dig.
Nej jag blir så jävla irriterad, att folk som började gilla djurgården efter silversäsongen inte kan bättre, och framför allt inte vet bättre håller på yttrar sina sjuka åsikter innan ens säsongen börjat tyder å¨att dessa människor inte vet mycket om djurgården dom senaste 5-6 åren.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Men så som jag har förstått det så gick vi ju bra med vinst senaste säsongen, även fast vi gjorde en del dyra värvningar. Vart har då pengarna tagit vägen till spetskompetens? Är det så att Almtorp,Carlsson,Bartley och Tjärnqvist kostar så jävla mycket mer än vad man får?
clowns to the left of me, jokers to the right
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Robinhansen, skulle inte du sluta skriva här?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Robinhansen skrev:

Ja precis, bara för att man är missnöjd med värvningarna så är man medgångare. Ordet medgångare har precis fått en helt ny innebörd mina herrar!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

reservjesus skrev:Men så som jag har förstått det så gick vi ju bra med vinst senaste säsongen, även fast vi gjorde en del dyra värvningar. Vart har då pengarna tagit vägen till spetskompetens? Är det så att Almtorp,Carlsson,Bartley och Tjärnqvist kostar så jävla mycket mer än vad man får?
Om vi nu gick plus förra säsongen så ska säkert en viss del gå till gamla synder tyvärr.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Robinhansen skrev:
Nej jag blir så jävla irriterad, att folk som började gilla djurgården efter silversäsongen inte kan bättre, och framför allt inte vet bättre håller på yttrar sina sjuka åsikter innan ens säsongen börjat tyder å¨att dessa människor inte vet mycket om djurgården dom senaste 5-6 åren.
1. Vilka härinne menar du började gilla Djurgården efter silversäsongen?

2. Vilka åsikter är det du menar?

3. Vad är det du vet om Djurgården de senaste 5-6 åren som du menar att de andra personerna här inte vet som du tycker är relevant inför fortsättningen?

4. Hur kopplar du åsikter om lagbygget till medgångare?
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

stolpskott skrev:
Robinhansen skrev:

Ja precis, bara för att man är missnöjd med värvningarna så är man medgångare. Ordet medgångare har precis fått en helt ny innebörd mina herrar!
Man lär sig något nytt varje dag :lol:
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Robinhansen skrev:

Medgångare har genast fått en ny innebörd...

Enligt Robinhansen är man medgångare om man diskuterar och reflekterar över lagbygget och möjligtvis anser att det inte håller den klass man behöver för att vara t.ex. ett topp-4 lag.. DÅ är man en medgångare eller?

Sy ihop ett tag nu hansen..
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Ser inte bra ut på pappret men vad ska man göra? Det e detta lag vi ska stötta och hoppas på. IN med D.Tjärnqvist så slutar vi topp 5. Kom ihåg vem som sa det :D . Kommer inte sakna Widing däremot Kruger,Kronwall och Hannula. Cehlin och Zibbe kommer dominera denna säsong
Senast redigerad av DIFVästertorp den 2011-05-12 20:40:00, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdens IF
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mäklaren skrev:
JRJ_RBF skrev:Det kanske blir bra när vi inte har några jättestjärnor, utan ett kämpande lag som är tungt att möta efter en bra sommarträning! :p
1. Alla andra lag tränar också bra sommarträning.
2. Alla andra lag kämpar lika hårt.
3. Solna har bättre lag än DIF.
Punkt två är inte sann, och det vet du. Dessutom poängterar Mats Sundin uttryckligen motsatsen i sitt framförande i P1 i somras.

Vill inte på något sätt påstå att jag inte också är besviken på "stjärnstatusen" av våra spelare 2011-2012, jag hade personligen hoppats jäkligt mycket på Hannula. Men viktigast är lagmaskinen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
jensa85

Inlägg av jensa85 »

"Nej jag blir så jävla irriterad, att folk som började gilla djurgården efter silversäsongen inte kan bättre, och framför allt inte vet bättre håller på yttrar sina sjuka åsikter innan ens säsongen börjat tyder å¨att dessa människor inte vet mycket om djurgården dom senaste 5-6 åren."

STOR humor i det stycket. "Sjuka åsikter", ja herrejävlar...
mb81

Inlägg av mb81 »

Mäklaren skrev:
JRJ_RBF skrev:Det kanske blir bra när vi inte har några jättestjärnor, utan ett kämpande lag som är tungt att möta efter en bra sommarträning! :p
1. Alla andra lag tränar också bra sommarträning.
2. Alla andra lag kämpar lika hårt.
3. Solna har bättre lag än DIF.
Solna har inte bättre lag än oss! De har väl bara värvningen av Videll som imponerar och blir med största sannolikhet av med fasth. Det är minus 10-15 pinnar där och de är i kvalserien!

Tänk nu vilka vi har tappat och hur det lät på forumet över de spelarna!
Owuya- Enligt många den sämsta målvakten som vaktat djurgårdsburen! Sämre än BJurling osv! Owuya var såklart mycket bra men inte omöjlig att ersätta.

Kronwall- Han var grym innan jul men höll faktiskt inte den höga klassen man kunde hoppas på.

O Eklund- Var stabil men inte mer och inte omöjlig att ersätta.

Widing- En av de största floppvärvningarna någonsin även fast han slet som ett djur och dödade råttor så en stor flopp!

Hannula/Ekman- Ekman gjorde väl sin enda riktigt bra match precis innan sjukdomen och var en flopp. Hannula levererade som vanligt och där tycker jag verkligen det är syndatt vi inte får ha kvar honom

Kruger- Givetvis ett avbräck att vi tappar honom men många klagomål även på honom här på forumet. Speciellt från mäklarn! Men det är väl den spelaren jag kommer sakna mest!

Mao så har vi egentligen inte tappat så mycket av värde. Jag skulle gärna sett Owuya,Kruger och Hannula men känns iaf inte som någon fara på taket!

Som sagt tidigare så har vi många unga som kommer bli bättre iår! Zibanejad, Claesson, Norman, Cehlin, Brodin, Kempe! Mackan, Otto, Ölvestad, Tim, Fimpen, Bom-Bom, Printz, Honken kommer vara minst lika bra som förra året vilket kanske i vissa fall inte är någon jättebedrift!

Sen tror jag faktiskt de har tänkt till och fått in rätt spelartyper i laget! Carlsson kommer säkert landa någonstans runt 15 baljor. Almtorp kommer förhoppningsvis bli viktig som andra eller tredje center. Bartley kommer göra en hel del pp mål som Honken i år! Sen kommer förmodligen DT!!! Då tycker jag det ser riktgt lovande ut!

Tror mycket på att nån av Norman, Brodin, Zibanejad kommer slå riktigt stort i år!

Så sluta negga så mycket nu och försök vara konstruktiva!

Förra året var vi bara en match från semi och några ynka poäng till den övre halvan och laget kommer inte vara sämre nästa säsong!!!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIF SJÖSTADEN skrev:
swallat skrev:hur fan kan folk tro att vi åker ur iår, vi har en bättre grundtrupp än Timrå, aik, Växjö, modo, Frölunda minst
För att vi har en katastrofal defensiv,felbalanserat lag och uddlös offensiv.
Enda skillnaden mellan 08/09 och 11/12 är Ragge och Linkan då klarade vi oss det gör vi INTE iår
Hur kan du avgöra om vi har en katastrofal defensiv och uddlös offensiv innan pucken är släppt i första träningsmatchen ännu?

Seriöst nu.
Låst