Vem ska leda laget?Zibanejad kommer matchas som 1:à line spelare i år med 99% säkerhet.....swallat skrev:vem, vilka har nämnt att han ska leda laget, han ska bara spela som han gjort och inspirera och köra, borde egentligan vara en självklarhet för alla spelareDIF SJÖSTADEN skrev:Att tro att Zibanejad ska leda laget hela säsongen är ett skämt,Mackan?mätt jimmie?ljumskarna osv osv
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- SkönaDjurgårn
Laget ar som skapt for att komma 8:a och aka ut mot FBK i kvarten. Pardon my french.
Jag tror dock inte vi forlorar pa malvakten eller forsvaret utan garanterat pa PP och brist pa offensiv kvalitet i spel 5 mot 5. Kommer nog vara manga matcher man sitter och ar frustrerad for att inte grabbarna far in pucken i mal.
Men som sagt, det blir lika kul som vanligt att folja laget i sitt hjarta. Langtar nagot fruktansvart pa att fa se hur laget utvecklar sig. Vilka som tar steg uppat och om nagon kan overraska osv.
Jag tror dock inte vi forlorar pa malvakten eller forsvaret utan garanterat pa PP och brist pa offensiv kvalitet i spel 5 mot 5. Kommer nog vara manga matcher man sitter och ar frustrerad for att inte grabbarna far in pucken i mal.
Men som sagt, det blir lika kul som vanligt att folja laget i sitt hjarta. Langtar nagot fruktansvart pa att fa se hur laget utvecklar sig. Vilka som tar steg uppat och om nagon kan overraska osv.
-
- Säsongskort: Ja
@Sir Dif Alot David Printz för helvete
Frågan är om budgeten är sprängd redan nu om Tjärna SR ansluter (OM,OM,OM)
Annars så finns det ju alltid alternativ att ta in spelare under säsong om målskyttet och det offensiva spelet går totalt i stöpet.
Förutsatt att det finns sådana spelare på marknaden vilket kanske inte är det troligaste!
Annars så finns det ju alltid alternativ att ta in spelare under säsong om målskyttet och det offensiva spelet går totalt i stöpet.
Förutsatt att det finns sådana spelare på marknaden vilket kanske inte är det troligaste!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Usch.
Gillar Tjärnqvist starkt, men trodde han ersatts av Carlsson. Enda anledningen att ta in honom i det här läget är om det krävdes för att få in storebror också. Det gör ju dock värvningen av Carlsson helt överflödig.
Almtorp är säkert en trevlig prick, men ingen center för förstakedjan. Blir galen på att man bommar möjligheten att ta in Möller. En spelare som skulle passa perfekt in i DIF och uppfylla alla kriterier som ställs. Men nu blir han väl hivare istället.
Känns grått, beige och allmänt mulet. Vi åker säkert inte ur, det finns trupper som är sämre. Men vi är inte bra, kan definitivt missa slutspel. Vi hade chansen att gå med toppen när Hiv och kaffebönderna verkar tappa i slagstyrka. Men det ville vi inte.
Känns tråkigt. Vi har värvat bredd och ingen spets, och det går dessutom ut över juniorerna.
Nilson måste skapa allt kreativt nästa år. Det blir jobbigt.
Mats Sundin som sportchef vore trevligt.
Gillar Tjärnqvist starkt, men trodde han ersatts av Carlsson. Enda anledningen att ta in honom i det här läget är om det krävdes för att få in storebror också. Det gör ju dock värvningen av Carlsson helt överflödig.
Almtorp är säkert en trevlig prick, men ingen center för förstakedjan. Blir galen på att man bommar möjligheten att ta in Möller. En spelare som skulle passa perfekt in i DIF och uppfylla alla kriterier som ställs. Men nu blir han väl hivare istället.
Känns grått, beige och allmänt mulet. Vi åker säkert inte ur, det finns trupper som är sämre. Men vi är inte bra, kan definitivt missa slutspel. Vi hade chansen att gå med toppen när Hiv och kaffebönderna verkar tappa i slagstyrka. Men det ville vi inte.
Känns tråkigt. Vi har värvat bredd och ingen spets, och det går dessutom ut över juniorerna.
Nilson måste skapa allt kreativt nästa år. Det blir jobbigt.
Mats Sundin som sportchef vore trevligt.
-
Målvakterna är ett osäkert kort. Tror absolut mer på Tim än Wesslau.
Backsidan saknar vi stabila tvåvägsbackar(Dom enda OK backarna vi har är Andreas,Printz,Bombom.) OM vi nu får Daniel Tjärnqvist, håller han en hel säsong?
Forwardssidan så hoppas DIF mycket på Mackan, hoppas för allt jag är värd att han gör en helt galet bra säsong.
Vidhåller dock att "Galler-Mika" är en oerhört större talang än vad många här inne tror.
Men min magkänsla säger något helt annat inför kommande säsong...
Backsidan saknar vi stabila tvåvägsbackar(Dom enda OK backarna vi har är Andreas,Printz,Bombom.) OM vi nu får Daniel Tjärnqvist, håller han en hel säsong?
Forwardssidan så hoppas DIF mycket på Mackan, hoppas för allt jag är värd att han gör en helt galet bra säsong.
Vidhåller dock att "Galler-Mika" är en oerhört större talang än vad många här inne tror.
Men min magkänsla säger något helt annat inför kommande säsong...
Ingen spets skrivs det här. Inte någon spelfördelare heller. Mitt största bekymmer inför nästa säsong är att grabbarna ska sikta lika illa som föregående. Om bara hälften av alla skott som skjöts utanför mål förra säsongen träffar mål denna säsong så är jag nöjd.
Det som irriterar mig i dagsläget är götlaborgaren i ByggMax-reklamen som rullar till och från i periodpauserna.
Chilla för bövelen, låt grabbarna få lira en match innan ni spyr galla.
Det som irriterar mig i dagsläget är götlaborgaren i ByggMax-reklamen som rullar till och från i periodpauserna.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Många frågor nu om lagbygget - I september får vi se hur de fått ihop att!
Senast redigerad av JRJ_RBF den 2011-05-12 20:14:47, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården
F<33
F<33
Stulle skrev:Ingen spets skrivs det här. Inte någon spelfördelare heller. Mitt största bekymmer inför nästa säsong är att grabbarna ska sikta lika illa som föregående. Om bara hälften av alla skott som skjöts utanför mål förra säsongen träffar mål denna säsong så är jag nöjd.
Haha, han är fruktansvärt irriterande. Kanske därför alla värvningar utifrån floppar i Frölunda för att dom inte klarar av tugget i omklädningsrummet?
Det kanske blir bra när vi inte har några jättestjärnor, utan ett kämpande lag som är tungt att möta efter en bra sommarträning! :p
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården
F<33
F<33
Fy fan vad ni klagar!
Vad hände med klubbhjärtat grabbar?!
Ni får ju Modo-fansen framstå som gudar...
Läste innan att Widing var nära Hv och Möller så gott som klar för bibelpacket så tänk er dessa herrar : Widing-Möller-Bremberg i Hv's Powerplay, vad har DIF?! Kempe-Almtorp-Carlsson
Vad hände med klubbhjärtat grabbar?!
Ni får ju Modo-fansen framstå som gudar...
Läste innan att Widing var nära Hv och Möller så gott som klar för bibelpacket så tänk er dessa herrar : Widing-Möller-Bremberg i Hv's Powerplay, vad har DIF?! Kempe-Almtorp-Carlsson

1. Alla andra lag tränar också bra sommarträning.JRJ_RBF skrev:Det kanske blir bra när vi inte har några jättestjärnor, utan ett kämpande lag som är tungt att möta efter en bra sommarträning! :p
2. Alla andra lag kämpar lika hårt.
3. Solna har bättre lag än DIF.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Amen.Mäklaren skrev:1. Alla andra lag tränar också bra sommarträning.JRJ_RBF skrev:Det kanske blir bra när vi inte har några jättestjärnor, utan ett kämpande lag som är tungt att möta efter en bra sommarträning! :p
2. Alla andra lag kämpar lika hårt.
3. Solna har bättre lag än DIF.
Förra årets lag var ett undantag. Sådan spets (på pappret) kommer vi inte se på länge igen.
Detta lag som nu är på väg att bli klart stämmer överens med den ekonomi som Djurgården har.
Varför drömma om värvningar vi inte har pengar för?
Detta lag som nu är på väg att bli klart stämmer överens med den ekonomi som Djurgården har.
-
Finns ett ord, medgångare.Highwind skrev:Förra årets lag var ett undantag. Sådan spets (på pappret) kommer vi inte se på länge igen.